/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
rejst fra Veflinge sogn ?
Fra : thoustrup
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 29-04-07 00:57

Jeg kan ikke tyde præstens håndskrift.
I Kirkebogen for Veflinge Sogn, Skovby Herred, Odense amt under Tilgang/afgang for 1846-1868 på opslag 283, og på side 284 i bogen, står ud for person nr. 59 Karen Johansdatter fra Flødstrup over i højre side som jeg ikke kan tyde.
Både under: Hvorhen bortrejst og under Anmærkninger et ord jeg tror starter med L.
Det specielle her er, at det samme ord står ved en del af de andre også.

Under: Håndtering står også et ord med C (tror jeg), som også går igen ved andre personer.

jeg har den tanke at der her kan være tale om en tur i fængsel eller lign.

Karen Johansdatters mand står som gift i 1880, men han bor alene i huset, jeg kan ikke se hvad der bliver af Karen Johansdatter,

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 100 point
Dato : 29-04-07 02:24

Hej

Under anmærkninger står Ligeledes
under Hvorhen bortrejst stor også ligeledes - ved posten ovenover er der tale om L??huset, ??
under håndtering ?? Kone

Har du kigget i Folketællingen 1855??

Lis

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 29-04-07 12:41

Tak for svaret LisBJensen.

selvfølgelig står der det, jeg havde bare mine tanker hen på et by navn eller noget med et bestemt sted.
mvh
Steen Thoustrup