/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp til øget retssikkerhed.
Fra : vedikkealt
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 04-05-07 13:31

Hej Allesammen

Her i Nordjylland - nærmere betegnet i Nørresundby, har vi en rigtig træls sag i en kolonihaveforening.

På indsatte link er det muligt at læse, hvad der sker når demokratiet kære af sporet i en kolonihaveforening.

http://ditcentrum.dk/forums/thread/73247.aspx

http://ditcentrum.dk/forums/thread/73934.aspx

http://ditcentrum.dk/forums/thread/44537.aspx

http://kolonihaveportal.dk/forum/viewtopic.php?t=8

http://ditcentrum.dk/photos/roladens_firkantede_je_og_runde_billeder/picture69693.aspx

http://ditcentrum.dk/photos/roladens_firkantede_je_og_runde_billeder/picture72550.aspx

http://ditcentrum.dk/photos/bas/picture74014.aspx

http://ditcentrum.dk/photos/bas/picture73983.aspx

Og hvis ikke det hele skal gentage sig, er der startet en Underskriftsindsamling, til fordel for at øge retssikkerheden for kolonihave ejere, der har en årlig husleje på under 10.000 kr.

http://www.folkeafstemning.nu//politik/sign/PLIX-72TQVR.nsf

Håber Kandu, og alle andre derude vil støtte op om denne underskrifsindsamling.

Venlig hilsen

Gert Overlade

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-07 13:41

Tror ikke på virkningen af underskriftindsamlinger.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-05-07 14:00

Det ligner en uendelig historie som ingen udenforstående kan gøre hverken fra eller til...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-07 14:02

Tag et godt gammeldaws slagsmål og få det overstået.
Den stærkeste tager magten og herligheden.
Menigheden må føje sig, nyde sol og øl i den lille have.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-05-07 14:29

Hej Teil

Det er lige præcis også det der frygtes, at de mest tændte, tager loven i egen hånd, og den sidste demokratiske mulighed vi ser lige nu, er at prøve at få fjernet 10.000 kroner´s grænsen for ankesager, når det vedrører kolonihave ejere.

Måske nok naivt at prøve, men så er det forsøgt, inden de første ryger i boksen for selvtægt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-07 18:00

Det kan altså lykkes at tale med store bogstaver til bestyrelsen.
Lad dem vide jeres mening og at i mener alvor. Den hårfine grænse
går lige der hvor de opfatter det som en trussel, uden at ordlyden er strafbar.
Næste skridt er at håndfast smide dem i limfjordens kolde vand.
Du kan printe mine ord ud og sende dem til bestyrelsen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-05-07 19:28

Hej Teil

Uden at love for meget.

Så kan jeg vist godt love dig, at får de held til også at smide Lille Palle ud, som den vist nok 3 eller 4, så !!!!!!!!!!!!!!!

Jeg håber selvfølgelig ikke det kommer så vidt, men advokaten betaler selv for at få lov til at køre sagerne, har betalt mere end 20.000 kr. indtil nu, og så Formandskvinden for Nordjyske Kreds under Kolonihaveforbundet Danmark, de står tæt sammen, og så en diktatorisk formand, godt nok nu forhenværrende, men han køre ufortrødent videre.

Og med den trio ved magten, er der mange - især ældre - der ikke tør andet end stemme på dem.

Der er vel nærmest tale om et Stockholm syndrom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-07 19:50

Måske skulle advokatsamfundet kigge lidt på den advokat, man kan altid
finde noget skidt hos den fyr.
http://www.forbrug.dk/klage/instans/saerklage/advokatsamfundet/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-07 20:02

En advokat som betaler af egen lomme har skumle planer.
Det kræver nærmere undersøgelse.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-05-07 20:11

Vi gør også hvad vi kan.

Advokaten har jo flere fremtrædene roller i foreningslivet her i Ålborg, spiller golf m.v.

Vi har flere ting i støbeskeen, men dette analyse arbejde tager tid.

Men en skriver i sin Signatur - andetsteds

Alt kommer tilbage.

Hilsen G. Overlade

PS. Som af en eller anden grund også har fået en del private mail, med spøgsmål om, hvem denne advokat er.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-07 21:50

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4391100/
Det kan gå hen og blive en politisk sag.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-05-07 00:12

Hej Teil

Dit link gav anledning til nye initiativer.

Tak for det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 14:52

OK velbekomme.
Ekstrabladet er måske næste skridt.
De vil gerne slå kløerne i advokaten
hvis han er en skidt knægt, plus bestyrelsen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-07 22:27

Hej Teil

Faktisk har Ekstra Bladet vist lidt interesse for sagen, men hvad det ender med, ved jeg jo af gode grunde ikke lige nu.

Men hele historien som ligger bag det hele, er tilsammen læst af over 45.000, og dertil over 300 indlæg, så jeg tror vi nærmer os en danmarks rekord, i hits på EN enkelt historie på Nettet.

Det link du satte ind, gav mig inspiration til at kontakte diverse politiske miljø ordførere, og her er svarene også begyndt at strømme ind.

Så jeg siger dig mange tak for linket.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-05-07 06:20

Det glæder mig i er aktive og arbejder kreativt.
Held og lykke med sagen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-05-07 16:34

Hej Teil

Ja - vi gør hvad vi kan.

Horsens kolonihave kreds har nu givet deres støtte og opbakning

www.horsens-kolonihavekreds.dk

www.kolonihaveinfo.dk

Jeg har kontakt med en navngiven journalist fra Ekstra Bladet.

Jeg har spirende kontakt med et par Miljø ordfører fra Christiansborg - det er din skyld )))))

Hvad der kommer ud af det hele, ved jeg ikke.

Men jeg tror stadig på, at retfærdigheden sker fyldest til sidst.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-05-07 07:49

Hej Teil

Inden jeg skriver mere, skal jeg lige høre om du er med på tråden endnu ?.