/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Træk og slip i kolonihavehus
Fra : vedikkealt
Vist : 6538 gange
100 point
Dato : 28-04-07 22:38

Hej

Vi er et par stykker der diskuterer, hvorfor der ikke må være træk og slip i et koloni havehus, og er det kommunen der skal gribe ind ? teknisk forvaltning ? eller er det nogle andre ?

100 kr på spil i væddemål og 100 point til den der svare præcist på dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 22:42

Uden kloakering eller septictank...................ingen træk og slip.
Teknisk forvaltning giver tilladelse til kloak og septictanke.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 22:51

Hej e.c

Måske vi / jeg ikke helt forstår, normalt er en kolonihave koloni vel ikke kloakeret ?, hvor pokker gør de så af alt det vand og bummelum ?

Har du nogen anelse om, hvorvidt den enkelte søger / har søgt om lov til at installere træk og slip, eller er det bare noget man gør, uden at spørge teknisk forvaltning ?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 22:52

og lige et tillægsspørgsmål

hvilke sanktionsmuligheder har Teknisk forvaltning egenligt ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 22:58

De kan bede jer om at reetablere eller gøre det på jeres regning.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 28-04-07 23:10

Citat
Måske vi / jeg ikke helt forstår, normalt er en kolonihave koloni vel ikke kloakeret ?, hvor pokker gør de så af alt det vand og bummelum ?

Kolonihavefolket graver et hul i jorden på deres "egen grund", tømmer spanden i hullet. Det gentager sig uge efter uge.

Hvis man ønsker kloakering, så skal foreningen søge, men det er ikke alle steder, der bliver givet tilladelse.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-04-07 23:17

Teknisk forvaltning blander sig jo kun hvis det bliver anmeldt, men du kan jo ikke lave træk og slip uden en septictank, der skal tømmes af og til, og det er jo afslørende og må selvfølgelig ikke laves uden tilladelse. Der er så meget man ikke må, spørger man ikke får man ikke nej.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 23:34

Hej stig54

Hvis der ikke er hverken opsamlingstank eller septictank, eller kloakkeret, hvor dælen gør de så af vandet fra toilettet ? og ikke mindst det der følger med vandet ud.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-07 23:44

Aner det ikke, jeg har set gamle olietanke 1200 liters gravet ned, med sive huller så det tynde forsvinder. Opfindsomheden er stor, planterne gror.:)

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-04-07 00:20

Du skal også tænke på en ting, de fleste steder bliver der lukket for vandet fra den 1.10 til den 31.03. Da det ikke er tilladt at bo i kolonihaven året rundt. Sådan er det mange steder.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-04-07 08:53

Du spørger "hvorfor der ikke må være træk og slip" det er fordi der ikke er kloakeret i området hvor kolonihave husene ligger. Uden afløb ingen træk og slip. der kan bruges tørkloset eller et såkaldt campingtoilet. Mange steder i en kolonihaveforening har man et fælleshus hvor der findes toiletter m.m.
Der er også mange steder hvor der ikke er indlagt EL, men man må kun bruge batterier, olielamper m.m.
Så svaret er "det er fordi der ikke er kloakeret".

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-04-07 22:50

Altså.. Den kolonihaveforening min mor er i, der har de fleste da toilet

De har hver deres tank i jorden (septictank), den bliver tømt efter aftale, typisk kommer der en og gør det hvert andet år, mod betaling selvfølgelig.

Men ja, derude er der sgu også mange "knap så geniale" løsninger på hvordan det er lavet.
Dog har jeg ikke hørt den med olie tanken før..
Mange har en af de der plastik palle tanke gravet ned, tilsluttet et drænrør (15 meter, siger nogen..) som alt vandet / det flydende løber ud i jorden gennem.
Der gravet de ca 40cm jord af, ned til dækselet, når den skal tømmes.

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-05-07 13:50

Tak for svaret stig54.

Valget var svært, men det faldt på dig, og ikke mindst dit lille rim.

Men jeg vil gerne takke alle for indsatsen.

Venlig hilsen

vedikkealt