/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ordet er frit........
Fra : refi
Vist : 773 gange
20 point
Dato : 27-04-07 09:30

Med jævne mellemrum bliver der lavet "tips" om "tips" - så her er et mere.....

FJERN al pointgivning vedr. tips.
Lad ALLE nicks have EEN stemme.
FJERN alle kommentarmuligheder fra tips...

ALLE tips vil derefter fremstå med en vurdering fra samtlige brugere på Kandu

Tippet vil så blot have f.eks. 200 op 25 ned....

Dette giver en reel vurdering af tippet jo flere der stemmer...

At stemme på et tip kunne så give 5 point (for at få så mange som muligt til at give deres besyv med - ens for alle da der kun kan stemmes en gang)
At dem med flere nicks så kunne stemme flere gange er underordnet da pointene jo går til det ENKELTE nick

Tips kunne så "rangeres" efter antal stemmer gode som dårlige.....

Dette vil give brugerne en mulighed for at virkelig at bemærke de gode og dårlige tips...

Som det er nu er et tips "glemt" efter få dage, og ser i de fleste tilfælde aldrig mere dagens lys.

.

Stjernevurderingen af tips i øjeblikket er UBRUGELIG.
Brugere kan IKKE udfra stjerner se om et tip er godt eller dårlig - det er misvisende og kan ikke være i Kandus interesse.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-04-07 09:41

Bravo refi - og go' weekend til alle...

Mvh Steen

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 30 point
Dato : 27-04-07 09:43

Lyder fornuftigt i det store hele.

Citat
At dem med flere nicks så kunne stemme flere gange er underordnet da pointene jo går til det ENKELTE nick

Næj, kun point til ét nick - har man flere, er det bare ærgerligt.......

OG - ekstra nicks kan kun læse indlæggene, ikke kommentere dem.

Så er vi hurtigt af med dem......

Så KANDU- teamet må ud af starthullerne....

Mostermedmåde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 09:50

Citat
Næj, kun point til ét nick - har man flere, er det bare ærgerligt

Det kan IKKE administreres da flere nicks er TILLADT

Sitet vil jo tro det er en anden bruger, medmindre man samtidig aflæser IP (det kan så også omgåes)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 09:55

Det er da ikke så vigtigt,hvad/hvorfor/hvordan,det er en lille codet txt fil på en server,kig og glem,kig og gem,mere er der ikke i funktionen tips i min verden,folk
kan skrive lige hvad de vil og så er den ikke længre,stadig i min verden.

Manse Kig og glem-Kig og gem 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 09:56

Vild med tip's

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 10:05

Citat
Manse Kig og glem-Kig og gem 9933

Det er for så vidt også OK.....

Der hvor jeg mener det bliver et problem er at alle de GODE tips går i glemmebogen da de ofte IKKE opdages.....

Brugere der "kun" er på Kandu af og til vil i mange tilfælde ikke se tips der blot er nogle "få" dage gamle medmindre de specielt abonnerer på den kategori (som også tit er forkert).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 10:06

Top 10 eller 20 er jo ikke problemet - de ser det hele

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 10:08

Hvis man lægger mærke til det, er de mest 'interessante' tip, uanset indhold eller værdien af dem, de som opnår at flest brugere læser dem. Dette fremgår af tallet til venste for tippet. Populariteten af et tip er dermed direkte forbundet med overskriften kædet sammen med den kategori/emne tippet tilhører. Jeg fik en gang overvældende succes med et tip der bar overskriften:

GRATIS SEX !!!

..men tippet blev selvfølgelig lavt bedømt, da det var en spøg med henvisning til noget helt andet

Som det er nu; fremgår bedømmelsen af tippet alligevel ikke nogen steder FØR man har været inde at læse det og så hvis man tjekker profilen som har skrevet det, men hvem denne er fremgår ligeledes også først, når man alligevel har klikket på tippet.

Måske kandu.dk kunne angive antal stjerner ved mouseover på tip linket?

Personligt tror jeg ikke det vile tjene noget formål at ændre tipsystemet bort setfra ovenstående kommentar, som også let må kunne implementeres af programmørerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 10:18

De kan gøre ligesom mig,sidder jeg alligevel og piller næse og tager en slapper,så roder jeg rundt i tip's på
kanduski,det er egentligt ret sjovt,man får en masse
gode info og nogle overaskende tip's som man ikke har set før,eller gå ind i folks profiler og
tjekke de tip's de har lavet igennem tiderne,det er ret underholdene.

GODE tips <<meget individuelt,ville blive lige så uoverskuligt som det nuværende system.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-07 10:36

De mange nick's kan ikke udelukkes/styres.
Mine 4 gemmemigbagvednavne kan køres samtidig på hver sin browser.
Da der mange steder er flere comp på samme IP, kan det heller ikke IP-begrænses.
Det er nu ikke så tit at jeg gider bruge alle nick's på een gang.

Ps. De fleste er tilsynladende ligeglade med point og stjerner, men der er mange som ævler om dem.

Pss. Selv syntes jeg, at det højst opnåelige er en håndfuld stjerner for et "fjolletip".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 10:47

Oplægget med de 5 point var også "kun" for at "lokke" flere til at stemme.....

Teoretisk behøver der ikke gives noget - og så er problemet med flere nicks løst....

Man kunne også forestille sig at "kun" superbrugere kunne stemme (pointløst)....

Jeg vil stadig mene man får et mere retfærdigt billede af et tip....

