/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Roland E-70
Fra : js270630
Vist : 1789 gange
100 point
Dato : 30-04-07 13:55

Jeg er blevet tilbudt et brugt keyboard Roland E-70 - men jeg er oprindelig "kun" pianist uden kendskab til andet end almindeligt klaver. Derfor: kan nogen fortælle mig om deres erfaringer med dette "vidunder" - hvor gammelt kan det være (modellen er udgået af kataloget), hvad kostede det fra nyt, er det godt, skidt eller forældet. Udviklingen på det felt går jo hurtigt - hvad der er "in" idag er "out" i morgen, næsten da. Jeg skal ikke bruge det professionelt - betragter det mest som legetøj. Så af den grund er der selvfølgelig grænser for, hvor mange kroner man vil smide i det. Men der må være musikere, der har brugt denne model, som ikke hører til de mindste. Fortæl om jeres erfaringer!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 14:04

Citat
betragter det mest som legetøj

Så kan du købe et nyt for en plovmand.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-07 14:27

hvis det er et du får gratis (sådan opfatter jeg at du har fået det tilbudt) er det ganske udemærket - ellers ville jeg lede efter noget der er lidt nyere

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://img.alibaba.com/photo/11013807/Roland_Keyboard_E70.jpg&imgrefurl=http://www.alibaba.com/catalog/11013807/Roland_Keyboard_E70.html&h=408&w=544&sz=23&hl=da&start=1&tbnid=d4T4zMOReHg3oM:&tbnh=100&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3DRoland%2BE-70%2B%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26sa%3DG

hvis det er dette er det et rigtig morsom stykke legetøj faktisk .... men du skal være opmærksom på at mange - de fleste - gamle bliver solgt pga en eller anden defekt og så er morskaben ødelagt.

Hmm - det jeg havde kan jeg ikke engang huske hvad kostede - men det var bestemt ingen herregård.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-07 15:30

Sådan een har jeg også stående. Værdi'en tror jeg ikke er særlig meget. Måske 500 - 1000 (nærmest plovmanden). Vær obs på om anslagsfølsomheden duer, ellers glem det. E86 der afløste handles til lidt mere.

Men iøvrigt et fedt nok "back-in" keybord. Og har du et ekstra kort med lidt flere styles er det helt fedt som bund. Men nyere keybord's med flash-rom osv der kan anvendes som midi-playere er noget mere anvendelige. Og der kan du få meget fedt fra omkring fem-tusser og op (fra ny altså).

Så kun et miniklaver, eller legetøj som du selv skriver.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-04-07 17:41

hvis du vil sælge dit til 500-1000,,så er jeg bestemt køber til det,,,det er et fantastisk godt instrument (det er jo ingen hemlighed at det er så absolut roland der laver de bedste)prøv bare at spille et stykke saxofon musik,man er virklig i tvivl om det er ægte eller ej,,,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-05-07 08:53

Enig.

Har da også en E86, men den har vist et par defekte tangenter.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 08-05-07 22:31

Foreløbig tak for jeres indlæg. Det er min fornemmelse, at så gammel elektronik skal man holde sig fra. Jeg læste lidt i manualen, og det fremgår, at modellen er fra 1992! Hvem ville f.eks. købe et brugt tv, som er 15 år gammelt? Dette her er trods alt mere elektronik end musik - i hvert fald for en gammel pianist, som altid har spillet med "de bare næver"!