/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motortype passat 1992
Fra : Hansen25
Vist : 789 gange
300 point
Dato : 03-05-07 20:21

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man finder ud af helt nøjagtigt hvilken motortype der ligger i bilen.
Det eneste jeg ved er at det er en 2,0i Doch 16v, men den fremtræder ikke hos nogen reservedelsforhandlere. i hvertfald ikk som wv motor. HJÆLP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-07 20:42

Jeg ved der er en Passat 2,0 motor med 115 HK, der hedder type 2E

Hvor ved du fra, at det er en 2,0 DOHC 16 v motor....det lyder mere Ford Sierra-agtigt

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-07 20:47

Men det kan også være en VW 2,0 GT 16v med 136 HK så hedder motoren 9A

Det er det nok nærmere sådan en, når du skriver det er en 16 v.

mvh dova

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 03-05-07 20:57

Hvis du er heldig at dit bagagerum ikke er ommalet kan du muligvis finde en mærkat der fortæller alle data vedr. model/motortype og andre oplysninger.Løft måtten og kig.
Mvh.muldvarp1

Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 03-05-07 21:53

Til Dova: Jeg ved det er en doch 16v fordi det står på motoren. Tror måske det kan være den 9A så, for hvad jeg ellers har kunne finde ud af så skulle den have de 136 hk.

Til muldvarp1: tak for rådet, det kigger jeg på imorgen når det bliver lyst igen.

Men er der ikke et sted man kan finde ud af sådan noget ved hjælp af stelnummer eller noget?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 04-05-07 09:19

Jeg har langt om længe fundet et link, hvor man ved bestilling af reservedele opgiver følgende motorkoder på VW motorer....og der kan du se, at på Passat 2,0 fra årg. 88-93, der er motorkoden 9A

http://www.nap.dk/default.aspx?load=main&Data=Groups&key=200428&design=default

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Hansen25

Dato : 04-05-07 09:40

Tak for svaret dova. Lige hvad jeg manglede.