/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Pudsning af vægge
Fra : kurt.holst
Vist : 11913 gange
100 point
Dato : 19-01-03 17:24

Hvad er blandingsforholdet sand/cement til pudsning af vægge ?

På forhånd tak
Kurt Holst
info@tagsystem.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-03 19:11

Du skal da bruge mørtel og cement. Der er flere slags mørtel, alt efter hvad der skal pudses. Gå til byggemarked/tømrerhandel og fortæl hvad du skal pudse. De ved det.
Emesen.

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 19-01-03 20:33

Hej Kurt

Ved alm. mur pudser du med strandmørtel blandet med cement.

Blandingsforhold er 10 mørtel : 1 cement.

Hvis du er smart, begiver du dig til en trælasthandel og får en blad på ca. 25 sider fra Ålborg Portland hvori de beskriver de mange blandingsforhold til hver opgave. Desuden står der hvordan man gør...

Mvh. BDG

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 20-01-03 17:10

Hej Kurt

Hvis det ikke er for meget du skal pudse, ville jeg gå i Silvan og købe et par færdig mixede sække med fin puds, det er noget næmmere at håndtere og så skal der bare tilsættes vand.

MVH
M Thaulow

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-02-03 19:03

Hej Kurt.
hvis der efterfølgende skal tarpesere eller sættes fliser op er der ingen grund til at finpusse det er dyrere. men hvis det skal stå alene er det nok en god ide.
men hvis det skal dækkes til så køb en almindelig bakkemørtel og bland det med cement
8-10 mørtel : 1 cement alt efter hvor stærkt du vil have det men ikke under 6:1 for hvis det er for stærkt eller for tykt lag sprækker det når det tørrer.
nu ved jeg ikke hvor du er fra men hvis du bor omkring midt/sønderjylland så køb din mørtel på vejle mørtelværk eller hvad det hedder, der er ikke så store sten i..
Mvh
Solgaard.

Kommentar
Fra : davo

Dato : 30-05-03 11:17

Kig ind på mur-tag.dk.
mvh
Davo

Kommentar
Fra : kenpen

Dato : 04-07-03 20:55

Køb en 9% strandmørtel og bland 1 cement til 10 mørtel (volumen forhold) til du får en god fed masse , træk det på med et stålbræt (nedefra og op) og puds efter med et alm. pudsebræt

Mvh Kenpen

Kommentar
Fra : aags

Dato : 24-07-04 12:35

hvis du bor i nærheden af tyskland kan du med fordel hente det i praktiker (byggtemarked) det koster 16 kr for en pose med 40 kg. som er færdigblandet og det er ganske udmærket
mvh Aage

Kommentar
Fra : Peter_Plys

Dato : 01-08-05 14:49

Brug følgende link, http://www.husk-det-hele.dk/default.asp
Der er også muligt at se video ang. div. murarbejde.

Mvh.
Søren