/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brandsikkerhed oliefyr
Fra : Vix1
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 28-04-07 12:54

Vi er ved at sætte vores bryggers istand - idet står vores oliefyr og der er meget lidt kønt. Da bryggers fungerer som hovedindgang pusleplads og vaskerum vil gerne gøre det lidt hyggelige og jeg vil afskærme fyret enten med stof eller skydeplader men der ikke så meget plads på siden af det - på forsiden af fyret er der en halv meter til væggen og det er fint men det står med siden ud i rummet hvor det skal afskærmes jeg kan dog ikke gøre det ret langt fra fyret da det så kommer ud over døren. Er der nogen der ved noget om materialer afstande eller andet vil jo nødig komme hjem til et brændt hus og især heller ikke et forsikringen ikke dækker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-04-07 13:17

Mener du oliefyr eller kedel ???

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 28-04-07 13:27

uh det det er vel en kedel med en brænder det er et lamborghini . sådan et der ligner et køleskab med knapper og en lille anden kasse på Er håbløst bymeneske og vant til varmen kommer ind gennem et rør..

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-07 14:51

Der er ikke afstandskrav til de vandkølede flader forudsat at din vandtemperatur er under 80 °C
Derimod må du ikke komme i nærheden af røgrøret eller ikke kølede flader med brændbart materiale. Men det er ok at lave afskærmning med ubrandbar plade, bare der stadig er luftindtag til forbrændingsluft.
Ubrændbare plader findes f. eks som hårde rockwoool plader , der eller bruges i nedhængte lofter, eller som silikat plader, kendt som asbesterstatning.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 17:40

Hvis fyret ligner et køleskab er det da ikke varmt på ydersiden vel.

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 28-04-07 19:44

Nej det er ikke varmt overhoved men derfor kunne der godt være en sikkerhedsafstand tænkte jeg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 22:39

Det ved din lokale skorstensfejer alt om - kommer jeg til at tænke på.

Godkendelse af svar
Fra : Vix1

Dato : 29-04-07 09:14

Tak for svaret transor.