/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
nældefeber
Fra : sankia
Vist : 3256 gange
50 point
Dato : 01-05-07 22:06

hejsa har lige været hos hudlægen i dag og fået afvide jeg har kronisk nældefeber, nu still jeg nok et dumt ? men kan det også have noget af gøre med min kløe i hovedbunden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-07 22:09

Nældefeber er jo da en allergisk reaktion, så det sagtens have en forbindelse til din kløe i hovedbunden, jeg vil faktisk sige, at det havde været underligt hvis du ikke også havde det der.

Jeg har godt nok aldig hørt om kronisk nældefeber, er det en specialist der udtaler sig så negativt??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-07 22:09

Ups du skrev jo hudlæge, men det jeg mener, er du blevet undersøgt hos en allergispecialist?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 01-05-07 22:10

JA det kan det sagtens, det er noget du kan få ved at spise noget du ikk kan tåle, har selv det, får det hvert gang jeg drikker Cola, og det Klør

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-05-07 23:54

Jeg har haft nældefeber i næsten et år, det forsvandt pludselig, efter jeg holdt op med behandlingen!Den hudlæge jeg var i behandling hos, mente ikke min nældefeber var allergisk betinget. I starten troede han det var høfeber og allergisk betinget!
Du spurgte om kløen i hovedbunden. Ja jeg havde også kløe i hovedbunden, ja overalt.
Jeg spurgte hvorfor det forsvandt. Jeg fik det svar at det gør det som regel og vi ved heller ikke hvorfor det kom.
Det kom om foråret og forsvandt ved juletid, det var en træls sommer Uha godt det er overstået

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-07 06:39

Valde jeg tror på at du har haft en allergisk reaktion, og hvem ved, måske du ikke kunne tåle medicinen, siden du blev rask da du stoppede med den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-07 09:33
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-05-07 10:35

nordstet - tja. Det var en ret kendt hudlæge jeg var i behandling hos. han skiftede medicinen ud flere gange og det kan jo ikke være medicinen der startede det. Hudlægen undersøgte for forskellige former for allergi og fødevareintollerangs. Jeg fik indtryk af at det er et stort og kompliceret område

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-07 10:47

Valde... der er nok noget i de allergipiller, som går igen i den alle, men nej det har jo ikke været pillerne der startede det.

Allergi området er stort og kompliceret, og ikke altid lige til at få den rigtige hjælp

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 02-05-07 11:13

Ja nældefeber kan jo være alle vegne - og i hovedbunden kan det også være med ikke så nemt at se. Nældefeber flytter sig jo også gerne rundt på kroppen i landkortagtige udslet... Får du ikke noget antihistamin for at tage udslettet kløen?

Kommentar
Fra : sankia

Dato : 02-05-07 11:18

har lige fået nogle piller i dag som hedder aerius mod nældefeber må jo se om det hjælper.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 02-05-07 11:19

Nældefeber er landkortagtige afgrænset udslet og er ofte, men langtfra altid en allergisk reaktion. Huden føles varm og som regel forsvinder udslettet indenfor 24t. men kan så bryde ud andre steder på kroppen. Ting man har kunne tåle i årevis kan pludselig være årsag til nældefeber, men det er svært at finde ud af hvad - det kan være insektbid, fødevarer, medicin osv. Penicillin allergi ses som regel ved et helt fint pletttet udslet på det meste af kroppen og er derfor anderledes end nældefeber.
Håber at du trods alt for noget antihistamin som kan tage den værste kløe/udslet og at du tænker over evt. ting du spiser eller lign. som gør at denne tilstand nu er kronisk - skift af sæbe, parfume, sminke, mad eller lign??