/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
God Medieafspiller ?
Fra : Kokamok
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 01-09-01 23:22

Hej jeg har en cd med en film på, og desværre er den i AVI filformat og mit realplayer basic kan ikke spille avi format. Hvad gør man så (måske en afspiller der kan tage alle filformater ? )er der en der kan hjælpe mig så kunne det da være skønt.
Hilsen Henrik.

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 60 point
Dato : 02-09-01 00:04

du skal skaffe dig et program, der konverterer avi til mpg.....................
Søg efter avi2mpg i en "søgemaskine" så kommer der noget frem, der er gratis!!!!!!!!!!!

Madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 23:11

On Sat, 01 Sep 2001 21:22:12 GMT, "Kokamok" <Kokamok.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej jeg har en cd med en film på, og desværre er den i AVI filformat og
>mit realplayer basic kan ikke spille avi format. Hvad gør man så (måske
>en afspiller der kan tage alle filformater ? )er der en der kan hjælpe
>mig så kunne det da være skønt.
>Hilsen Henrik.

Den burde MS Mediaplayer da kunne spille.
Du skal bare have fat i den rigtige codec.
Sansynligvis DivX : http://www.divx.com/

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 02-09-01 00:30

ups, jeg misforstod spørgsmålet, jeg troede det drejede sig om at afspille den i en dvd maskine

Det er klart, ja en divx eller codex er nødvendig
Madmikk

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 02-09-01 21:33

Ja, www.divx.com kan du hente codec (driver til divx avi filer).

Den kan hentes her;
http://download.divx.com/videoplayers/theplaya/DivX4FullInstaller.exe

Du kan også finde god information her;
www.doom9.net, her er bla. en masse gode vejledninger.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 02-09-01 21:33

Ja, www.divx.com kan du hente codec (driver til divx avi filer).

Den kan hentes her;
http://download.divx.com/videoplayers/theplaya/DivX4FullInstaller.exe

Du kan også finde god information her;
www.doom9.net, her er bla. en masse gode vejledninger.

Mvh,

Dennis.

Godkendelse af svar
Fra : Kokamok

Dato : 02-09-01 23:34

ok der er da nogen der har tjek på det her takker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-01 09:40

Du kan også bruge et program der hedder BSPlayer, det sluger alt.
http://bsplayer.cjb.net ) Har kun haft god erfaring med det. (Husk nu også
DivX Codecs)

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:l5n2pt0lurjl7ua2mdsfgsi40npl32none@4ax.com...
> On Sat, 01 Sep 2001 21:22:12 GMT, "Kokamok" <Kokamok.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hej jeg har en cd med en film på, og desværre er den i AVI filformat og
> >mit realplayer basic kan ikke spille avi format. Hvad gør man så (måske
> >en afspiller der kan tage alle filformater ? )er der en der kan hjælpe
> >mig så kunne det da være skønt.
> >Hilsen Henrik.
>
> Den burde MS Mediaplayer da kunne spille.
> Du skal bare have fat i den rigtige codec.
> Sansynligvis DivX : http://www.divx.com/
>
> Mvh Mogens