/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
114 alarmopkald til Politiet
Fra : ppk
Vist : 2747 gange
100 point
Dato : 06-05-07 10:52

Hej

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen her inde der har kendskab til at Politiet skulle have fået 114 som alarmnummer fra den 1. februar 2007 ?

For hvis dette skulle passe har de da ikke gjordt meget reklame ud af at fortælle befolkningen om det.

PPK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 10:56

Ring 114 og hør.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 10:57

911 fungerer som alarmopkald også i DK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-07 10:58

Nej, der er ikke gjort et stort "nummer" ud af det, men har dog været i TV og aviser
http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=553&page_id=6881280&query=114&hiword=114+http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/114nummer_10012007.htm
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-07 10:59
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-05-07 11:00

Det er ikke et alarm nummer.
Det er politiets telefon nummer. (alarm er stadig 112)
Der er sådan set i stedet for alle de der politi numre, der ender på XXXX1448

Du hører nok ikke meget radio På DR4 (nord) har de da gjort meget ud af at fortælle om det, det står også på div. hjemmesider.

MVH

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-05-07 11:01

der er lavet meget reklame om det nye nummer 114.

Politiet kan også hvor i landet du ringer ved hjælp af den mast din mobiltelefon har kontakt med. Du får også fat i den nærmeste politistation.

Læser du ikke avis eller høre radio eller ser TV?

Hvis ikke, ja så ved du jo ikke besked om hvad der sker i lille Danmark.

Vi skal jo efterligne de andre EU lande.

Hawaii7

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-05-07 11:05

jeg synes da selv jeg ser en del tv, og jeg læser da tit nyheder på internettet, men lige den der nyhed har jeg ikke hørt

men forsat god søndag

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 13:32

114 er på vej til at blive opkaldsnummeret til politiet overalt i DK.
Det er så meningen at centralen man ringer gennem selv peger på nærmeste politistation.
Ud over TDC virker det ikke endnu via mobil.
Det er heller ikke lavet færdig over hele landet endnu.

Alle de gamle numre vil stadig fungere i lang tid.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 06-05-07 19:32

her på fyn sker der det at når man ringer 114 går til en central der ligger i odense og så videstiller de dig til den lokalepolitistation i fyens politikres

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 06-05-07 23:08

Tak for svaret Teil.

Det ser ud til jeg ikke er den eneste det ikke viste det. hehehehehe

PPK fra Lolland