/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problem med ekstra SATA-disk
Fra : barrett
Vist : 1441 gange
200 point
Dato : 02-05-07 01:43

Jeg har en ekstra sata-hardisk i min pc. Efter jeg har reetableret PC-en til fabrikstilstand, kan jeg kun se den ekstra harddisk under Denne Computer->administrer->Dikshåndtering.
(Harddisken med styresystemet er også en SATA-disk).
Den står her som Dynamisk disk og ved højreklik får jeg valgene: Egenskaber og Konverter til grundlæggende disk.
M.h.t. menuen: egenskaber står der på fanen: Diskenheder, under Type: Dynamisk
Status: Fremmed
Partitionstype: MBR (MasterBootRecord)
Hvis jeg istedet klikker på: Konverter til grundlæggende disk kommer der et skilt frem hvor der står: Du vil mise data på diskenheden, hvis du konverterer den om til en grundlæggende disk, vil du fortsætte?
Jeg har så købt en ekstern boks til SATA-disk og der er situationen den samme.
Jeg har også prøvet at flytte den til et andet satastik på bundkortet - uden held.
Er der nogen der kan hjælpe mig??????
Så vil jeg blive MEGET MEGET glad

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 02-05-07 02:03

Før reetablering havde jeg WinXP-Pro - nu er det Homeedition.
Kan det være derfor?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-05-07 05:43

Om igen! Lad kun den ene (original disken) blive i maskinen, og få den op at køre. Herefter kan du tilføje en ekstra disk.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 03-05-07 12:05

Jeg tror jeg selv har fundet forklaringen/løsningen.
JEg koblede den på en bærbar med WinXP Pro og her fik jeg valget at importere den, hvorefter den arbejdede lystigt.
Da jeg så satte den tilbage til den stationære kunne den stadig ikke se den og her fik jeg ikke vaæget at kunne importere den.
Så jeg er overbevist om at hvis jeg opgraderer til WinXP Pro på den stationære er problemet løst.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-05-07 23:10

Det er da forsøget værd, så hvis det virker så