/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
styre email konti på bærbar+pc
Fra : Marejka
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 28-04-07 08:37

hej I kære brugere,
jeg har lige anskaffet mig en bærbar som supplement til min PC. Har også fået oprettet mine email konti etc.
Nu et måske dumt spørgsmål: hvordan kan jeg så styre hvor jeg modtager emails henne?

Nogle gange vil jeg jo arbejde på den bærbare og vil helst modtage dem der - og nogle gange PC'en, så nytter det jo ikke noget at jeg først skal åbne den bærbare for at læse mails? Hvordan kan det styres at de evt. går ind parallelt på begge computere, eller kan jeg slå modtagelsen af emails på den bærbare fra, mens jeg fx sidder og arbejder på PC? Håber I forstår hvad jeg mener...

Bruger Vista på den bærbare med Outlook, Windows XP Pro på den stationære med Outlook...

TAK!!

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-07 08:55

Nej,de kan kører samtidigt,men vis du f.eks. henter mail på den ene pc og ikke har indstillet mail programmet til at geme mails på serveren så er der ikke noget at hente
på serverev på fra den anden pc.
Du har mulig hed for at gemme mail's på serveren så
de f.eks. først slettes når du tømmer din slettet post.
I OE>funktioner>konti>marker konto>egenskaber>avanceret>
levering>gem en kopi af meddelesen på serveren,der
er nogle parameter du kan indstille der,hvor lang tid de skal ligge på serveren eller at de slettet nå du tømmer
mappen Slettet post.
Jeg har fem pc'er der henter post på de samme servere og har/kan kører samtidig både Web mail og pop 3 servere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-07 08:56

Godkendelse af svar
Fra : Marejka

Dato : 28-04-07 09:18

All right Manse9933, så var det bare DET... sat op + funger. Nu må jeg jo bare blive bedre til at slette mine emails, så serveren ikke lige pludselig er fyldt op. Tak for svaret! Og hyg med morgenkaffen...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-07 10:14

og,under fanen>generelt i OE indstillinger kan du f.eks. sætte
de to maskiner til at tjekke for post med forskællige tids
intervaller,under>søg efter nye meddeleser hvert(tid/min)
så de ikke kommer op og slås når de tjekker for post på serveren,når
begge er tændt samtidigt,
den ene pc f.eks. hvert femte minut og den anden hvert tiende minut,
så støder de ikke sammen på serveren,kan få et
af mail programmerne til at fryse<giv den pels på(i nogle tilfælde,ikke sikkert)

OG>Selv god kaffe/The tår