/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er vi nuts?
Fra : tedd
Vist : 1744 gange
500 point
Dato : 26-04-07 23:05

Egenligt 2 spørgsmål!

Sidder og ser Deadline på DR2 og ser en venstrefløjspolitiker forsvare en forvildet religionsfanatiker der mener hun skal bære tørklæde og undlade at trykke mænd i hånden! Undskyld udtrykket men Vorherre bevares! Hvad fanden har overtro at gøre i et demokratisk samfund?

Og nummer 2 så sidder der en eller andet ITexpert og advokerer for open source! Har han nogen sinde prøvet at at sætte et linuxsystem op eller er det ikke lettere med microsoft?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-07 23:11

Citat
Hvad fanden har overtro at gøre i et demokratisk samfund?

Det har da intet med overtro at gøre, det er en religiøs overbevisning, ligesom det er forbudt for kristne at bedrive hor og alt det andet.. de to trosretninger har ikke meget at lade hinanden høre, vores samfund er bare ikke gearet til at håndtere mennesker der tager deres religion alvorligt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:13

Rend mig i religionen! Det lige så sort som en kat der render over vejen!Der er da ikke nogle selvstændige tænkene mennesker der stadigvæk tror på det møg?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-07 23:19

Tilsyneladende tager du fejl.. ikk?

Store dele af verden lever med deres tro, om det er så er kristendom, Islam, jødedom eller en af de utallige andre så findes de.. Iøvrigt er holdningen om tørklæde og manglende håndtryk jo ikke funderet i overtro og en overbevisning om at det briunger ulykke, det har helt andre værdibaserede betydninger, og hvem er vi der skal fordømme det vi ikke forstår??

Gør det os ikke til mindre mennesker hvis vi insisterer på at alle andre skal gøre som os, fordi vi så bedre kan forstå det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-07 23:19

Må hun ikke engang hilse pænt på folk???

Sådan gør man altså i et civiliseret samfund!

Uanset, hvor man kommer fra.......

Sålænge muslimerne ikke kan skille politik og tro ad, skal vi ikke have dem på nogen poster indenfor dansk politik!

Hanne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-07 23:20

Og hvem definerer hvad civiliseret er???? og ud fra hvilke normer???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:22

Det har sådan set ikke noget med muslimer at gøre! Søren og Jesper fra DF er osse gode eksempler! Hvad skal vi med det overtro i et moderne samfund hvor man har alle chancer for at få reel viden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:23

skal vi blive ved med at tage hensyn til nogle dinosaurer der lever flere tusinde år tilbage?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:28

for slet ikke at snakke om en "IT ekspert" der bare har noget imod microsoft? Let's face it! Vi ville ikke sidde foran en pc idag hvis det ikke var for Bill! Prøv at få din bedstemor på nettet med linux! *LOL*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-07 23:31

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article292903.ece

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article291698.ece

Citat
Må hun ikke engang hilse pænt på folk

Er du da helt vimmer Camillasmoster

Der hvor hun kommer fra, må kvinder skam ikke trykke fremmede mænd i hånden...det forbyder religionen

Citat
Sålænge muslimerne ikke kan skille politik og tro ad, skal vi ikke have dem på nogen poster indenfor dansk politik

Enig

Citat
Hvad fanden har overtro at gøre i et demokratisk samfund?

Det har ikke med overtro at gøre, men religiøs fanatisme og manglende vilje til at integrere sig OG leve med de normer der findes for almindelig høflighed over for mennesker man hilser på her i landet.

mvh dova

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-04-07 23:33

Tedd, ved du i det hele taget hvad demokrati betyder ? Det skulle man ihvertfald ikke tro.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:35

Godt spørgsmål stl_s! Hvorfor tror du ikke jeg ved det?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-04-07 23:38

Fordi demokrati også bygger på tolerence, og det giver du ikke meget udtryk for.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:41

33 % stemte på Nazipartiet i det sidste valg før Hitler tog over! Stakkels 66% siger jeg så bare! Mit udgangspunkt er mere om folk ikke kan tænke selv? Tror de virkligt på Allah, Jesus, Javah eller er de bare indoktrinerede fra forældretabernes side? Omkring f.eks. muslimer så er der vel ikke så mange jomfruer i Paradis som så mange selvmordsbomber bagmænd prædiker? 40 eller hvor mange der er? Alt demografi viser jo at der først er en overvægt af kvinder efter 50 år? Free your mind!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:42

Jeg er faktisk meget tolerant, men ikke over for ævl som enhver religion er!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:43

Men bae rolig! Idioterne er flere end jeg er Stl-s

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 23:44

Skik følge, eller land fly..

Hun skaal yt av mijn kjåsk!

