/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Pudsning
Fra : Dieter
Vist : 1549 gange
50 point
Dato : 28-04-07 17:43

Jeg skal til at pudse en væg.

Opmuringsmørtel tør angives i : 25 kg -Pris = Kr. 84,95
Opmuringsmørtel våd angives i : 15 liter - Pris = kr. 39,95

Hvordan finder man ud af, hvad der er mest fordelagtig at købe ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-04-07 18:47

find et lokalt mørtelværk og køb det du skal bruge der. det koster under 10% af byggemarkedets pris. og så er det meget bedre.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-04-07 19:14

skide god ide

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-04-07 19:47

Hej Dieter.

Den våde mørtel er langt billigst, når det er til et stort byggeri, skal jeg lave lidt rep. i byen køber jeg gerne en pose tørmørtel.

Mvh Kissan

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-04-07 20:58

Hej Kissan,
alt er relativt.
Jeg skal pudse ca. 20m2 mur og mure en lille mur op.

Hvad kalder du så det ??

Accepteret svar
Fra : jojoee

Modtaget 25 point
Dato : 28-04-07 21:19

Hej

Ja syntes også du skal tage traileren med til det lokale mørtelværk, der får du 0,250 m2 for 150 kr og den skal bare blandes en cement til 10 mørtel. har selv vandskuret hele huset på den måde og det hænger ved i nu på 10ene år

Mvh Jørgen
Ps. god arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-04-07 09:01

Tak for svaret jojoee.

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 29-04-07 15:21

Hej igen, velbekom.

en tralilerfuld er rigeligt til de 20 m2 og din mur, men altid dejligt at have lidt liggende. bruger lidt hver år til at reparere min sokkel med, bare sørg for det ligger lufttæt og lidt fugtigt, så kan det holde i flerre år

Hilsen Jørgen