/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejser efter gymnasiet
Fra : Sillepigen
Vist : 3190 gange
100 point
Dato : 30-04-07 00:52

Tiden sig nærmer hvor gymnasiet er ovre. Og hvad skal man så? Ja, mange stiller dette spørgsmål, og efterhånden bliver man da også selv helt bekymret.
Jeg har et håb om at kunne komme uden for det rolige DK måske til efteråret eller vinteren, da det i denne tid og kniber lidt med humøret.
Men hvordan? Og hvor?
Jeg er meget åben for både destinationer og måder (alt fra Sverige til New Zealand), så det vil være lækkert hvis I vil åbne for jeres egne erfaringer eller tanker.
Måske det kunne hjælpe mig lidt på vej i mine overvejelser :)

God sommer til jer alle!
Mange hilsner
Kat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-07 08:16

En tur til Irak må give spænding og omvæltning nok i forhold til "fredelige" DK....

Der er da ingen der kan fortælle dig HVAD du skal - det ved kun du selv.....

Citat
Ja, mange stiller dette spørgsmål, og efterhånden bliver man da også selv helt bekymret.

Hvis det er din eneste bekymring så burde du skamme dig....

Men har du penge nok ville en verdensomsejling nok være en oplevelse du ikke glemmer lige med det samme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-07 08:34

Nu ville det være rart at vide, om det var arbejde eller skoleophold du tænkte på??

Kommentar
Fra : moira

Dato : 30-04-07 08:54

Der er helt sikkert mange anbefalelsesværdige steder at besøge. Men som skrevet ovenfor ville det være lidt lettere at komme med gode idéer hvis du fortæller hvad formålet med rejsen skal være, rejsen varighed og hvad udgifterne må være...

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 30-04-07 15:50

Problemet er at det netop er de overvejelser jeg ikke kan tage stilling til. Jeg har tidligere prøvet wwoof'ing, men arbejde, skole eller bare rundrejse kunne alt sammen også være sjovt.
Og udgifterne kan man jo planlægge lidt efter idet jeg kan blive herhjemme og arbejde indtil jeg har sparet nok sammen.

Måske blev spørgsmålet lidt for uklart, men det jeg mente var, om nogle af jer selv havde nogle erfaringer - gode som dårlige.

Refi: Irak, jow der skal nok være gang i den Og desværre jo, jeg er også menneske så det er på ingen måde min eneste bekymring

Kommentar
Fra : moira

Dato : 30-04-07 17:26

Jeg gjorde selv det at jeg arbejde 2 måneder i Thailand med at undervise i engelsk oppe i den nord-østlige og mest fattige del. Det er selvfølgelig 100% frivilligt om man er ikke lønnet, men tilgengæld får man både kost og logi. Det var en hel kanon oplevelse jeg helt sikkert ikke ville ha været foruden. Og jeg holder stadig kontakten med mange af de mennesker jeg mødte.
Jeg har en kammerat og en veninde der valgte et højskole ophold i hhv. Thailand og New Zealand og det har jeg også kun hørte rigtig gode ting om. Det er Dansk Studiecenter der tilbyder det og de tilbyder også ophold på Costa Rica. Men kig engang på www.danskstudiecenter.dk hvis det har din interesse. Ellers må du jo skrive lidt flere ting der interesserer dig, så vi bedre kan spore os ind på hvad det skal være :)

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 01-05-07 21:18

Hej
Du kan prøve og søge på skoleskibet, det er en kanonoplevelse.
Gå ind på www.jobnet.dk der kan du finde arbejde i udlandet, mange af arbejdsgiverne kan hjælpe med bolig.
Tag et fly til det land i verden du helst vil besøge, rejs rundt på må og få, arbejde når du evt finder noget.
Der er et væld af muligheder, bare kom igang, verden venter,
God tur

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 05-05-07 13:03

Tak for jeres indlæg indtil nu. Og søger løs og bruger linksene.

Om en videre fremtid har jeg heller ingen specifikke planer, men søger lidt imod sygeplejerske eller fysioterapeut... Den gren. I tilfælde af at måtte søge på kvote 2 ville det nok også være smart at samle lidt point i udlandet, så dette kunne være en mulighed - og stadig gerne frivilligt.
Jeg ved der er mange muligheder for syge-og handicaphjælper i England, men da jeg har brugt noget tid der og gerne vil se noget andet ville det være godt, hvis der var andre muligheder.
Børn og store forsamlinger er jeg desværre ikke så god til.

Rigtig god weekend til jer alle