Basta

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-04-07 23:47

Hvis det var et spørgsmål om jøderne måtte have deres kalotter på, var der aldrig nogen der havde gøet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:48

Nu var det jo ikke en udstilling af muslimsk idioti jeg var i gang med! Det klarer den kristne kirke såmænd udmærket selv! Der er jo et par præster i Dansk Folkeparti som ikke adskiller sig specielt meget for det eksempel jeg startede med!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-07 23:53

Ja det ender med at Thors Hammer der forøvrigt var meget populær ved konfirmation engang osse bliver forbudt! Forskellen var bare at man ikke lagde den symbolværdi i det dengang! Så man kunne jo osse spørge om dumme mennesker skal have lov til at sætte dgsordenen i vores samfund eller er de for dumme at gennemskue?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-07 23:58

Ad. 1 :

Tro hører ingen steder hjemme i et oplyst demokratisk samfund

Hverken tro på Gud, Jesus eller Muhammed og hverken til højre eller venstre i folketingssalen.

Ad. 2 :

Valg af software som operativsystem, applikations platform eller hardware; det være sig fabrikant eller topologi, er vel i bund og grund et spørgmål om smag og behag, samt en afvejning af cost/benefit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-07 23:58

Og du mener så ikke at Mjølner er et udtryk for overtro, men muslimske beklædningsgenstande er??

Jeg har selv i mange år gået med en Thors hammer om halsen og har den tatoveret på min krop, og du kan den onde hyleme tro at jeg tillægger den symbolværdi, ligesom jeg tror de fleste mennesker der har båret den gør..... Og hvis du eller andre bærer religiøse symboler uden at tillægge dem værdi.. ja, så har jeg faktisk mere ondt af dig end af de mennesker der tager deres tro alvorligt og som ved hvad de står for

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:00

Nu døde jo troen på Thor for ca. 1000 år siden her i DK. Det muligt du ikke har bemærket det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:03

Forøvrigt bestemt af den daværende regerinsmagt! Så tro hverken på religion eller politikere og slet ikke en kombination af disse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:06

Jesus var som sådan fed nok (hvis han overhoved har eksisteret)! Alt hvad du behøver at tro på er næstekærlighed! Før den blev forvansket af diverse pave og andre authoriteter!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-07 00:10

Det der med at troen på Thor døde for 1000 år siden synes jeg du skal fortælle de talrige danske asesamfund.

Der var i øvrigt ikke tale om nogen regeringsmagt, men Harald mente at det var bedst for hans folk at holde sig til kristendommen og således blev det, der blev ikek udstedt forbud, men nordboerne var smarte nok til at holde sig gode venner med regenten og derfor begyndte de at gå med kors istedet for hammere.

En støbeform fundet på Bornholm var udskåret med to kors og en hammer.... 2-1 til kristendommen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 00:12

Næstekærlighed er i den ene eller anden form en fundamental betingelse for alt liv. Ellers var der intet liv. Det har intet med tro at gøre, men er en social begivenhed og har en funktion som overlevelsesstrategi. Se blot på mange dyrs yngelpleje og sociale adfærd blandt artsfæller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:15

Sig det til hanløven der slår sine egne unger ihjel bare for at få lov til at bolle sin kone, Molo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:16

Men indrømmet! De Radikale er garanteret skide sure over at Enhedslisten kom med tørklædeidioten først! *LOL*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 00:21

Vi er i bund og grund dyr. At vi besidder større intellektuelle færdigheder end andre gør os ikke mindre til dyr. Præcis som en krage er en gås intellektuel overlegen, betyder det ikke at kragen er 'mere' fugl end gåsen. Eller fordi at chimpanser nusser hinanden, skaber alliancer og fjendskaber indbyrdes og til tider optager 'nye' medlemmer i flokken, betyder det næppe heller, at de er nærmere 'nogen' Gud.

Ud men Gud og ind med en smule reson

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:22

Læste lige den her! http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article293192.ece Den mand er ikke særlig næstekærlig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-07 00:25

Læg mærke til det røde skilt foran på talerstolen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 00:26

At fortolke begreber/adfærd som f.eks. empati og solidaritet, som betinget/afhængig af politisk eller religiøs moral/overbevisning er i mine øjne det rene ammestuesnak !

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-07 00:35

Personligt er jeg Græsk Katolsk hvad angår andre menneskers hovedbeklædning – men tørklædet er ikke bare en tilfældig hovedbeklædning, men derimod et kraftigt symbol på kvindeundertrykkelse, som jeg til hver en tid vil være med til at bekæmpe.

Og sørme om ikke lige Elsebeth Gerner Nielsen håner alle de kvinder, som kæmper mod tørklædet. Hun fatter åbenbart ikke det signal hun sender ved sin seneste optræden. Hun synes måske endda, at hendes mediestunt er både sjovt og uskyldigt. Tåbelige kvindemenneske!!!

