/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hardwaren kan ikke installeres
Fra : Qualiman
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 02-05-07 16:57

Hver gang jeg prøver at installere hardware som usb grammafon eller webcam kommer svaret hardwaren kan ikke installeres
hvad skal jeg

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-05-07 17:07

Indstallere softwaren først og kontrollere, at din USB er iorden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-07 17:12

Suplement til peet49:
installere software(driver) - genstart - sæt USB dimsen til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-05-07 17:39

Hvad er det lige for et styresystem du bruger? Har du læst installationsvejledningen til udstyret. Meget udstyr til USB, kræver som nævnt i andre svar, speciel software der er installeret. En del forskelligt udstyr til USB installeres ved at softwaren installeres, og på et tidspunkt i installationsforløbet, bliver man så bedt om at tilkoble udstyret, driver/software finder så enheden og registrere så enheden. Derfor er det heller ikke alt udstyr, man bare kan flytte fra en USB indgang til en anden, og så være sikker på at det virker.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 02-05-07 19:51

XP pro og ja jeg har fulgt installationsvejledningen nøje
mit webcamera fungerer men hver gang jeg starter kommer den med der er fundet ny hardware hvorefter den til sidst ender med at hardwaren ikke kan installeres.
Usb grammafonen er ikke registreret den dør under installationen og så den sædvanlige besked

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-05-07 20:59

Prøv at gå ind i enhedshåndtering og find USB-kontrolleren, højreklik og vælg opdater driver, det kan jo være driveren til USB-portene der er gået i udu. Check lige BIOS om USB-support er enablet.
Det kan godt hedde noget med USB-legacy support, hvis jeg husker rigtig.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-05-07 06:27

Med hensyn til WebCam afinstaller dette, og instal det på ny, tror det står der 2 gange eller du har for mange ting på usb portene som kræver rigelige strøm.

Gramofon kan du se den angivet med navn???? Hvis ikke liggee det lidt i øverste kommentar, så ud hos din lokale hardware dealer køb en usbhub med EXTERN strømforsyning, den skulle gi power nok, har været ude for pc ikke kunne detecte ting grundet for svag syrke på chipsæt. Det blev løst med extern usbhub med extern strøm.