/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil til ca. 10.000 kr?
Fra : Piaggio_NRG_MC3
Vist : 612 gange
66 point
Dato : 03-05-07 15:51

Hey.
Skal snart have en bil, og vil kun bruge ca. 10.000-15.000 kr på den. Det skal være en med direkte indsprøjtning, og gerne en rimelig driftsikker og støjsvag.
Ved godt at man ikke kan få meget bil for 10.000, men hvilken bil ville i vælge til den pris.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:00

Kadet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:18
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:19
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 16:20
Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-07 17:08

Citat
Det skal være en med direkte indsprøjtning, og gerne en rimelig driftsikker og støjsvag.

Det er jo hele tre ønsker på en gang......det går virkelig ikke

Nej, det bliver svært at finde en bil i den prisklasse der matcher alle de krav.

Kig efter en gammel Golf ll fra midt firserne.....den har godt nok ikke direkte indsprøjtning, medmindre du er heldig at finde en 1,8, men det får du nok ikke til den pris.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-07 17:48

Men gamle opel fra midt i firserne har direkte indsprøjtning.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 66 point
Dato : 03-05-07 19:10

Jeg holder også på Golf II, helst diesel. Jeg har lige selv købt en Golf II diesel fra '87 til hverdagsbil, 8000kr, køn er den ikke.. Men hvad får man til de penge Kører og starter perfekt, synet i oktober.. Men ja, du kan købe en Golf II benzin med monopoint indsprøjtning. Og at finde en bil der er billigere i reservedele end Golf eller Polo, er sgu svært, + de fleste reparationer er lette.

Ellers er mit råd, køb vw, ford, opel eller toyota. Evt Mazda, men har ingen erfaring med dem, så kan ikke udtale mig på det punkt.. Udover min tidligere Mazda B2200, som jeg absolut ikke vil anbefale

Har to venner der lige købte en pæn Corolla XLi fra '91, det er en 1.3 indsprøjtningsmotor, 14.800kr. Absolut service venlig og velkørende bil.

Franske biler kan jeg ikke anbefale, ender altid i dyre eller meget besværlige reparationer.

Mine erfaringer stammer fra utallige reparationer på mine og venners biler, mekaniker venner og selvfølgelig dem fra hugget.

Håber mit råd kan bruges

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 03-05-07 19:44

Tak for svaret taunusanden.