Tørklædet er for mange kvinder i verden symbol på at leve i et fængsel. Og desuden har Danmark haft en smuk tradition for at holde religion som en privat sag, men nu åbner man dørene mere og mere for fundamentalistiske og totalitære kræfter.

Enhedslisten (spasser parti) har ved at lade sig repræsentere af Asmaa Abdol Hamid gjort sig til modstander af kønnenes ligestilling og til fortaler for kønsapartheid og menneskefjendsk religion. Hvad helvede tænker de på!!

Jeg har simpelthen ondt af de kvinder, som enten er flygtet fra tørklædet, eller dagligt er tvunget til at leve som andenrangsmennesker p.g.a bagvedliggende tvang, underlige strukturer osv. i familien. For Gud hvor må det det føles som et slag i ansigtet, at opleve vi her i Danmark tolererer undertrykkelse af kvinder. De Radikale taler hele tiden om at sikre menneskerettigheder og frihedsrettigheder, men hvor er kvinders rettigheder til at slippe for at blive styret af religion?!

Og i øvrigt - Hvis det havde været alle andre end en muslimsk kvinde med tørklæde, der havde de holdninger som Asmaa har, så ville sagen være klar. Ingen bør undskylde eller bortforklare intolerance mod homoseksuelle, være fortaler for dødsstraf og kønsapartheid.

Religion må aldrig have lov til at bestemme over andre menneskers frihed, liv og død... basta!

Så svaret på spørgsmålet må være: "JA VI ER HAMRENDE NUTS HER I DK"

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-07 00:39

creamy
Citat
Personligt er jeg Græsk Katolsk

Så fik vi lige endnu en trosretning på banen, en stærkt kvindeundertrykkende en af slagsen endda

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-07 00:41

Ordkløveri

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-04-07 07:58

jeg er glad for, at kunne læse indlæg som kortoververden's og molo's.

så længe vi kan lære og prøve at forstå, i stedet for at (for)dømme - ja, så er der håb endnu.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-07 08:14

To engle sad på hver deres sky og legede en leg.. De kastede glaskugler frem og tilbage imellem sig.

Pludselig faldt en glaskugle ud mellem fingrene på den ene engel, den faldt helt ned på jorden hvor den splintredes i millarder af stykker.

Englen begyndte at græde og den anden engel spurgte: Hvad græder du for, det var jo bare en glaskugle?

Nej sagde den første engel, det var ikke bare en glaskugle, det var kuglen med sandheden, og nu er den spredt og alle menneskene nede på jorden har nu hver fundet en lille splint af kuglen, og nu går de allesammen og tror at de har fundet sandheden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 08:39

Jeg mener faktisk at det er i orden man udstiller sin overbevisning i form af et symbolsk klædningsstykke.

Faktisk ville det klæde mange politikere at bære klovnens røde næse på talerstolen

Elsebeth Gerner Nielsen håner i så tilfælde i lige så høj grad de der bærer tørklædet som udtryk for deres religiøse overbevisning, så hendes bevæggrunde for 'aktionen' tror jeg du har fået galt i halsen creamygirl. Budskabet med provokationen var:

Indhold frem for indpakning ...tak!

Jeg vil til gengæld medgive dig, at religion og politik er to uforenenlige størrelser i et demokrati. Religion giver IKKE plads til dialog og er udtryk for konservatisme i højeste potens. Det være sig på såvel venstre- som på højrefløj.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-07 11:01

Vrøvl................tørklædet har intet med tro at gøre.
Tørklædet er en tradition som ligner middelalderlig kvindeundertrykkelse.
Vi har efter loven ligeret for kvinder og mænd - så tørklædet er vel egentlig ulovligt.
Desværre har vi "tolerante" Danskere, længe tolereret den frembrusende kvindeundertrykkelse.

Tolerance....................... ja ja - men det er dæleme svært at tolerere intolerance.

Hva så tøzer................skal i til at begynde forfra om 10-15 år med kampen for ligeberettigelse.

Og så lige - hvis Danskerne og Danmark er så forfærdeligt..............hvorfor rejser de så ikke,
eller er der for mange penge på højkant.

Eyvind.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-07 12:26

Citat
Sura Al-Ahzab 59: Oh Profet! Sig til dine hustruer, deres døtre og de troende kvinder, at de skal dække sig helt med deres ydre klædning. Det er det bedste for dem, så de kan kendes og ikke generes. Og Allah er den evige Tilgivende og den mest Barmhjertige.

Sura Al-Ahzab 24: Og sig til de troende kvinder, at de skal sænke deres blikke, (når de ser fremmede mænd, og bevare deres dyd og ikke åbenbare deres (naturlige og kunstige skønhed, undtagen hvad der er åbenbar af den, og at de skal trække deres hoveddække sammen om deres bryster og ikke åbenbare deres skønhed, undtagen over for deres ægtemænd.

