/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peter Christian Blom
Fra : Påsse
Vist : 1951 gange
100 point
Dato : 04-05-07 13:05

Hvad blev der af:
Peter Christian Blom f. 2 august 1865 i Øster Vamdrup, søn af Peter Diderik Blom f. 29 juli 1837 i Fredericia og Kristina Poulsen Samsøe f. 12 nov. 1843 i Øster Vamdrup.

Peter Diderik Blom dør i Rakkeby Hjørring 16 juni 1885 og Kristina Poulsen Samsøe dør 8 juli 1877 også i Rakkeby.

I FT 1880 står Peter Blom 14 år som handelslærling, men så ender sporene.

Hilsen Påsse

Accepteret svar
Fra : paulinfabritius

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-07 16:41

Hej Påsse....

I mit digre værk. Danske Blom Slægter, af en Dygtig men kedelig herre, ERIK BLOM, der konsekvent ikke har medtaget kvinder. er der en slægt kaldet XXV, fra Fredericia, så jeg kan ikke se den lykkelige moder.
Men en Ledvogter i Rakkerby, Diderich Blom, 1837-? - Hans ælste søn Peter Chr Blom, 1866 - ? er udvantret til Jowa, USA. og der er nævnt to børn, Clifton og Leslie.

Venlig hilsen Mogens Fabtitius...

Godkendelse af svar
Fra : Påsse

Dato : 04-05-07 17:04

Tak for svaret paulinfabritius.

Så var det ikke så sært at jeg ikke kunne spore ham i Danmark.
Det lyder da meget spændende med det digre værk du har, jeg har en hel del aner i Fredericia, og ved du hvad XXV betyder.

Tak skal du have, så må jeg se om jeg kan spore ham i Jowa USA.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 04-05-07 17:42

Hej igen Påsse...

Den gode Erik Blom, har støvsuget landet for "mænd" med navnet Blom, og skrevet meget ned. Du kender jo nok ikke værket, men slå dem oven i hovedet endtil dit bibliotek skaffer det hjem til dig.
Med " XXV " (25) menes slægt nummer 25, og den Kalder EB for Fredericia Slægten og den skulle opstå fra en Johan Rüdolf Pedersen Blomme?

Der var ellers et notat, ud over denne A4 side med slægts tavle.
Slægt XXV.
Peter Diderich Blom, f. 1837 i Fredericia, Uddanet som Skibstømere, veteran fra 1864 og senere ledvogter ved Vendsysselbanen (Rakkeby). Hans fire sønner udvandrede:
Peter Christian, f. 1866 i Vamdrup til USA (1884). De ter øvrige til Queensland, Australien (1910 - 15):
Viggo Ferdinand, f. Rakkeby 1878, d. 1953.
Karl (= Charles) f. samme sted 1880, restauratør , d. 1943.
Holger Vilhelm (= William) F. samme sted 1884, landmand, d. 1948.
Viggo Ferdinand Blom var uddannet som typograf og virkede i mange år på avisen "The Cairns Post" (Q).
Hans søn Ejnar Blom (1911-78) virkede hele sit liv på "The Cairns Post".
Overstående oplysninger er givet mig af Ejnars enke Viola Blom.

Venlig Hilsen MF

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 04-05-07 18:03

Hej igen

Tusind tak for din udførlige beskrivelse, jeg vil straks i morgen på biblioteket, og om nødvendig slå dem oven i hovedet, men det bliver nok ikke aktuel, da de er meget flinke til at fremskaffe materiale på vores lokalbibliotek.

Hilsen Påsse