/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tempur madrasser
Fra : Axelise
Vist : 11264 gange
100 point
Dato : 01-05-07 20:43

Min mand og jeg skal have ny madras, vi har en god Dunlopillo, men vi synes den er ved at have udtjent sin værnepligt, så vi overvejer at købe en Tempur madras, de luxe udgaven.
Det er en dyr sag, ca. 16.000 kr for en dobbeltmadras, men vi tænker at det er en god investering for vores helbred, idet Tempur madrassen skulle være helt fantastisk og give optimal aflastning.

Er der nogen her på Kandu, som har en Tempur madras eller kender nogen, der har en?
Der er 60 dages returret, hvis man køber en Tempur madras, og vi skal ud i en butik og "prøveligge" på lørdag, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der måske har personlig erfaring, eller som måske kan anbefale noget andet.
Både min mand og jeg har lejlighedsvis rygproblemer, så vi vil gerne have noget rigtig godt for ryggen.

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 01-05-07 20:59

Ah det er dem som hjælper med at finde den bedste "stilling" man har i sengen
Jeg gad godt prøve den....

God fornøjelse til dig og din mand, og alle stillingerne på lørdag

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-05-07 21:27

jeg har haft en tempur pude, efter ca to år var den fladtrykt der hvor jeg oftest lå med hovedet. for et par år siden havnede jeg på en tysk hjemmeside, med en test af tempur fra et tysk laboratorium, der påstod at tempur afgiver giftige arsendampe. jeg har desværre glemt hjemmesiden navn.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-05-07 21:30

PS. tempur er ikke god i et meget koldt rum, da den bliver hård i kulde

Accepteret svar
Fra : hasselbalch

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-07 22:08

forbrugerrådets blad TÆNK findes også på internettet. de har testet madrasser i 2005. i testen ryger tempur helt ned på en 10. plads. for at få adgang til testene skal man være abonnent. det koster 270 kr om året. jeg synes pengene er givet godt ud. jeg søger altid i deres test hvis jeg skal købe dyre ting.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-07 23:18

Normalt kan man få madrasser hjem på prøve.
Har haft den hjemme på prøve, syntes ikke den er pengene værd.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 02-05-07 10:55

Har selv en Tempur dobbeltmadras og er tilfreds med den, men der er ting man skaal være klar over:
1. det er vanskeligt (tungt arbejde ) at skifte lagner på en dobbeltmadras.
2. nåe maan har ligget i en bestmt stilling i længre tid er det ikke nemt at skifte stilling, da madresen har taget form af ens figur - særlig ved kraftige personer.

ellers god fornøjelse

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 02-05-07 12:16

Hej
Har 2 enkelte Tempur madrasser og er også vældig tilfreds.
Vi har indstillelige bunde i, så efter min mening er enkeltmadresser det bedste valg, så man individuelt kan indstille bunden.
Godt nok er madressen hånd i et koldt rum, men varmes hurtigt op af kroppen.

Som anuarak skriver kan madressen være tung at vende sig på, men man vender sig ikke så mange gange som andre madresser.

Nogle kan synes madressen er varm at ligge på, men få den til afprøvning. Når i kan lide Dunlopillo, er der en god chance for at Tempur er et godt valg.

Som de fleste madresser skal man ikke forvente en levetid længere end max 10 år.

god sovenøjelse

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 02-05-07 15:09

hvis man er lille og tynd er det vanskelig at opvarme madrassen med kropsvarmen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-05-07 17:02

Tak for alle de gode og brugbare kommentarer
Jeg kan jo godt blive i tvivl om, hvorvidt vi overhovedet skal have en Tempur madras......Vi sover altid med åbent vindue året rundt, så om vinteren bliver der unægteligt noget koldt i soveværelset, og så kan jeg godt bekymre mig for, om madrassen bliver for svær at varme op.
Hverken min mand eller jeg er små og tynde, jeg går ud fra at vi er nogenlunde normalvægtige, måske er min mand lidt tungere end normal, og jeg tænker på, om det vil virke irriterende for ham at skifte stilling, hvis madrassen tager meget form efter hans krop....hmmm...det kan vel næsten kun komme an på en prøve.
I første omgang tror jeg, at jeg vil kigge nærmere på Tænk's forbrugerundersøgelse af madrasser. Hvis en madras kun kan holde 10 år ca., så er det for dyrt med en Tempurmadras til 16.000 kr, synes jeg nok.
Jeg tror vi tager til Schwartz Sengeudstyr på lørdag og lader os råde og vejlede, og så vil jeg støtte mig til forbrugertesten derudover.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-05-07 17:03

Tak for svaret hasselbalch.