Og det sidder voksne vesterlændinge Gud dødme og kalder for tro, og efterlyser endda forståelse, medmenneskelighed og tolerance for fænomenet!!! …Niks, jeg nægter simpelthen at give køb på mine holdninger til seksuel undertrykkelse.

I øvrigt er den generelle opfattelse blandt religionshistorikere og hos diskriminations ombudsmanden, at der ikke findes grundlag for at sige, at hverken tørklæde, burka eller nikab har et religiøst budskab – og det er jeg fuldkommen enig i..

Molo -> Elisabeth Gerner og min bare røv. Jeg er klar over at mediestuntet havde til hensigt at vise hendes holdning til retten at klæde sig som man vil. Jeg påberåber mig dog ret til at kalde hende tåbelig på trods af dette. Hendes stunt og humor kan hun pakke sammen og tage med til det lokale forsamlingshus en tirsdag aften hvor landsbyen har strømafbrud. Det hun signalerer er, at folketinget i DK er ok med, at kvinder er underlagt deres mænds bestemmelse…… rend og hop siger jeg! …Det er en decideret frastødende tanke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 14:14

creamygirl -> Jamen , det skal du have lov at mene, men det ændre nu ikke en tøddel ved motivet:

At der ikke skal presses et beklædningskodeks ned over folketingsmedlemmer.

Det er slemt nok med alle de mandlige 'slipsedyr', som render rundt derinde.

Jeg husker stadig opstanden over en 'lårkort' i folketinget i tredserne. Vigga Bro hed hun vist

INDHOLD små venner i den danske sommer ...ikke uniformering, ensretning og konformitet.

..med en tanke til Kina og kuturrevolutionen.

Ps. ..og jeg forsvarer på ingen måde kvindeundertrykkelsen i islamiske styrede stater som f.eks. det iranske præstevælde. En pendant til diskussionen ser jeg nu let for mig foregå i Therans gader om hvorvidt man må vise sig offentligt i f.eks. den mandlige jødisk ortodokse påklædning? ..med hat, slangekløller og hele molevitten? Er det Iranske tilstande I efterlyser i Danmark?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 14:19

Pps. Det ville iøvrigt ikke genere mig med bare patter og lilla ble om hovedet på talerstolen heller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-04-07 16:31

Citat
Jeg husker stadig opstanden over en 'lårkort' i folketinget i tredserne. Vigga Bro hed hun vist

Lene Bro - flot pige...

Citat
Pps. Det ville iøvrigt ikke genere mig med bare patter og lilla ble om hovedet på talerstolen heller

- vi ville slet ikke opdage bleen...

God weekend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-07 17:23

Det er jo heller ikke så meget tørklædet, men nok mere det som ligger bag det påtvungne tørklæde.

Vågn nu op.................vi er ved at bagbinde os selv i alt denne naive tolerance.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-07 19:29

Hvis de muslimske kvinder med tørklæde ikke på vise nogen form for seksualitet, hvorfor går et hav af pigerne så i tætsiddende tøj og stilethæle, med fuld 'krigsmaling'?
Og vrikker afsted med deres sexede outlook - det eneste 'tækkelige' er tørklædet..................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 19:51

e.c -> Jeg mener:

Hvis muslimer ..eller kristne for den sags skyld ..har lyst at skilte med deres tilhørsforhold i form af en evt. hovedbeklædning, hagekors, danske flag på skulderen ..så lad dem dog!

Vi andre kan uden problemer skille skæg fra snot

..også selvom den aktuelle debat drejer sig om dødstraf, børneopdragelse, hastighedsbegrænsninger, bropenge, bevilgninger til forskning, religionsfrihed el. lign

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-07 21:29

Nej de skilter ikke med et tilhørsforhold. De skilter med undertrykkelse af kvindekønnet.
Og de middeladerlige mænd og kvinder håner den Danske frihed.

Læg vel mærke til at der ikke er vrøvl og ballade med andre befolkningstyper ligemeget hvor de kommer fra.

Molokyle - du går med garanti ind for ligeberettigelse.
Det kan ikke nytte noget at hage sig fast i denne medmenneskelighed, som absolut ikke er gengældt.
Så vågn op og se hvad vi er på vej til.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-07 21:36

Citat
de middeladerlige mænd og kvinder håner den Danske frihed.

Læg vel mærke til at der ikke er vrøvl og ballade med andre befolkningstyper ligemeget hvor de kommer fra.

Det kan ikke nytte noget at hage sig fast i denne medmenneskelighed, som absolut ikke er gengældt.
Så vågn op og se hvad vi er på vej til.

e.c. - du har fuldstændig ret!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-04-07 23:30

Citat
Prøv at få din bedstemor på nettet med linux! *LOL*

Jeg fik sgu aldrig min bedstemor på nettet, ligegyldigt operativ system
Det er et spørgsmål om tilvænning..
Vi har bare vænnet os alt for meget til Bill's "normer"..

