/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Er get her fup ???
Fra : viskinge
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 05-05-07 08:43

Har en bil til salg, og har modtaget dette:

Navn : Dr Robert
Telefonnummer : Ikke udfyldt
Hello, This is Dr Allan Robert, i am interested in buying your above named (auto) advertised on the internet in Denmark for my daughter as a wedding present and gift, please get back with the following details: 1) is the (car) still available for sale? 2) what is the last price you will accept in U.K pounds after conversion....? 3) email me the city where the (car) is located so i can know how much it will cost me for the shipping.... 4) please email me a recent picture of the (car) if available. Do not worry about the shipping, i will pay for the shipping, i will contact a shipping company that will come to your location for the pick up after payment is made. i just relocated from europe to Philipines to set up a private clinic, i am buying it as a surprise wedding gift for my daughter because she loves things from Denmark. she is getting married in europe soon. please reply soon so that we can proceed with payment arrangements. urgent response will be highly appriciated. regards, Dr Robert. dr_allanrobert@yahoo.com

Jeg syntes alle alarmklokker ringer her, og har da også afvist ham.

Er det en af dem her, hvor de "kommer til" at sende en check der er for stor, og så skal man bare lige sende overskuddet tilbage??? (selvom der slet ikke dækning for checken)
MVH

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 05-05-07 08:55

uden tvivl et af de berømte nigeria breve

http://www.computerworld.dk/art/27499?a=related&i=19294

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-05-07 09:06

Hmm.. Jeg fik en lignende mail, for et Taunus Bagtøj jeg ville sælge..

Den lignede rigtig meget din mail!! Og blev slettet med det samme.

Slemme fyre

- Anden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-07 09:13

Ja, det er fup.

Så vidt jeg husker har samme "Dr. Allan" forsøgt det nummer med alt....selv racekatte

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-07 09:16

Hvis de får ønskede oplysninger af dig, bliver bilen fjernet i nattens mulm og mørke.
Et gammelt trick vi har læst om i aviserne flere gange.

Kommentar
Fra : Kattrine

Dato : 05-05-07 09:16

Hej Viskinge
Jeg syntes da godt nok den virker lidt skummel, godt du afviste ham. Jeg tror at enten er det som du skriver eller også står du lige pludselig uden bil en skønne morgen du står op. Man skal godt nok passe på.
Citat
email me the city wherw the (car) is located. Det lyder som en af de mails man modtager med (tillykke du har vundet) og så et eller andet sindsygt millionbeløb.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-07 09:19

Han/de flytter i givet fald langt omkring:

Dr. Allen R. Riebau. National program Leader for Atmospheric Science USDA Forest Service Research and Development Washington, DC ...

Dr. Alan Robert Sinaiko Nephrology 516 Delaware St SE Minneapolis

Jeg tvivler dog på at en læge fra England, som flytter med privatklinik til Philipinerne ville købe en brugt bil i Danmark som bryllupsgave, fordi hans datter elsker 'danske' ting?

Hold kæft en giner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-05-07 09:34

Ja, den er faktisk lidt morsom, især når man tænker på at bilen er 20 år gammel, og stort set sælges som reservedele. (den kan dog køre)

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 05-05-07 09:46

At der er parenteser rundt om (car) er vel også for at han for nemhedens skyld kan se, hvor han skal skifte ord afhængig af, hvilken vare han prøver at franarre folk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-07 11:05

Jeg er ret sikker på at det er en svindeltype hvor du modtager en alt for stor check på beløbet og så bliver bedt om at returnere det overskydne beløb, problemet er bare at der ikke er dækning på checken og at dit pengeinstitut efter et stykke tid trækker det fulde beløb på din konto.

Svindel baserer sig på, at folk er grådige og ikke vil sige nej til et "godt" tilbud.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-05-07 12:08

Jeg har modtaget tilsvarende på en kolonihave og på flere andre ting, jeg plejer aldrig at svare.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-05-07 18:31

Som jeg husker det ,så er det højre styring på bilene i Philipinene
alimak

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 07-05-07 07:00

Tak for svaret molokyle.
Også tak til de andre indlæg.

MVH