/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formattering af ekstern disk
Fra : goldeneye
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 01-05-07 21:17

Har et ekstra harddisk som jeg har monteret i et eksternt kabinet, den vil jeg gerne formattere.

Lige nu er denne harddisk opdelt i 2 partitioner, jeg vil gerne formattere så det bliver 1 partition.

Hvordan gør jeg det?

Accepteret svar
Fra : casperS

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-07 21:26

Højreklik på Denne computer (ikke genvejen på skrivebordet) vælg Administrer, så kommer du ind i Computeradministration, der kan du trykke på Diskhåntering, og finde Harddisken der, som regl kan du vælge der, om harddisken skal være delt eller ej... Tror det er sådan man gør, men ellers ved jeg det ikke lige, håber det kunne bruges.

Mvh. Casper

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-07 22:49

Hvis den er i to partitioner og du gerne vil have den til en partition, skal du først fjerne begge partitioner og så danne en ny.

Det afhænger af dit styresystem hvordan man gør det.

Pas på hvis du bruger win 2000 eller et andet ældre system. Det kan ikke uden videre klare partitioner over ca. 130 GB.

Man får ingen advarsel når man partitionere og formatterer men systemet går net og man taber alle data efter et stykke tid.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 01-05-07 22:52

Tak for hjælpen til jer begge.
Løste ved hjælp af casperS' tip .... fandt selv ud af det med at slette og lave ny partition.

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 01-05-07 22:53

Tak for svaret casperS.