[CITATVågn nu op.................vi er ved at bagbinde os selv i alt denne naive tolerance.][/CITAT]
Citat
Tolerance....................... ja ja - men det er dæleme svært at tolerere intolerance.

Hva så tøzer................skal i til at begynde forfra om 10-15 år med kampen for ligeberettigelse.

Og så lige - hvis Danskerne og Danmark er så forfærdeligt..............hvorfor rejser de så ikke,
eller er der for mange penge på højkant.

> e.c. - Jeg er helt enig!!

Selvfølgelig er der plads til andre mennesker.. Og mange indretter sig også fint efter det danske samfund, nogle lider under deres "landsfolk" ikke indretter sig.

De kan da fint have deres tro, for min skyld. Men jeg (eller os danskere??) vil sgu ikke finde os i at få noget trukket ned over hovedet, eller at nogen forventer at VI skal indrette os efter DERES "tro"..

Kald mig racist, det er jeg ikke, men flertallet af de mennesker deler nogenlunde min mening med mig mht dette emne, så jeg kan leve med det.

Der er kommet mange gode synspunkter frem her!! Er både blevet sur og tilfreds..

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-07 09:11

Her handler det om at vi som samfund tilsyneladende kræver, at muslimske kvinder i offentligt rum IKKE bærer tørklæde.

I visse muslimske lande kræves det at kvinder (..også danske turister, danske 'fremmedarbejdere' som f.eks. nødhjælpsarbejdere og danskere som er emigreret ) SKAL bære tørklæde offentligt.

Hvor er det lige at I ser den store 'frihed' i det danske samfund I ønsker jer, set i forhold til disse muslimske lande, når det kommer til hvordan det er tilladt kvinder at klæde sig?

Bliver der tørklædeforbud, så er vi ikke et hak bedre end de lande vi håner får kvindeundertrykkelse.

Pas nu lige på at islamifobien ikke stiger jer til hovedet og slører jeres dømmekraft.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 09:29

Stadig..............det har intet med islam at gøre...............men middeladerlig tradition.

Jeg rejser til forskellige lande og respekterer altid deres tro og tradition.

Der er så lande jeg ikke rejser til, bl.a. på grund af deres tradition og manglende respekt for andre mennesker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-07 11:00

For mig drejer det sig om at skilte eller ikke skilte med sin overtro i det offentlige rum!
Hvis tørklædedamen bliver valgt ind i det danske parlament sender hun et normdannende signal til alle danske muslimer, der alle oplever et pres fra fundamentalistiske kredse indenfor deres religion! Vi skal bekæmpe fundamentalisme istedet for at opmuntre til det! Religion og stat skal aldrig nogensinde igen sammenblandes, det kommer der intet godt ud af!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-04-07 12:04

Off Topic.

Her er en fyr, som jeg mener man med rette kan kalde for en nutcase

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=af07

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-07 16:43

Elegant som du på denne måde inspirerer mig til at bringe emnet konspirationsteori på banen creameygirl:

1.) http://www.konspirationsteorier.dk/
2.) http://www.dr.dk/videnskabold/minitema/konspiration/
3.) http://www.faktalink.dk/publish.php?linknavn=kons

Uha ...pas på de muslimske kvinders traditionelle tørklæder.

De afslører disse kvinders symboliske accept af en skjult dagsorden og terrortrussel fra det ukendte, som er styret af mystiske (magt-)liderlige gamle mænd i fjerne lande.

Vrøvl !

Det er i bund og grunde ikke anderledes end, at der er tradition for mange danske kvinder udstiller deres køn/seksualitet ved at gå i højhælede sko/støvler. Tørklædeklædte mænd i høje sko bliver næppe heller betragtet som de helt store macotyper ..undtagen måske liiiige i melodi grand-prix og i bøsse miljøer. Dog FORBYDER vi jo næppe en transvestit i, at opstille til folketinget. Dette ville jo også virke utroværdigt, eftersom den gennemsnitlige danske befolkning åbentbart mener det er Ok. at et sådant 'symbol' sendes ud for at repræsentere vort land på den internationale musikscene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 16:59

Molo !
Jeg kan godt forstå, at det til tider er svært at se virkeligheden, hvis man har bundet sig til bestemte holdninger, men bare vent til taskeholderen ikke har mere magt. Så er det muligt at realiteterne skal op til debat og måske tilpasses de nye udfordringer. Jeg er også opdraget til at være tolerant og ligeværdig med alle farver og meninger(det stod øverst på min skoles program), men vilkeligheden har lært mig noget andet.

