/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Danielsen Samsøe
Fra : Påsse
Vist : 951 gange
500 point
Dato : 04-05-07 12:48

Anders Danielsen Samsøe f. 7 marts 1844 i Øster Vamdrup,
søn af Daniel Andersen f. 15 jan. 1818 i Øster Vamdrup og Kjestine Samsøe f. 2 maj 1818 Øster Vamdrup.

Det eneste jeg kan finde er i afgangsliste for Vamdrup, da er han 21 år, han tager til Sommersted eller Simmersted, disse sogne har jeg set efter ham, prøvet FS og ddd.dk, er der nogen der har et bud, hvor han eventuel kunne være blevet af.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 04-05-07 14:28

Har du mulighed for at tjekke i Lægdsrullen?

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 04-05-07 14:34

Muligheden er der, når jeg en dag kommer på arkiv.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 05-05-07 09:23

Har du prøvet at tjekke tilgangslister (hvis disse findes) i sommersted/simmersted, for at se om han i virkeligheden ankommer. Det kunne jo være han havde mødt en kommende kone på sin vej.

Har selv prøvet noget lignende 3xtip oldefar skulle iflg hans rejsepas fra Thisted til København, da han nåede Holbæk endte han med at gøre 3 forskellige kvinder gravide - så han kom aldrig til København.

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 05-05-07 10:12

skulle ikke så langt

1862-1873 Vamdrup opslag 185 1867 nr 1 kommer han hjem igen

samme bog opslag 208 nr 20 1870 rejser han igen til Skanderborg (mener jeg der står)

om han så kommer hjem igen ?? men prøv at tjekke tilgang til Skanderborg

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 05-05-07 12:56

Hej steenvin

Jeg har forsøgt at følge dine henvisninger, men der er desværre ingen af/tilgangslister i Skanderborg for perioden, men jeg prøvede alligevel at gå viede igennem, uden held. Det kan måske være i et af de andre sogne i Skanderborg. Så dem vil jeg prøve at gå igennem.

Det kan jo også være at han er faldet over en eller anden kvinde undervejs, ligesom din ane, men jeg vil søge videre.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 05-05-07 14:13

Hans far Anders Danielsen dør i 1851 af tæring
Hans mor Kirstine Samsø dør i 1868
så der er intet at hente i et evt. skifte

Men måske skal du lede videre i Minnesota i USA

På FS når man søger på Anders Samsø i hele verden, viser den en Andrew D. Samsoe født 1844 i Danmark som er gift og endt i Minnesota.
Det kunne jo være det var ham det eneste der ikke stemmer overens er fornavn, men D for Danielsen Samsøe og så født i 1844.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 05-05-07 14:34

Hej igen

Ja- nu kan det være rebet strammes omkring Anders, på den gode måde, men hvordan skal jeg lede videre efter ham, ved du det ?, tak for din hjælp, og de oplysninger du indtil nu er kommet med.

Hilsen Påsse

Accepteret svar
Fra : steenvin

Modtaget 500 point
Dato : 05-05-07 14:55

først en rettelse - det var hans far Daniel Andersender døde i 1851

Jeg har allerede søgt på alle stavemåder i udvandredatabasen - uden held
Men hvis det er ham er rejsen derover sket i tidsrumme 1870-1880

Måske bliver han ikke i Minnesota - så måske skal vi prøve os frem i alle stater, om der er børn med navnet Danielsen eller Samsoe, bryllup eller finde ham død.

Hvis vi er 2 går det dobbelt så hurtigt.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 05-05-07 16:30

Hej igen

Jeg har været på de amerikanske kirkebøger, og mener jeg har fundet Anders Danielsen Samsøe, først gift med Mary - ingen børn.
Senere med Anna, de får 3 sønner, hvis det da er ham, men jeg er næsten helt sikker.
De tre sønner var med i krigen 1917-1919, der er meget at studere. Så tak for din hjælp, jeg giver dig mine point.

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : Påsse

Dato : 05-05-07 16:59

Tak for svaret steenvin.

Hilsen Påsse