/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjelp med hjemmeside?
Fra : anonymm
Vist : 439 gange
300 point
Dato : 28-04-07 15:34

Hei,

jeg har laget hjemmeside tidligere der jeg har brukt photoshop cs og da brukte jeg kun den:grafikken,linker,knapper logo alt var i den til og med teksten laget jeg i den.Så viss jeg skulle legge til nytt knapp måtte jeg redigere photoshop filen(brukte ingen html koder,eller script)

Nå lurer jeg på om det er riktig måte å lage hjemmeside på eller har dere noen andre ideer skal lage nytt hjemmeside til større virksomhet så trenger litt hjelp.Håper noen kan hjelpe fra starten til slutten:)

Hvet heller ikke hvordan jeg skal begynne sist side jeg laget i photoshop var for 3 år siden

Takk

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-04-07 16:23

Der er et væld af forskellige muligheder, så hvad du skal vælge må komme an på din klients behov.
Jeg mener ikke, at photoshop er velegnet til opgaven. Du kan få en rimelig fornuftig begynder-vejledning på: http://www.a-begynder.dk/webskole/tutorials/godt_fra_start/04-webdesign.htm

Ellers ville jeg nok mene, at det for en større virksomhed kunne være nok så interessant med en hjemmeside lavet med en CMS-løsning (CMS = Content Management System). Se f.eks. nærmere på: http://typo3.org/documentation/document-library/tutorials/doc_tut_quickstart_dk/1.0.0/view/1/14/

Microsoft FrontPage er meget let at benytte, så det er en enkel mulighed, men ikke så omfattende som en CMS-løsning.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 28-04-07 16:37

Takk for svar,-
noe jeg ikke har forstått helt det er:
Grafikk: menes det at alt på siden uten om skrift er grafikk?
som feks denne siden er alt uten om skrift laget med photoshop på ett side?
så lagt til skrift i frontpage?

Hva er grafikken?
hva er programering til siden?
og hva er skrift?

Som tidligere hjemmeside laget jeg side for side i photoshop det var gangske enkelt men jeg vil prøve som du sier men forstår det ikek helt.
Da jeg laget i photoshop laget jeg bakrunnen,knapper og skrift altså slik laget jeg ver enkel side.
Men jeg vil prøve andeleds denne gang og bedre.
Håper du fortsatt vil hjelpe meg:)

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-04-07 16:55

Jeg vil da gerne hjælpe dig; men jeg tror ikke, at jeg magter at gøre det her på Kandu. Det bliver alt for omstændeligt. Du er velkommen til at ringe til mig på 45 50 55 38 for en lille snak om dine spørgsmål. Jeg tror imidlertid, at du nok skal sætte dig lidt mere ind i webdesign, før vi kan få en rimelig konstruktiv dialog ud af en samtale.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-07 08:52

Hvis du vil lære at lave hjemmesider fra 'bunden' og kode dem i 'hånden' kommer du ikke uden om disse to sider:

1.) http://www.hjemmsideskolen.dk/ (...her lærer du fra A-Z hvorledes du bærer dig ad)

2.) http://www.w3schools.com/ (..her er alle webprogrammerings teknikker beskrevet)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-07 08:55

UPS... en stavefejl i mit første link: http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-04-07 20:15

Takk for svar og hjelp,
Så jeg kan da lage et dokument i Frontpage,grafikk(bakgrunn,knapper(links) rammer) i photoshop,så sette det sammen via css.
Har jeg forstått det riktig?

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 29-04-07 20:40

Jeg ville lave alt det fundamentale html med FrontPage eller et andet enkelt editor-program. Det vil sige indexfil, rammer, sider, tekst og links - gerne med brug af css - og så nøjes med at bruge photoshop til baggrundsgrafik og anden eventuel grafik.
Det er svært at vide, om du har forstået det ret. Jeg synes, du skulle studere de tidligere foreslåede links til websites med hjælp til webdesign og så lave nogle eksperimenter for at checke, om du har forstået det ret.
Du kan eventuelt lægge link op her i Kandu, så vi kan se, hvad du har gang i og dermed får et bedre grundlag for at hjælpe dig.