Eyvind.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-07 17:09

Citat
Stadig..............det har intet med islam at gøre...............men middeladerlig tradition

LIDT ligesom jul
Det har heller ikke noget med Islam at gøre (eller kristendom for den sags skyld) i Danmark blev den indført i forbindelse med den solhvervsfest man alligevel skulle holde, men lad os dog afskaffe den slags traditioner

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-04-07 17:12

Jeg syntes at fremtiden på dette punkt ser lidt skræmmende ud..

Jeg mener stadig, hvis man rejser til et andet land, så må man indordne sig..
Sådan mener jeg selvfølgelig også at os danskere skulle gøre! Men hvem flytter til et muslimsk land? Ihvertfald ikke så mange som der kommer muslimer til vores land..

Ja, gode holdninger og tolerance for andre hjælper ikke altid, for det er sgu ikke os der skal ændres!!

- Anden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 17:16

Hov hov det er den rene skære blasfemi, at afskaffe julen.
Hvor skal jeg så få de nye sokker og den alt for store dejlige varme trøje fra.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-04-07 17:40

Jeg forventer ikke at alle skal holde jul

Min bror gider for eksempel ikke..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-07 19:18

Øh - jeg gider faktisk heller ikke .................................... men det gør mine børnebørn endnu.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-04-07 19:43

Jeg deltager gerne juleaften.. Der er god mad.. Flæskesteg er godt

Nå ja.. Der er jo også hygge og godt selvskab med familien

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-07 20:15

Jeg vil fremover glæde og berige min familie med en ny tradition; at møde op til julaften iført et fint rødt og hvidt koloreret hoved tørklæde ..evt. under pseudo-pseudonymet: Ulla

..og så er islam i realiteten blot Det gamle Testamente (biblen) om igen ..hvis man undtager Muhammed og hans fantastike åbenbaringer om paradis, som beskrevet i Koranen, hvilket til enhver tid kan overgå Jesus nytestamentlige festlige meritter: Vin til vand, vækken af Lazarus fra de døde osv. Næeh.. her talers om direkte flyven til himmels i højt humør, fri adgang til jomfruer og hva' ved jeg.

Hverken kristne tungetalere, fundamentalistiske islamitter, kiromatikere, numerologer, kaffegrumslæsere, zoneterapueter, astrologer, healere, drømmetydere, spøgelsesjægere, paranormale medier eller andre fusentaster ønsker jeg i folketinget ...hårnåle eller ej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 29-04-07 01:11

Jeg synes faktisk tørklædet klædte Danmarks tidligere kulturminister,og hvorfor skjule man er lidt småbondsk?,,,, Nu mangler vi bare,at sexbombekollegaen, Marianne Jelved, følger trop,og trækker en sæk over hovedet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-04-07 14:40

Citat
Uha ...pas på de muslimske kvinders traditionelle tørklæder.

De afslører disse kvinders symboliske accept af en skjult dagsorden og terrortrussel fra det ukendte, som er styret af mystiske (magt-)liderlige gamle mænd i fjerne lande.

Vrøvl !

Jeg ved ikke hvor du vil hen med ovenstående!

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, og jeg taler bestemt ikke om terrortrusler fra det ukendte. Jeg taler heller ikke om beklædning eller beklædningsgenstande, men om beklædning som symbol, for en bestemt livsfilosofi eller ideologi, om du vil. Et tørklæde der bæres under tvang af millioner af kvinder - og som mange steder anvendes brutalt politisk til at undertrykke modstand mod fundamentalismen, ønsker jeg under ingen omstændigheder se i folketinget. Det er decideret ækelt og hører ikke sammen med et moderne demokrati..

Jeg ville på samme måde være skeptisk, hvis en mand havde Hitler tatoveret på sine arme - og INSISTEREDE på at ville stå på Folketingets talerstol i T-shirt så alle kunne se tatoveringen, og samtidigt hævde at han bestemt ikke er nazist, men radikal. LOOOL

Citat
Det er i bund og grunde ikke anderledes end, at der er tradition for mange danske kvinder udstiller deres køn/seksualitet ved at gå i højhælede sko/støvler. Tørklædeklædte mænd i høje sko bliver næppe heller betragtet som de helt store macotyper ..undtagen måske liiiige i melodi grand-prix og i bøsse miljøer

Sikke noget ævl!

Danske kvinder ifører sig ikke højhælede sko, fordi de er blevet religiøst, eller politisk "motiveret" til det. Og de går heller ikke med tørklæde, fordi de føler det er deres ansvar som kvinde at dække deres hår, således de ikke risikerer at mænd får et glimt af dette, og blive hensat i en frådende tilstand af seksuel ophidselse. Danske kvinder giver endda pænt hånd til mænd uden frygt for at de stakkels mænd vil blive bragt på orgasmens rand ved mødet med kvindelig hud.

