/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dele film i 2 ? hvordan???
Fra : solling
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 27-04-07 19:20

hej jeg har en film liggende på min pc som jeg skal have brændt ned på en dvdskive, men filmen er for lang til at den kan være der.... hvordan deler jeg fimen op i 2 så den kan brændes på 2 skiver ???
please hjælp mig

Kommentar
Fra : joker

Dato : 27-04-07 19:29

Hejsa

Du kan eventuelt bruge nedenstående guide

http://www.afterdawn.com/guides/archive/mpeg_splitting.cfm

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-04-07 20:02

hmm det har jeg lige prøvet men der står når jeg trykker start at den ikke "supporter" avi filer og at min film højst sansynligt ikke vil kunne spille bagefter hvis jeg deler den ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 20:29

Er det da en avi-fil.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 20:38

Ligeledes:

Hvor stor er filen (mb/gb)
Hvilket brænderprogram bruger du...

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-04-07 21:14

hej hej den fylder 718.335 kb og jg bruger mediacenter... har også prøvet windows mediaplayer og deepburner
jeg ved ikke om det er en avi fil men det må det jo være siden den siger det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-07 21:21

Du er nød til at investere i et videoredigeringsprogram f.eks. Ulead Videostudio 9.0.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-07 21:22

Undskyld DVD-Fab kan forresten vist dele en film over flere diske i samme brændeproces.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 21:28

Der er da ingen grund til at dele den hvis du vil beholde formatet.....

Der kan ligge 7 af den slags på en DVD.....

Hvis din stationære DVDafspiller kan afspille avi (det kan den sandsynligvis) brænder du blot filen over som data....

Hvis du vil have den konverteret til DVD er du nødt til at investere i f.eks. nero eller andet videoredigeringsprogram....

Der er gratisprogrammer der kan lave det, men kvaliteten bliver derefter og så kan du ligeså godt lade den være som avi....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 21:38

Denne er gratis hvis du vil prøve at konvertere den til DVD

http://avi2dvd.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-04-07 23:54

hej hej refi min redningsmand den gratis version kan ikke downloades fra det link du har givet mig ??? jeg prøver at brænde den som data

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-07 09:37

Det forstår jeg ikke....

Der er 3 download muligheder og de virker ALLE her

Men OK - prøv at brænde den som avi først.....

Bare læg filen på DVDen som var det data.....

Er du extra smart laver du det på en DVD/rw - så kan du slette det igen hvis det ikke virker....

HUSK - IKKE multisession.... Så kan du sikkert ikke afspille den

Kommentar
Fra : solling

Dato : 28-04-07 09:45

hej jeg har downloaded på en dvdrw men desværre kunne min dvd ikke afspille avi, det er sådan en lille transportabel en øv øv og mit tv er desværre for gammelt til at jeg kan koble min bærbar til (( fandens
jeg prøver lige dit link igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-07 09:51

Ellers søg på "avi to dvd freware" eller "avi to mpg freware"

Der er masser af andre programmer - nogle bedre end andre.....

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:22

Tak for svaret refi.