/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Økonomi
Fra : dordi
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 30-04-07 10:40

Hvordan har alle de unge mennesker råd til at rejse sådan ud i verdenen flere måneder???

Jeg har lige fået tilbudt et job i spanien inden for mit eget fag, de kan dog ikke betale løn, men derimod give en lejlighed, altså dvs en slags studietur.
Jeg ringede så og fortalte min fagforening om det, men det ville de da ikke være med til at give understøttelse til i 3 mdr!
Flot tænker jeg, jeg kender da temmelig mange som bare ligger hjemme på sofaen, og de kan godt få understøttelse, jeg vil gerne have det i en positiv sammenhæng, men nej nej...

Og hvad gør jeg så, siger jeg nej til den store chance i Spanien, eller er der nogen der ved hvor jeg kan få dækket min økonomi i 3 mdr?
Og hvad gør de unge mennesker herhjemme når de rejser til australien i 6 mdr???

Skal selvfølgelig lige siges at der herhjemme er bil oh lejlighed der skal betales i de 3 mdr....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 10:52

Citat
eller er der nogen der ved hvor jeg kan få dækket min økonomi i 3 mdr?

Forældre måske

Citat
Og hvad gør de unge mennesker herhjemme når de rejser til australien i 6 mdr???

Låner pengene eller forældre betaler.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-07 11:08

Citat
Flot tænker jeg, jeg kender da temmelig mange som bare ligger hjemme på sofaen, og de kan godt få understøttelse

Ja for så længe de er hjemme, er de til rådighed på arbejdsmarkedet, hvilket er en betingelse for at få udbetalt dagpenge i Danmark.

I spørgsmålet her http://www.kandu.dk/Spg102521.aspx skriver du

Citat
Vi vil afsted uden at skulle tjene penge, det er en oplevelse for livet, så butikken skal ikke betale os løn, men derimod skal de stille et bo-sted til rådighed.

Det ønske har du da fået opfyldt.

De fleste unge knokler for at spare op til ønskerejsen. Nogle tager et studielån, låner af forældre eller forældre giver et tilskud.

Din lejlighed kan du evt. fremleje i de 3 mdr. du skal være væk.

Men du kan ikke få dagpenge i de 3 mdr. du vil opholde dig i Spanien.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-07 11:10

Vær kreativ i stedet for det brok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 11:11

Citat
Men du kan ikke få dagpenge i de 3 mdr. du vil opholde dig i Spanien.

Jo....

Hvis du er arbejdsløs og rejser derned FOR at finde arbejde....

Så skal du nemlig stå til rådighed der.....

Så gratisarbejde bliver i fritiden......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-07 11:11

Citat
Jeg har lige fået tilbudt et job i spanien inden for mit eget fag, de kan dog ikke betale løn, men derimod give en lejlighed, altså dvs en slags studietur.

At stille en lejlighed til rådighed er da en form for løn, så du skal selv sørge for penge til mad. Tal med din bank.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-07 11:16

De unge mennesker , som rejser ud længe, har ikke bil og lejlighed hjemme. Evt egen bolig fremlejes. De har også sparet op i forvejen, og er indsillet på et livsmynster med minimum udgifter.

Der er ikke til lejlighed, hotel eller restauranter af borgerskabets kategorier.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-07 11:18

Sælg bilen og tag afsted. Prøv også at få en ordning med spanierne, så der også er fortæring med i ordningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-07 11:44

http://www.kandu.dk/spg103798.aspx#1158604

Det har du ret i refi, reglerne står her

http://www.eures.dk/ooizzCMS/DA/jobsoegende/informationomjobsoegningieuropa/dagpengeiudlandet

Citat
Og hvad gør jeg så, siger jeg nej til den store chance i Spanien, eller er der nogen der ved hvor jeg kan få dækket min økonomi i 3 mdr?

Du må selv spare op og som tidligere nævnt, kan du fremleje din lejlighed. Det offentlige betaler ikke for "din store chance"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-07 13:05

"Den store chance" Ja for arbejdsgiveren ikke for dig som skal arbejde
gratis. Hvor dum kan man være.

Annuller spørgsmålet
Fra : dordi

Dato : 30-04-07 17:22

latterlige svar som man desværre ikke har brug for i denne tid hvor det hele kun går ned af bakke!!!