Tvangen samt budskabet om at muslimske kvinder for alt i verden ikke må friste de stakkels mænd, LIGGER i det muslimske tørklæde – og hvad værre er, at hvis de ønsker at fralægge sig denne beklædningsgenstand, så bliver de anset som andenrangsmennesker og udstødt. Sådan er det, og det kan du ikke lave om på uagtet du forsøger at gøre tørklædet til en uskyldig og simpel beklædningsgenstand.

Så læg du blot helligheden på hylden, og drop den moralske overlegenhed!

Har nogen overhovedet overvejet, om en kristen fundamentalist ville få samme medvind hos venstrefløjen som lille Asma?! … Skulle det nogensnde forekomme, så skulle vedkommende i hvert fald næppe tale ret højt om personlig modstand mod fri abort, eller Darwins udviklingslære, da det jo sikkert vil reducere medvinden betragteligt

Og hvorfor er der ingen der berører det absurde i, at Enhedslisten som altid har taget stærk afstand fra, at religion overhovedet skulle spille en rolle i et samfund (LÆS: til nød være en yderst privat sag) - og vupti kommer der en kvinde, som åbent erkender, at hun er aktiv religiøs og lever efter sin religions forskrifter og vil stille op for dette parti?! …

EL har åbenbart ingen betænkeligheder ved at lade sig repræsentere af Asma, så længe hun som en anden nikkedukke udadtil nikker ja til, at religion er en privatsag. Det er da en ekstrem hyklerisk adfærd fra Enhledslistens side af. Utroligt at de kan rumme så meget dobbeltmoral….selv i det parti. Men måske handler det i virkeligheden om, at de ser en bunke stemmer ligge og lure fra en flok politiske hjemløse..

I hvert fald anser jeg det meste af dét som Asma står for, som stærk modstridende til venstrefløjsidealer vedrørende integration og ligestilling. Ret beset, så forekommer hun mig som "Stuck In The Dark Age" – og jeg har ærlig talt svært ved at se harmonien mellem EL's politik og Asmaa Abdol-Hamids holdninger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-07 07:23

Tjah man kan jo se her hvad der sker når religion og stat bliver sammenblandet
http://politiken.dk/udland/article294514.ece

Det virker som om kvinder i de islamiske stater gerne vil af med tørklædet, mens det forholder sig omvendt når de lever i et vestligt demokrati? Det sg en sær verden vi lever i!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-04-07 07:45

Da jeg gik i skole lærte jeg at vi levede i et protestantisk samfund, og vi betaler skat til kirken. Så hvad har så muslimer at sige i Danmark, hvis det bliver ved med at de møver sig ind, ender det snart med at vi også skal betale moske`skat ,som vi nu betaler kirkeskat. Jeg vil gerne se om vi har de samme rettigheder og betingelser, hvis vi kommer og lukrerer på deres samfund, - lad dem dog betragte sig som gæster, - aldrig har vores politi været så meget optaget af kriminalitet, og det er også os som gode skatteborgere der skal betale dette oveni i alt det andet.
Jeg syntes vi er gode ved dem, og hvad får vi til gengæld.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-07 08:53

Citat
Danske kvinder ifører sig ikke højhælede sko, fordi de er blevet religiøst, eller politisk "motiveret" til det.

Næeh.. de gør det fordi de pr. tradition så føler sig kvindelige. Nøjagtig samme følelse har mange muslimske kvinder i forhold til deres tørklæde. Dette bør man prøve at forstå. Begge dele kan kaldes 'gruppepres' fra mændenes/drengenes side, men man kunne også kalde det, at ville tækkes modsatte køn.

Det var dérhen jeg ville creamygirl. Jeg tror rigtig mange lægger for megen 'fortolkning' ind i muslimske kvinders påklædning. Det er i høj grad et spørgsmål om, at kvinder fra disse kulturer føler sig 'afklædt' og 'anderledes' UDEN deres tørklæde, præcis som mange danske piger ikke kunne drømme om, at vise sig på gaden uden make-up.

Hvis nogen skulle være i tvivl, så har jeg faktisk talt med mange yngre muslimske kvinder derom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-04-07 09:49

Et privat indlæg Creamy skrev til mig, da jeg lavede en sjov kommentar i hendes tråd, mens jeg havde hende blacklistet fra mine egne. Og nederst hendes blackliste, bemærk at Tedd står som nummer et.UPS! Også "interessant" at hun i denne tråds emne råber op op dobbeltmoral.
Ps. Creamy du behøver ikke kommentere dette, jeg tror jeg ved hvad du vil sige, så spar på energien.
Citat
Just for the record ;o)
Fra : [Er ikke online] creamygirl [Fire stjerner]

Dato : 08-06-06 12:58
Jeg har hermed gjort din fremtidige debatdeltagelse lidt lettere for dig.

