/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
kontanthjælp til udlænding
Fra : amano
Vist : 1036 gange
30 point
Dato : 17-01-03 15:17

Min kæreste fra Thailand er lige kommet til DK. på 3 md. turist visum.Vi vil gerne have permenent opholdstilladelse,til hende og giftes.Hvor svært er dette?Hvis hun hae opholdstilladelse, skal hun så gennem et danskundervisningsprogram,
og kan hun da modtage kontanthjælp?Håber nogle kan hjælpe.Jeg har ikke kunne finde helt præcise oplysninger.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-01-03 15:53

Spørg en Etiopier/Sudaner/Pakistaner/Tyrker/Iraner/Iraqer mv. - De er experter, og ved alt om bistandsloven - Størst mulig ydelse / Mindst mulig ydelse.

Ærlig talt - Ville det ikke være passende, at DU forsørgede den, som du har valgt at hente på den anden side af jorden??? :0(

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 17-01-03 17:10

Du kan sikkert finde svar på dine spgsm her, men et er ihvertfald sikkert hun kan ikke sådan lige få bistand. Du kommer til at stille garanti for at du har passende bolig og KAN forsørge hende.

http://www.udlst.dk

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Lamsiri

Dato : 08-07-03 21:56

Hej Amano
Opholdstilladelsen søger i om hos udlændingestyrelsen efter at i er blevet gift......
Når / hvis hun får midlertidig opholdstilladelse, ja så skal hun gå til Dansk undervisning, ellers får hun ikke permanent opholdstilladelse, det uanset om i er gift..
Og nej hun kan ikke få bistand fra det offentlige, du har vist glemt at læse bare en lille smule på lektion inden du er begyndt på dette.. Du har forsørger pligt og skal deponere 51.000,- kr som kommunen beslaglægger hvis hun måtte belaste de offentligesystem de første 7 år...

Chris.

Kommentar
Fra : Felix

Dato : 04-03-04 13:06

Kære Amano.
Der er ikke ord, der kan beskrive, hvor latterligt besværligt og dyrt det er, at slå pjalterne sammen med en ikke EU-borger i Danmark. Hvis du og din kæreste seriøst mener, at Danmark er stedet, hvor I skal giftes og leve og dø, så tag lige og ring til Udlændingestyrelsen på 35 36 66 00 og indhendt yderligere information.
Og frem for alt: lad være med at stille for store forventninger, - det kan sikkert ikke lade sig gøre alligevel.
Pøj, pøj