/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk fryser!!!
Fra : qwez-x
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 01-05-07 17:18

Jeg har et problem med min harddisk. Hver gang jeg starter min computer op kan den fryse endten under opstart eller når den er kommet ind på skrivebordet. Men den fryser ikke bare, den knap hvor man kan se at computeren arbejde, lyser konstant. Og så kan jeg ikke gøre andet end at slukke den igen.
Jeg har har før prøvet et program der hed Active Smart, og efter jeg installerede det gjorde den det ikke. Men nu gør den det altså igen.
Hvad skal jeg gøre???

Ps. Håber der er andet at gøre end at formatere den.

På forhånd tak.

M.V.H
Rasmus (qwez-x)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 18:17

Kan være din cpu der kører på 100%

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-05-07 18:30

Ved at formaterer løser man ingen problemer de er stadigvæk på harddisken skal man slette alt skal man man lave Fdisk det sletter alt så det kan være hvis du har formateret før at du har en masse skjulte klumper fra tidligere formateringer

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-07 19:04

Hvis din HD under opstart ikke rigtig ved om den vil videre eller ej, så ville jeg straks lave backup af alle de vigtige filer/dokumenter.
Så hvis du ikke har lavet noget rod eller tilsluttet noget som den ikke kan håndtere, kan det være første advarsel om begyndende defekt harddisk.

Prøv lige:
H-klik på denne computer > egenskaber > hardware > enhedshåndtering.
Er der nogen gule advarsler ud for enheder.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-07 23:26

Åben denne computer, højreklik på c-drev, vælg egenskaber, funktioner, undersøg nu, sæt fluevinge i begge felter, og tryk start.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 29-06-07 13:59

Tror ikke han kan højreklikke på noget som helst. Han fortæller jo at hans computer fryser under opstart eller på skrivebordet, så kan ikke kan gøre andet end slukke computeren.