/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD'er
Fra : kj
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 30-04-07 14:33

Jeg brændt et vidoprojekt på en DVD skive, men når jeg ser den på min afspiller til fjernsynet, fryser afspilning med jævne mellemrum. Den er brændt i DV kvalitet, højeste kvalitet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 15:44

En eller anden fejl har du jo lavet...

Men MANGE flere oplysninger tak....

Er det en konverteret film
Hvilket brænderprogram
Hvilken brænder
Hvilke skiver
Hvilken hastighed..

osv. osv...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-04-07 16:03

Det er ikke en konverteret film.
Brændt direkte fra Pinacle Studio 8. På en Lite-on 411S.
Skiverne er fra Biligmedien.de. No Name x16 printable.
Hastighed ikke noteret.
Computer, 2,7GHZ Pentium 4, 1024 mb.ram, anvendt HD, 250Gb Seagate Extern, testet for brug af Studio. Overførsel fra DV Camere via Firewire.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 16:42

Nøjes med at brænde med den ½ hastighed af hvad der står på skiven - i dette tilfælde 8 gange....

Prov evt. først på en rw skive - så kan den slettes igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 16:43

Citat
Seagate Extern

Vil det sige du har brændt fra en EXTERN DISK.... ?????

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 30-04-07 21:36

Prøv at brænde med max 4x speed. Det hjælper en hel del

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-07 07:24

Hejsa
Generelt:
1. Benyt ikke no-name DVD-skiver til noget seriøst (der sker for mange fejl).
2. Vil du være 100% sikker så brænd med en langsommere hastighed end skiverne er angivet til. Personligt går jeg 50% ned i hastighed, hvis det er "noget" jeg vil forevige. Hvis du brænder fra eksterne enheder, så skal du med garanti længere ned, for at være sikker - ligesom refi og CiviC er inde på... personligt ville jeg nok også gå ned på 4x speed.
Alt dette gælder især hvis din brænder ikke er helt ny.
PC World har lavet en god artikkel - se:
http://www.pcworld.dk/art/3334?page=1

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-07 07:27

NB: og igen... hvis seriøst, så overburn aldrig en DVD skive, så er den næsten dømt til undergang. Har du ikke "plads" nok, så opdel filmen i 2 eller benyt DVDShrink http://dvdshrink-site.com/

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-07 09:34

Den artikel clan linker til, omhandler VCD/SVCD, jeg vil gerne have en højere kvalitet.
Jeg vil prøve rådet med at brænde ved lavere hastighed, samt bruge en rw. Vender tilbage når det er afprøvet.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-05-07 14:33

Har nu prøvet en DVD+rw, den virker, men hvorfor kan jeg ikke slette den igen.
Mine brændte DVD-r kan ikke læses på Amitech afspiller i stuen, men kører fint på en billig Denver på børneværelset. Ifølge databladet for Amitech'en, skulle der intet være til hindring for, at den skal afspille DVD-r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 14:38

Så er der åbenbart en felj i afspilleren......

Hvis den kan klare både + og - skiver (hvad den tilsyneladende kan) og ikke giver fejl på + skiver - ja så må det jo være afspilleren da DVD jo kan afspilles på en anden afspiller....

Citat
Har nu prøvet en DVD+rw, den virker, men hvorfor kan jeg ikke slette den igen.

Det kan du også - du laver selv en fejl af en slags....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-05-07 15:01

Hvilken fejl, jeg prøvet Denne computer, stifinder,Nero m.m.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 15:32

Du sletter den i dit brænderprogram...... (nero)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-05-07 15:34

Har prøvet i Nero men Nero vil ikke slette den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 15:36

Hvilken Nero ????? version

Bruger du smartstart til nero.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-05-07 11:30

Nero 6, og jeg bruger start smart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 11:57

Under + (til højre) har du "Slet Disk"......

Hvad siger den "fejlmeddelelse" du får ?????

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-05-07 15:04

Jeg prøver refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 15:39

Er prøven slut....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 15:43

Nej refi, familien har holdt mig fra min private PC lige siden.