/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ny læge
Fra : idaw
Vist : 897 gange
50 point
Dato : 27-04-07 14:56

Hej Alle!!

Findes der en hjemmeside med anmeldelser(altså hvor gode/dårlige) om læger?
Skal skifte læge, og vil gerne have en der har lidt viden inden for bla psykiatri(hvilke min nuværende læge ikke har), og tænkte om der fandtes en side hvor man kunne anmelde læger?

Er der ellers en der kan anbefale en dygtig læge i nærheden af Kolind?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 15:02

Citat
Findes der en hjemmeside med anmeldelser(altså hvor gode/dårlige) om læger

Næ....

Men der er snak om at lave det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 15:04

Citat
Er der ellers en der kan anbefale en dygtig læge

Andres mening i den sammenhæng kan du ikke bruge til noget.....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 27-04-07 15:09

Øv at der ikke er lavet sådan en side endnu...

Jo, jeg kan da bruge andres mening, hvis de feks er psykiatri patient og har en god læge herude på landet... Så ville det være god info for mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 15:26

Citat
psykiatri patient

Det er jo speciallæger du snakker om....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 27-04-07 15:31

nej, ganske alm læge... Men en der har bare LIDT viden/interesse for psykiatri.

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-07 16:50

At finde en god læge er som at spille lotto, lægerne har snart undlået sig et par år, for at få en smiley ordning, og det kan jeg på en vis måde godt forstå, jeg har skiftet læge en del gange - mest på grund af flytninger rundt i Danmark, og et par læger har jeg opfattet mere syge end jeg selv var, og her taler vi ikke psykiske problemer, for mit vedkommende.

Jeg har også nylig haft en tandlæge, der har laver 2 eklatante fejl, men de laver IKKE fejl, og flyder bare videre, godt sponsoreret for vores skattekroner.

Faktisk er tandlæger den grupppe, der de sidste flere år har haft EN af de største lønfremgange i Danmark, men også de undslår sig en smiley ordning

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 27-04-07 17:21

gode læger har som oftest lukket for tilgang af nye patienter, da de har masser af patienter

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-04-07 19:20

Du kan finde alder og køn på privatpraktiserende læger på sundhed.dk
Dernæst kan du kontakte ham og få 5 minutters snak med ham for at bedømme hvad du slev mener - det gjorde jeg da jeg skulle have tandlæge.

Ved det ikke, men tror at det der 'lukket for tilgang' kun gælder patienter der ikke i forvejen har kontaktet lægen og spurgt om man lige netop kan få ham til læge.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-07 07:37

hej, jeg tror ikke det du søge findes, men du kan måske blive hjulpet på vej af denne side http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1840

min egen læge har en hjemmeside hvor han skive om sine særlige interessefelter og hvis du nu søgte på læge i det eget nærområde og fandt en du mente havde den rette encinitet, så kunne du jo undersøge på nettet om vedkommende havde en hjemmeside og ellers ringe rundt.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 29-04-07 08:31

Du har to læger i Kolind.
Det letteste vil være at ringe til ham der har åben for tilgang og spørge om at få en tid til afklaring, alternativt ringe til ham i telefontiden og spørge om han gider psykiatriske patienter.
Med fare for at være en heks:
Jeg forstår så slet ikke hvorfor du forventer at en praksislæge skal have interesse i psykiatrien.
Han har ikke tid til at sætte ½ time af til en patient en gang om ugen hver 14 dag.
Der er så stor mangel på prakaislæger at vi skal være glade for at de overhovedet er der endnu.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 19-05-07 03:18
Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 30-05-07 07:35

Tak for svaret vedikkealt.