/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion bærbar fra Aldi
Fra : marcussen1
Vist : 1026 gange
200 point
Dato : 01-05-07 11:52

Er der nogen, der kan vurdere denne uges tilbud på en bærbar fra Aldi.
Den skal ikke bruges til spil.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-05-07 11:53

den er ikke så godt maskine til spil.... Prøve hp

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-05-07 11:55

en rigtig god computer
jeg har selv en fra Aldi min nabo har 2 stk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-05-07 12:04

Den ser fin ud. Jeg ville ikke tøve med at købe den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-05-07 12:11

Den bærebare fra ALDI kan du se mere om her: http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm
Det er ikke den hurtigste processor, med sine 1,6 GHz. Men vil dog sagtens kunne klare spil, hvis d ikke er for omfattende og resource krævende.
En kæmpestor harddisk på 120 Gb lyder besnærrende, men er dog ikke så stor i vores dage. Men OK det er jo en lille disk af fysisk størrelse. Den vil da også dække de flestes behov ved all-round brug. Ellers kan man jo tilslutte et externt drev, hvis der skulle opstå pladsmangel.
Det eneste jeg ikke bryder mig om er den Windows Vista der ligger på den, for så god er Vista ikke endnu, med alle sine snifferfaciliteter til MS.

Men ellers er det et udemærket køb. (Jeg har selv tidligere købt 2 bærebare i ALDI)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-05-07 12:28

Til prisen vil jeg sige den er meget god. Det er ikke en core 2 duo, men hvad kan man forvente til 5500.

Den har som positive ting
1024 mb ram, 120 Gb, en 64 bit processor. trådløs, batteri tid.

Dårlige ting.
Den har ikke noget rigtig grafikkort. Den har vista, og det synes jeg er godt, fordi vista bliver nok opdateret engang, så er det da godt du har vista. (det kan jo være du har xp liggende)

Jeg kender ikke levetiden på batteriet, men de skriver EKSTREM, så skal det i hvert fald være rimelig tid.

Den har trådløs hvilket er godt i vore dage.

Man kan self få en bedre pc få flere penge, men på det sidste har jeg ikke set noget der matcher den pris. Så også positiv herfra

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-05-07 12:34

Til Nettet, mail, MSN og diverse Office programmer, samt lidt billeder.

Så er det en udemærket pcer til prisen. Sklal du kun bruge den til ovenstående så køb den!!

Skal du lave og gemme video, eller spille WOW, eller andre store spil, så drop den, og ofre et par tusinde mere.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-07 12:43

Prøv at læse denne omtale: http://www.itsvar.dk/jcs/news/30/1.aspx?id=3139

mvh
Ivan

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-05-07 15:04

Der har tidligere været enorme problemer med at få aldis udstyr fixet hvis det måtte gå i stykker - jeg kender en der dagligt er afhængig af computeren, som måtte undvære den i mere end 3 måneder lige efter han havde købt den.
Det har også været i et af forbrugerprogrammerne på tv, men som sagt er det nok et par år siden, så det kan jo være ændret.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 01-05-07 16:00

Kan da lige skrive den kommentar som jeg plejer at skrive når der kommer spørgsmål om de bærbare fra Aldi

Generelt en ganske fin bærbar - prisen taget i betragtning!
Kan man leve med en lidt billig plastic-kvalitet, samt større vægt i forhold til de andre (og dyrere) konkurrenter, så absolut en god computer til prisen.

Mht. ydeevne, så er jeg sikker på at den er god nok til alm. brug - dvs. kontorprogrammer mm minus de krævende spil. (Hvilket flere andre vist også har skrevet)
Vi har tre Medion's fra Aldi i familien, og har ikke haft problemer.

Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-07 18:13

Jeg syntes det er rigtigt godt tilbud. Jeg er AV freak, og jeg er sikker på at den er god på det område. Den software der medfølger er fremragende (f`eks Win DVD og Nero 7). Noget som man ellers skulle betale pænt meget for.

Noget der irriterer meget, er at alle tilslutninger sider på siden, men til den pris, så kan jeg godt leve med det.

Jeg har to Medion maskiner i forvejen, og er meget tilfreds. Jeg køber også den her, fordi det er så godt et tilbud .

Hvis du skal være sikker på at få en, tror jeg du skal troppe op i Aldi, lige når de åbner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-05-07 20:15

Det skal du helt sikket stl_s !!!
Sidst da de havde en god bærebar for knapt et år siden, havde min lokale ALDI solgt 12 maskiner inden for den første halve time de havde åbent.
Men så redede jeg mig en der var lidt større, som de havde stående, og den er jeg godt tilfreds med!

Så HUSK at stille vækkeuret!

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 01-05-07 21:35

Tak for svaret stl_s.
Hvis du har 2 maskiner i forvejen og skal have en til, O.K så tror jeg på den, der stopper jeg og siger tak de forskellige indlæg.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-05-07 22:00

marcussen1 -> Velbekomme, og god fornøjelse med den .

severino -> Så håber jeg det er nok at stille vækkeuret, og at folk ikke har overnattet uden for Aldi