/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch. L-rings stempel?
Fra : Puch1
Vist : 1908 gange
150 point
Dato : 28-04-07 20:44

Hej. Jeg gik og tænkte på. Hvad er det et L-rings stempel gør i forhold til et standard?

Jeg læste på en hjemmeside, at Puch 5,5 Hk cylinder, der er skyllekanalerne 2mm. højere, og at man så kunne ligge en stykke jern i mellem på 2mm. som så er afpasset efter en pakning. http://members.tripod.com/~knallert/Puch_3g.html Det står nederst på siden. Ville man så kunne lade være med at lave den plade, og så købe et L-ring stempel i stedet. og så burde man få 5,5 hk, med stor karburator. (som jeg har i forvejen :) ) Er der nogle der har nogle gode tips, som der ikke står noget sted på nettet, eller som jeg ikke ved i forvejen.?

Jeg ville blive glade for nogle gode svar.
Tak. :)

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 28-04-07 20:48

Det skal lige siges at det er en 20mm. Dellorto jeg har. Hvad vil det give/gøre hvis jeg også borede udstødningsporten op til en tun udst. og hvad for en størrelse udst. vil den køre bedst med? og hvordan skal jeg så bore den op?

-Tak igen :)

--Håber på gode svar.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-07 21:39

Der er ikke nogen fed ide i at hæve cylinderen med højere pakninger, kompressionen bliver mindre, skyllekanaler og udstødningsport åbner før, og smider benzinen ud, og forbrændingsslaget bliver for kort. Desuden er en orginal cylinder ikke meget billigere end en 5,5Hk, som er afstemt rigtig.
Skal man ændre noget og rigtig porte sin cylinder, gælder det mere om at gøre skyllekanaler, indsugningsport og udstødningsport bredere, dog ikke så brede at stempelringene går ud og knækker.
Det er meget svært at forbedre en tuncylinder/stempel der allerede er optimeret.
Så at bore eller slibe i en tuncylinders udstødningsport, giver meget sjældent noget, i de fleste tilfælde bliver det dårligere.
Men man kan da godt bestille en forhandler til at porte en Athena cylinder, så lader han lærlingen file lidt i udstødningsporten, og du levere 700 kr, og tror du har den bedste cylinder.
L-ring, der menes nok den ringtype som yamaha opfandt, som lod forbrændingstrykket presse ringen udad.
Biturbo eller Proma er de mest brugte udstødninger til Puchtun, og du kan ikke forbedre dem med andre forrør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-04-07 18:58

Biturbo er den bedste efter min mening.

Jeg griner også, når jeg ser folk sælge en EVO cylinder de har fået portet.
100% at de sælger den fordi den mistede power på det.
Hvis du mangler power på din Puch, så smid en 45mm Cylinder/Topstykke/stempel på og en Biturbo, så kører den over 80 kmt.
Husk større dyse og gearing.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 14-05-07 11:57

Og nu du er i gang, så vælg lige 45mm med stort membran kit