/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine / Køleskab
Fra : Juliane01
Vist : 3926 gange
20 point
Dato : 30-04-07 13:38

Kan man sætte et køleskab oven på en opvaskemaskine?

De har samme størrelse. Så det er ikke det der er spørgsmålet.

Jeg tænker mere på om der evt kommer fugt fra opvaskemaskinen (når døren bliver åbnet) ind forneden i køleskabet.

Og er der nogen begrænsning på længden af diverse vandslanger til og fra opvaskemaskinen?

Venlig hilsen
Juliane01

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 13:50

Det må være et lille køleskab - ellers kan du da ikke nå.....

Kommentar
Fra : Juliane01

Dato : 30-04-07 14:15

ja. køleskabet er samme størrelse som opvaskemaskinen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 14:24

Så sæt opvaskemaskinen øverst.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-07 16:13

Sæt ikke opvaskemaskinen øvers, med mindre du også har et højt placeret afløb, og det er meget usædvanligt.
Afløbet skal sidde over vandstanden i maskinen, ellers kan den ved forbundne kar tømme sig selv under opvaskeprocessen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-07 16:14

Med andre ord vandet skal pumpes ud, det må ikke kunne løbe selv.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-07 16:39

Det kan udemærket lade sig gøre at havde køleskab ovenpå.
Du skal slvfølgelig ikke lige åbne begge samtidig, da en masse vanddamp så vil komme ind i køleskabet.
Du må også regne med at køleskabet får et lille merforbrug af strøm, da dens kondensatorflade bagpå, ikke så let slipper af med varmen, medens opvaskeren kører, da den jo afgiver lidt varme.
Men jeg anslår det til ca. 5% extra strøm, da du jo ikke kan opvaske døgnet rundt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 16:49

Citat
med mindre du også har et højt placeret afløb, og det er meget usædvanligt

Vi må have et "usædvanligt" afløb så.....

Vores opvasker sidder i brysthøjde....

Godkendelse af svar
Fra : Juliane01

Dato : 30-04-07 17:41

Tusind tak for svaret pallebhansen

Mit køkken er i mini-mini-størrelse, så det gælder om at få puslespillet mht hvidevarerne til at passe så jeg ikke ender op med at have fryseren i soveværelset. En lidt kold værelseskammerat
.

Venlig hilsen
Juliane01

Kommentar
Fra : Juliane01

Dato : 30-04-07 17:44

Tak til jer andre også.... jeg glemte at skrive det på den forrige

Venlig hilsen
Juliane01

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 17:45

Citat
En lidt kold værelseskammerat

Til gengæld kan du selv bestemme hans temperatur

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 17:48

Og han har ALDRIG hovedpine eller er træt....

Kommentar
Fra : Juliane01

Dato : 30-04-07 17:58

en fyr med humor....dejligt

men den brummer og skal have strøm for at holde sig igang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-07 18:02

Selv tak.
Øø er det ikke kun kvinder der "kan" få hovedpine?

"Til gengæld kan du selv bestemme hans temperatur?" Ja, omkring 5 grader hvis det er et køleskab, og omkring 18 hvis det er en fryser, men nu skal Juliane vel ikke sove indeni.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-07 19:00

Frk.Juliane
Vær sikker på, at både Palle og Refi er storforbrugere af strøm,
for at holde deres pacemakere i gang.
Jeg kom lige forbi.......Hilsen
........ Keldd..

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 30-04-07 20:45

Heldigt at opvaskemaskinen ikke skulle øverst - jeg vil nødig have topbakken i brysthøjde. Normalt er opvaskemaskinen lige ved siden af vasken. Er det anderledes hos dig? Kun at have bordplads på den ene side af vasken, er rigtig træls. Men måske den eneste løsning i dit tilfælde?

Kommentar
Fra : Juliane01

Dato : 01-05-07 04:06

Jeg bor i et lejlighedskompleks fra 1940 og køkkenet er stadig fra dengang.

Jeg har kun en halv meter bordplads ved siden af køkkenvasken og ingenting til den anden side og da bordhøjden kun er 80 cm, så er der ikke plads til en opvaskemaskine inde i skabet. Som jeg jo heller ikke vil rive ned, da jeg jo bor til leje. Opvaskemaskinerne er jo mindst 81 cm i højden.

Så jeg er nødt til at have mine hvidevarer ved den modsatte køkkenvæg og jo mere jeg kan stable ovenpå hinanden jo bedre.

Køkkenet er så småt at jeg kan stå og røre ved begge væggene samtidig ...og jeg har korte arme

og ja...jeg vil have en opvaskemaskine ....jeg HADER at vaske op

Tak for mange kommentarer

Venlig hilsen
Juliane