/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows ur i proc.linje
Fra : geu
Vist : 836 gange
300 point
Dato : 28-04-07 18:32

Ja nu er det så lykkes og køre et program der stillede mit ur til 11-11-2006. jeg kan manuelt stille det, men ikke update det med en server.
Det passer i grunden godt nok nu. Men det er jo træls der er gået noget galt.

Er helt overbevist om det er en Fejl 40.. Men skulle jo gerne have til og køre igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 18:35

højreklik på uret vælg faneblad internettid der kan du updatere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 18:36

serveren hedder time.windows.com

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 18:41

Citat
Når du klikker på knappen Opdater nu, bliver uret synkroniseret omgående. Hvis det mislykkes, kan det have en af følgende årsager:

Du har ikke forbindelse til internettet. Opret en internetforbindelse, før du forsøger at synkronisere uret.
Din personlige firewall eller netværksfirewall forhindrer synkronisering af uret. De fleste firewalls i firmaer og organisationer blokerer tidssynkronisering, og det samme gælder personlige firewalls. Hjemmebrugere bør læse dokumentationen til deres firewall for at få oplysninger om fjernelse af blokeringen af NTP (Network Time Protocol). Du burde være i stand til at synkronisere uret, hvis du skifter til Windows Firewall.
Internettidsserveren er optaget eller midlertidigt utilgængelig. Hvis dette er tilfældet, kan du prøve at synkronisere uret senere, eller indstille det manuelt ved at dobbeltklikke på uret på proceslinjen. Du kan også prøve en anden tidsserver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 18:46

Dobbeltklik på uret.
Fanen internettid.
Hak i "synkroniser........
Ud for server sætter du dette ind ......... time.windows.com (som Teil henviste til)
klik synkroniser nu.
I tidssone skal du lige sætte København ind
Slut af med
Anvend
OK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 18:49

Som altid
e.c. er meget præcis i sine svar.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 19:10

Jeg stablede bare dit svar Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 19:42

Er det så timework?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-04-07 21:17

Ja ja.. Alt det har jeg gjort op til flere gange. Men der er en jo en felj når jeg updatere.
Det er jo der den er gal.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 21:41

Det gjorde min også da jeg lige testede.
Jeg opdagede så at den stod på forkert dato fordi jeg havde leget omkring kl. 23:59:59 et par gange.
Efter den blev sat til rigtig dato og nogenlunde tid så virkede det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-07 21:56

Tjek om "Generic Host Process for Win32 Service" har
adgang til nettet igennem din firewall,har
den ikke det kan tiden ikke synkroniser med
serveren.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-07 10:58

Har også prøvet uden firewall. men der bliver ved med og være fejl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 11:24

Er det helt nølaktigt,win's egen time funktion(indbygget)
vi skriver/taler om eller er det et tredie parts program?

Har du testet med alle timme servere i win's eget time værktøj?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-07 14:30

Ja det er Windows egen og ja jeg har prøvet de 3 server der ligger der.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 29-04-07 14:40

kan du se i din firewall at "Generic Host Process for Win32 Service" har hul igennem?

Prøv en af disse servere(dem bruger jeg)
Lunds tekniske uni(sverige)>

Oxford uni(uk)
>

ntp0.uk.uu.net

----------------------------------------------------

Vis
"Generic Host Process for Win32 Service" er i din firewalls program tilladelser(adgang ud)så fjern den
og prøv så at opdaterer tiden,lad se om firewallen vil komme frem og tillade den,sluk aldrig for din firewall,vis
du ikke har en router med en indbygget.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-07 15:54

Generic Host Process for Win32 Service, Hvordan finder jeg den i Firewalen i Xp?
Men igen så kan det jo være lige meget nu, for med den sidste server ntp0.uk.uu.net så kan det update.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 16:30

Generic Host Process for Win32 Service<så har den adgang til nettet.
Viis kandu kan formaterer teksten ordentlig,så er der en reg fil jeg har lavet med de ovenstående servere og win's originale servere>
den først er lund uni og så uk,så de to originale,med install af reg filen så bliver uret opdateret to gange i døgnet,vis du vil bruge det så gå ind og vælg den server du vil benytte som standart,kopier kun det der
er imellem linjerne ind i notes blok og gemden som f.eks.
ntp-server.reg og dobbelt klik på den,genstart pc'en.

---------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
"1"="130.235.20.3"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
"2"="ntp.lth.se "

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
"3"="ntp0.uk.uu.net"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
"4"="time.windows.com"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
"5"="time.nist.gov"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters]
"Type"="NTP"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient]
"SpecialPollInterval"=dword:0000A8C0

--------------------------------------------------------

kopier ikke linjerne med,du kan også følge strengene i filen og lave dine egne indstillinger,det kan enda være at reg filen retter nøglerne til så alle serverene virker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 16:32

normalt opdateres tiden en gang om ugen..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 16:38

nr et og to er samme server>
"1"="130.235.20.3"

"2"="ntp.lth.se "
det er min standart server,virker altid hos mig( Lund/se)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 16:41

ups,reg filen er til XP.

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 02-05-07 16:27

Tak for svaret Manse9933.