/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Løbetid
Fra : Laika_pigen
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 28-04-07 11:06

Hej

Jeg har en blanding af en Schæfer og Labrador hund.
Hun er fra d.8/12-2006

Kan hun allerede godt være i løbe tid?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 11:17

ja

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-07 11:22

Det vil sige hun er knap 5 mdr. Så vil jeg sige nej, normalt for tæver i den størrelse er ca 10 mdr.

Men, men, men ingen regler uden untagelse.

Skulle hun have været, ville du nok have mærket det på hanhundene rundt omkring.

Hvis du har lyst, kan du gå ind og læse denne rigtige gode side, den giver gode oplysninger om hundens udvikling,

http://www.problemhunden.dk/Hundens_udvikling/7-10måneder.htm

Hygge til jer.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-04-07 12:32

Det lyder ikke særligt sandsynligt, men undersøg din hund. Hvis kønsdele synes opsvulmede, så kan hun godt være på vej, men som skrevet er du ikke i tvivl jvnfr hanhundenes reaktion. Hvis din hund samtidig reagerer på hanhundens snuseri ved at svinge halen tilside og gøre sig tilgængelig, så måske.
Realistisk bør første løbetid ligge om tidligst 3 måneder - formentligt mere.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 28-04-07 12:34

1000tak for svaret knh15

Rigtig fin side du skrev der.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 28-04-07 13:14

Det var da så lidt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-04-07 15:31

Jeg vil også mene det er meget tidligt. Almindeligt for labrador er mellem 6. og 24. måned. Hvorfor mener du den er i løbetid?

mvh
qfha

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-04-07 08:57

Jeg stiller spørgsmålet, fordi hun i den alder kan have blærebetædelse, som kan give nogle blodige dryp.