/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lave usb 2.0 om til 1.1
Fra : f.b.jensen
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 03-05-07 22:57

kan man lave usb 2 om til 1,1
og hvordan

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-05-07 23:10

Øh - hvorfor det? USB2.0 er da bagudkompatibel til i alle tilfælde 1.1 ......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-05-07 23:16

Enig med BERPOX

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 03-05-07 23:21

jeg har en USB Mikroskop QX5 den kører perfekt på 1.1 men ikke på 2.0 derfor vil jeg have den lavet om

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-07 23:50

Undskyld, men tror ikke rigtigt på at den kun kan køre med 1.1, forskellen er jo kun at computeren med 2 kan modtage hurtigere.
Mon ikke bare du skal lade USB Mikroskop QX5, blive siddende i porten, og så genstarte computeren.
Hvis det ikke fungerer, så kan du i kontrolpanelets "tilføj hardware" lade den lede efter USB Mikroskop QX5.
Men selvfølgelig kan du nemt købe en USB hub 1.1 billigt, da ikke ret mange vil have dem, og selvom den tilsluttes en USB 2 udgang, forstætter den med at være 1.1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253309
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-07 00:47

Gå i bios og slå usb 2 fra(High-speed)vis din bios understøtter det,forskælligt fra bios til bios,
Full-speed er usb 1.1.
(High-speed)<slå fra og dene porte vil kører>
(Full-speed)

f.eks. har jeg begge mulighedder i alle mine pc'er

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-07 00:49

og der findes stadig hardware der kører dårligt på usb
to porte,derfor kan man i de fleste bios slå usb to fra.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-05-07 04:48

Kom bare forbi.

Udenfor min række-vidde-
Har USB 5 ???

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 04-05-07 07:54

det første jeg prøvede var at ændre den i bios men det kan den ikke . kan man ikke sætte hastigheden ned på den

Kommentar
Fra : risper

Dato : 04-05-07 09:48

Til disken

Jeg ved godt at det St Bededag og sandsynligvis fridag - men er det ikke lidt tidligt at være i SÅ godt humør. Vil huske dig til min frokost og udbringe en skål. Fortsat god week-end.

Til F.B.Jensen

Pallebhansens's forslag skulle være nemt at benytte - der skal du nok henvende dig i de butikker der sælger discount hardware sammen div. autoreservedele, røremaskiner lignende - vil ikke nævne navne da nogen kunne blive stødt. Ellers gå på EDBPRISER.

Risper

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 04-05-07 10:44

Har du prøvet alle de USB porte.
USB porte køre parvis så hvis du har noget i den anden port lige ved siden af så prøv at flyt den ned i en anden port eller bare tage den ud.

Du kan også bare prøve at sætte din Mikroskop QX5 i en af de andre USB porte som den ikke har været i så vil computeren søge efter den ;)

Men prøv alle porte måske er du heldig at få den til at virke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-05-07 16:56

Er det en bærbar USB 2 port den ikke vil køre på, så kan det være at den ikke får nok strøm. Hvis det er tilfældet, så kan en USB-hub og medfølgende strømforsyning måske klare det.

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 04-05-07 21:24

den skal køre på en almindelig pc, som kun har usb 2 porte.
jeg har haft den indstalleret på min bærebar som har usb 1,1 hvor det virker og min usb 2 virker den ikke. har prøvet alle porte

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-07 22:34

Det er vel fordi der mangler program til USB Mikroskop på den bærbare?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 04-05-07 23:47

hej Palle Hansen
hvis programmet mangler hvorfor virker den så i usb 1.1 porten.
desuden skal den brugespå en almindelig pc, ikke min bærebar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-07 07:19

Hvis mikroscopet får strøm fra USB porten, så prøv at lade den køre ind over en USB HUB med strømforsyning, som er blevet forslået.

For alle tilfældes skyld, så rens din PC for diverse snavs.
Se efter om der starter alt for meget op på den, som kan have indflydelse på den resourcefordeling som PC'en har.
Noget kunne tyde på, at dit mikroscop står sidst i rækken, og derfor aldrig får en "Mikroscopisk" chance for at deltage processen.

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 05-05-07 09:31

den er nyindstalleret og opdateret ( XP pro )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-07 18:57

Nyinstalleret..................har du også kørt den CD som hører til motherboard.
Den CD kan hedde motherboard eller utility

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-05-07 19:35

Jeg tror Palle Hansen mente
Det er vel fordi der mangler programmet til USB Mikroskop på din almindelig pc?
så computer ikke kan kende din USB Mikroskop han du installer den.

Hvis det ikke er det kan du jo prøve at koble alt andet fra dine USB porte og kun køre med Mikroskop for at se om det hjælper, hvis det ikke er mulig må du prøve som der er skrevet tidliger

Citat
Hvis mikroscopet får strøm fra USB porten, så prøv at lade den køre ind over en USB HUB med strømforsyning, som er blevet forslået.

Kommentar
Fra : f.b.jensen

Dato : 06-05-07 06:42

ja alle driver er indstalleret, ja den kan køre på en usb hub også uden exstern strømforsygning.
ja alt software er installeret.
men kan en 2.0 laves om uden en hub

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-07 07:33

NEJ du kan ikke lave en USB 2,0 om til en USB 1,1 !!!
De plejer at være bagud kompatible.

Jeg kan godt se at du har et problem, så du kan forsøge at støve et USB 1,1 kort op, som du sikkert kan få for en "slik", og så sætte det ind i din PC.

Prøv at søge på www.qxl.dk måske kan du finde et her ?!?!?!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-05-07 07:44

Her er måske noget du kan bruge, eller andre for den sags skyld:
http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=506768392

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=506271044 Hvis du er hurtig !

Godkendelse af svar
Fra : f.b.jensen

Dato : 06-05-07 08:31

Tak for svaret severino. enderlig kom svaret, den kan ikke laves om uden en hub eller kort