/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rasmus Sørensen Kattrup
Fra : kirsten41
Vist : 1615 gange
60 point
Dato : 04-05-07 22:50

Er der nogen som har kendskab til toldbetjent Rasmus Sørensen Kattrup. Han boede i Ribe. Han blev gift med Maren Brorsen 5 juni 1801 i Ribe, døde som ca. 56 årig i Ribe 27 februar 1824.
Jeg interesseret i at vide hvor han var født.
Kirsten Jørgensen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 05-05-07 00:07

Det besvarer jo ikke dit spørgsmål, men det kunne vel i princippet være den Rasmus som er nævnt her:

Citat
Vejle, Brusk, Kolding Købstad, Colding Kiøbsted, Slotsgaden No. 161, , FT-1787, C1891

Poul Worck 22 Ugift - Consumtions Betientere ved Kloster Port
Rasmus Kattrup 19 Ugift - Consumtions Betientere ved Kloster Port

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-05-07 09:25

Kirsten, jeg har også nogle Kattrup på tavlen, godt nok fra Skanderborg, men måske vores linier mødes på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 05-05-07 15:56

Citat
men måske vores linier mødes på et tidspunkt.

I den forbindelse vil jeg lige nævne GEDCOMP, som i kan indsende jeres gedcom-filer til, og få dem undersøgt for anesammenfald med andre som også har indsendt deres gedcom filer:

http://www.lklundin.dk/gedcomp/kontakt.php

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-05-07 17:02

Jow, har sendt for lang tid siden, men altid god med en reminder

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 06-05-07 03:15

Jeg ved naturligvis ikke om den flg. Rasmus Sørensen fra Kattrup er lig med din Rasmus Sørensen Kattrup, men det er da en måske mulig kandidat:

http://www.arkivalieronline.dk 1742-1802 Kattrup, Voer, Skanderborg
(opslag 30)
Citat
Kattrup 1769
April 30
Søren Nielsøn i Kattrup en Søn Rasmus
Faddere: Søren Christensen Kone, Rasmus Vandfuld, Kirsten Rasmusdatter alle af Kattrup.
Skoleholder Bacher af ____bye, Peder Nielsøn af Hyle____

og under confirmerede (opslag 107)
Citat
Dom Quasimodogeneti 1785
Rasmus Søvrensen af Kattrup.

det behøver ikke at betyde noget, men ved FT 1787 findes han ikke i Kattrup Sogn, hvorfor han godt kunne være i Kolding og være Consumptionsbetjent der.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-05-07 07:03

Kattrup, Niss Christian 31 Dec 1810 6 Sep 1869 Præst i Voldum- Rud
Kattrup, Peder Rasmussen 2 Nov 1821 Jul 1913
Kattrup, Rasmus 21 Apr 1849 Forpagter af Hellerup
Kattrup, Rasmus Sørensen aft 1810 Toldkasserer i Hjerting
Kattrup, Søren 26 Jun 1809 Præst i Tamdrup
***********************************

Fundet her, lidt at arbejde videre med:

http://eneriis.krag.info/data/K0.htm

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-05-07 07:08

Søren Kattrup
Född: 1809 26/6 i Ribe
Död:
Hans föräldrar var Rasmus Sørensen Kattrup, Toldassistent i Hjerting, och Maren Brorsen. Präst här 1853. Präst i Tamdrup 1860
Gift: 1841 14/2 på Frederiksberg i København (Källa: Kirsten Wagner)

http://web.telia.com/~u49821926/gjoel.htm
****************************