/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installation af int. harddisk
Fra : qwez-x
Vist : 376 gange
40 point
Dato : 03-05-07 16:09

Jeg har et spørgsmål angående en installation af en intern harddisk. Jeg vil gerne have installeret en intern haddisk som jeg fået, den er på 80 gb. Men hvordan gør man, jeg har prøvet bare at sætte den til, men den bliver ikk installeret. Jeg vil gerne have et ikon frem, så jeg kan lægge mine filer derover på.

M.V.H
Rasmus (qwez-x)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:12

Jumper sættes ved - slave.

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 03-05-07 16:20

nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvad er en Jumper???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:22

Det er en lille dims der sidder på bagsiden af hd.
Den kan placeres tre steder du vælger - slave eller sla.
På den originale hd sidder jumperen ved Master eller ma.

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 03-05-07 16:29

på harddisken er der en installations vejledning, hvor der er tegnetet billede med dette, hvis jumperen ikke er der, skulle den være slave. der står: Drive is a slave.....men skal jeg så bare fjerne den???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:31

nej den skal placeres ved slave.
og den anden ved master

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 03-05-07 16:33

den lille dims sidder i den første række, og så er der tre andre steder den kan sidde, men hvilken en, der står ikk hvad de forskellige er....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-05-07 17:13

Så skal vi lige bruge navnet på den harddisk.
Så kan vi nok se det på en af vore.

Der er to fladkabler som bruges til harddiske og CD ellr DVD

Den der sidder til den oprindelige HD er primary (IDE 0)
Det andet kabel er secundary

Der er mange måder at tilslutte HD / CD / DVD / ekstra HD

Her er en af dem.
HD 1 med styresystem (C:) på primary kabel sat som MAster
HD 2 lager ell. CD/DVD på primary kabel sat som SLave

HD 2 lager på secundary kabel sat som MAster
CD/DVD på secundary kabel sat som SLave
................Når CD/HD er på samme kabel så bør HD være MAster

Der kan ikke være to MAster på samme kabel
Der kan ikke være to SLaver på samme kabel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-07 20:25
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-07 20:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-07 20:27

Der western digital disk

andre mærker
http://www.ontrack.com/JumperViewer/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-07 20:28
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-07 20:31

Og så skal du aktiver den under diskhåndtering og formaterer den samme sted.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-07 00:50

Når du har fået jumperen på plads, skal du have din nye harddisk formateret og partioneret, der findes en udmærket trin for trin guide, oprettet af Bent Juul, nu har samme Bent Juul ikke vist sig i dit spørgsmål, så jeg tillader mig at linke til siden: http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/index.htm klik på fanebladene Diskhåndtering-Opret en ny partion-Formater , så får du det forklaret så selv jeg forstod det, jeg var i samme situation som dig for ca. 2 år siden