Det er da også den form der anvendes de fleste steder ved "voteringer"

Og det vil helt sikkert "begrænse" "tåbelige" tips (selv om man også der skal passe lidt på hvad man selv mener er tåbeligt )

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 10:54

Citat
"tåbelige" tips

Findes ikke,der findes sjove tip's,lidt sjov skal man da have ind imellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 10:59

Sjovt er, vis man starter med det første tip en profil har lavet og så gå frem til i dag og ser udviklingen i profilen's tip's og interesser,jeg
kan godt sidde og små grine af mig selv når jeg ser mine gammle/nye tip's.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 11:01

r

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 27-04-07 11:53

Hej !!

Det lyder da som en rigtig god ide, da jeg f.eks. ikke er så tit på som så mange andre. Og god weekend to all

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-07 13:07

Citat
Stjernevurderingen af tips i øjeblikket er UBRUGELIG.
Brugere kan IKKE udfra stjerner se om et tip er godt eller dårlig - det er misvisende og kan ikke være i Kandus interesse.
Helt enig så skal Kandu have ændret siden, så man kan se hvor højt tippet er bedømt, før man går ind og åbner det
Citat
FJERN al pointgivning vedr. tips.
Lad ALLE nicks have EEN stemme.
FJERN alle kommentarmuligheder fra tips...
ikke enig hvis nu tippet bliver bedømt af seriøse brugere som har afprøvet tippet eller og/eller kender noget til indholdet i tippet, som det er nu, ser vi total useriøse kommentarer (nogle kun et punktum ) det ideelle ville være, at kun nogle brugere som er kendte for seriøse bedømmelser, har mulighed for at bedømme og kommentere tip, er der nogle som tænker på en site moderator

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-07 13:18

Underligt,når mennesket har sin fulde frihed(med ansvar) og ikke
kan finde ud af at administrere den så er det første de gør, er at finde en/nogle til at administrere(præster/politikere/Site Admin) den for dem,nej tak>kan selv<<mig ikke har.

Manse kan selv 9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 13:37

Citat
det ideelle ville være, at kun nogle brugere som er kendte for seriøse bedømmelser

Seriøsiteten kommer vel an på tippet

At gøre "nogle" brugere til dommere (og dermed gøre dem bedre end andre brugere) tror jeg kun ville skabe endnu mere "ballade" end nu....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 14:29

Enig med Manse3993: Vi har smagsdommere nok i EU, regeringen og dens slæng

Lad nu bare brugerne hér på kandu.dk lave deres egne tip og afgive oprigtige bedømmelser deraf
..i den nu eksisterende forretningsorden.
Vel er denne 'orden' muligvis ikke retfærdig?
..men den er nu en gang et udtryk for hvordan folk er ....som folk er flest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-07 14:32

Citat
Ordet er frit

Det er jeg glad for - for jeg kan ikke lade være med lige at fortælle hvor komisk jeg synes o.v.n udtrykker sig.

Citat
ikke enig hvis nu tippet bliver bedømt af seriøse brugere som har afprøvet tippet eller og/eller kender noget til indholdet i tippet, som det er nu, ser vi total useriøse kommentarer (nogle kun et punktum ) det ideelle ville være, at kun nogle brugere som er kendte for seriøse bedømmelser, har mulighed for at bedømme og kommentere tip, er der nogle som tænker på en site moderator

Grunden til jeg finder det morsomt, er fordi kandu med garanti er det internet forum jeg besøger, hvor aktiviteten er aller lavest. Jeg vil gætte på, at der i gennemsnit åbnes ca 40 tråde dagligt herinde – men aktiviteten i diverse tråde er godt nok ikke noget at råbe hurra for.

Alligevel sidder der seriøse mennesker som o.v.n og udtænker, hvorledes man kan udelukke de uopdragne og useriøse tip bedømmere – og ja, det er sq nok lige at gå lige vel rigeligt op i et foretagende, der efter min opfattelse er for nedadgående, og med et meget lavt antal brugere.

Men god fornøjelse med foretagendet - og jagten på de meget få uopdragne og useriøse kandu bæster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 14:53

creamygirl -> Vel er dette forum ikke stort ..og vel er det ikke folketinget ..og dog siger jeg:

Det er nu alligevel, som jeg ser det sammenlignet med 'andre' fora i samme boldgade, et ganske repræsentativ udsnit af den midaldrende danske befolkning som 'huserer' her på sitet

Vel finder man flere børn og udlændinge på andre sites, men så taler vi hjemmesidefora dedikeret til specielle og specifikke formål som f.eks. Fotokritik, Second Life eller WoW, ASP el. PHP, Hardangerbroderi, Sejlbåde, Motorcykler, Camping el. lign.

..eller deciderede ungdomsfora som ARTO eller alm. Peer-to-Peer snot som MSN, ICQ, SKYPE, MYSPACE og hvad disse 'globale' medier hedder.

Kandu.dk er et unikt dansk forum, som mig bekendt ikke findes mage

..selvom: http://www.verdensnavle.dk/ ..nu heller ik' er værst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 14:56

Ps. Der nævnes i flæng på Verdens navle's side:
Citat
IT - Computer og mail

EDBpriser
Eksperten
Kandu
PitPost
Webmail - TDC
Sol
MSN

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 17:25

Tak for svaret Camillasmoster.

Citat
Så KANDU- teamet må ud af starthullerne

Hørt....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 17:33

Tak refi - hihi

Hannemoster