/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
cylinder-have-steen
Fra : acilia
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 30-04-07 09:34

Lige et par hurtige spørgsmål her på denne solskinsmandag -(hvor jeg har fri juhuu)

I det meste af min have er bedende omkranset af sådan nogle cylindersteen. Ligner sådan nogle boreprøver - de er ca 30-40 cm lange og 10- 15 cm i diameter.
Det er ikke lige min stil og jeg vil med tiden gerne have dem udskiftet med marksten som passer bedre til mit lille stråtækte hus.

Nu har vi fjernet dem omkring de nemme bede - men så kommer jeg til problemet. De er også blevet lagt i lag sådan i 4 lodrette rækker for at støtte den niveauforskel som er nogle steder i min have. Bl.a. hele den ene langside hvor min grund er ca. 1 meter lavereliggende end naboens grund. Her er stenene så lagt i lag som et stengærde.

Nogle som har erfaring med sådan nogle ting der kan fortælle mig om der sker noget forfærdeligt hvis jeg i første omgang bare fjerner de steen. Jeg har ikke nogle marksten til at lægge i stedet for - ikke lige nu - men det kommer lidt henad vejen.

Er det sådan at der pludselig sker skred hvis jeg fjerner dem tror I? Der står en hæk - en gammel tjørnehæk - vil den pludselig skride ned mon?

Og sidste spørgsmål: Er der nogen her som er interesseret i en hulens masse cylindersteen - de kan nemlig afhentes helt gratis..

Kh
Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 09:52

Der sker ikke noget FØR det begynder at regne.....

Men så sker det også ret hurtigt.....

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 30-04-07 10:14

hvis du har plads nok, så lad dog cylinderstenene ligge, og lav et nyt stendige foran, til at skkjule cylinderstenene.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-07 10:40

Stenene laver du bare en "notits" på i den lokale brugs/netto/fakta/aldi......

Så skal de nok blive afhentet.....

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 16-05-07 19:19

Tak for svaret refi - det er lige nøjagtig dét jeg vil gøre.