/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
deling af filer
Fra : Tr4nE
Vist : 563 gange
20 point
Dato : 29-04-07 17:15

hej jeg har lige formateret min pc og vil gerne dele nogle filer på mit netværk, normalt kan man jo se disse filer ved at gå ind under netværksteder men det kan man ikke i det her tilfælde..!? når jeg prøver at søge efter den anden pc´er så kan den godt se nr 2 pc´er nogen som ved hvad der er galt..!? har ikke brug for nogle link´s men et svar på mit spørgsmål..

Mvh
Tr4nE

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-07 17:28

Du har jo lige formateret din harddisk, så forsvinder dine delinger på denne PC jo også.
Så du bliver nød til at dele disse mapper igen.

Jeg vil forslå at du deler di mapper der må trækkes data fra til anden computer, med angivelsen KUN AT LÆSE FRA, og så kun have en enkel mappe med fuld åben, så der kan overføres filer til denne maskine fra anden maskine.
På den måde undgår du at der kan blive slettet filer i dine mapper, altså med undtagelse af den ene.
Det er en meget god sikkerhed for at du unødigt mister data!

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 29-04-07 17:35

haha ja selvfølgelig... hvorfor i elhverden har jeg god ikke tænkt på det... tak

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 29-04-07 17:48

nåå det hjalp heller ikke noget

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-04-07 17:53

alså lave en ny netværksdisk i netværksguiden
dr.dem

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 29-04-07 17:58

hmm hvad mener du med det dr_dem..!?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-04-07 18:04

De skal sættes op igen så de kan se hinaden igen det har du vel gjort før så kør netværksguiden igen

dr.dem

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 29-04-07 18:17

Du skal huske på at den mappe liste som ligger på de andre maskiner, ikke længere er gældende, når du har formateret den maskine, som mappelisten peger på. Det er jo slet ikke givet at de mapper du deler, er indentisk med de gamle mapper!

Så på'en igen!

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 29-04-07 18:22

ja okay.. har fået det til at virke igen..

Godkendelse af svar
Fra : Tr4nE

Dato : 29-04-07 18:22

Tak for svaret severino.