Efter den ny blaklistnings funktion, er det faktisk meget enkelt at undgå profiler man ikke klikker med. Alligevel lader det til, at du ikke magter at blive væk fra de ting, som provokerer dig [Blink]

Det er helt fair, at du blacklister den/de profiler du ikke gider se i dine egne tråde (det gør jeg også selv) - men det er rent ud sagt både pinligt og dobbeltmoralsk, at du så ikke samtidigt holder snuden væk fra tråde oprettet af den/de profiler, som du har blacklistet fra dine egne spørgsmål..

Sorry to tell, men du fremstår som 100% dum - og fordi jeg er et godt menneske, så har jeg hermed frataget dig muligheden for at dumme dig igen. I hvert fald i mine tråde [Hahahahaha] 1        tedd     12-02-2003
2       molokyle    25-05-2003
3       Hm...    05-10-2003
4       debilo    07-01-2004
5       technic    23-02-2004
6       mulberry    10-03-2004
7       moderator    24-03-2004
8       hutlihut    02-04-2004
9       host_host    06-07-2004
10       arne.jakobsen    29-07-2004
11       invincible    28-09-2004
12       the.saint    01-05-2005
13       blær

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-04-07 17:14

Jeg er slet ikke enig med dig Molo, surprise

Faktisk mener jeg ikke, at du kan sammenligne det muslimske tørklæde med vestlig mode. Hverken make up eller støvler er styret religiøst, eller politisk - og vi bestemmer suverænt selv, om vi vil underkaste os modediller..

Skulle jeg vælge at gå i Silvan (der kommer jeg tit ) uden make up iført flade billige sko fra Bilka, så har det ikke nogen fysisk/psykisk eller menneskelig konsekvens for mig. Jeg risikerer hverken at blive forvist fra mit hjem, eller udstødt af min familie af den grund. Det kaldes for det frie valg – og deri ligger forskellen mellem det muslimske tørklæde og danske kvinders valg/fravalg af moden.

Mulberry -> Havde du noget nyt at tilføje emnet, eller kom du bare for at slå mig oveni hovedet. Her, tag dog mit badedyr og slå mig oven i hovedet med det. Det var jo det du kom for, og du må godt..

I øvrigt kan du være sikker på, at skulle jeg føle mig tilpas provokeret af Tedd (eller af andre for den sags skyld), så forlader jeg også tråden, hvilket jo er essensen i mit budskab til dig. Det handler ikke om, hvorvidt man kan/skal/bør deltage i tråde hvor trådstarter er på ens BL – men derimod om forskellen på at deltage for debattens skyld - og ikke kun deltage for at provokere og lade sig provokere.

Din "sjove" bemærkning i en tråd oprettet af mig, ophæver jo ikke pr. automatik dit mærkværdige behov for at dumpe ind i andre tråde, kun for at fortælle mig hvor ubrugelig en pædagog du synes jeg er, eller at oplyse andre der gider høre på det om hvor ussel du mener jeg er - og at du rent faktisk ikke ønsker at beskæftige dig med typer af min kaliber.

So Cut the crap Mulle - du har fået markeret dit udgangspunkt tilstrækkeligt tydeligt (forarges dén, der forarges vil) - og der er vist ikke udsigter til, at der er store forandringer i det billede.

Men et godt råd kunne være, at hvis dine vomitusfornemmelser er for stærke – så kunne du evt. holde op med at slikke dig om munden hver gang du spotter mit nick - så kan det være fornemmelserne forsvinder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-04-07 17:17

Nå for søren, du ønskede jo slet ikke en kommentar fra mig. Ups!

Men i øvrigt tak fordi du gjorde mig opmærksom på, at Tedd pt. er på min BL. Det har han nemlig været sådan lidt on/off. Lige for tiden er han dog rimelig artig - så måske skal han pilles af min liste….igen - indtil han bliver fræk....igen.

Hvorfor dukker der mon et billede af et gammelt ægtepar op i mit hoved, som i perioder ikke taler sammen?! LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-07 17:19

mulberry -> Joeh... men jeg forhindrer ingen i, at komme til orde

..ej heller : Hm... eller moderator

Dobbelt moral (=profiler) ..er åbenbart bedre ..end ingen ( = 0/nul ) moral

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-07 17:31

creamygirl ->
Citat
Faktisk mener jeg ikke, at du kan sammenligne det muslimske tørklæde med vestlig mode.

Hvorfor undrer dette udsagn mig ikke stort?

Måske fordi du ik' fatter en meter

Hverken af den polymorphe modes, religions, kulturs, sexualitets ..eller mænds og kvinder's

..mangfoldighed !

...ud over; hvad du kan få øje på ...for enden af egen næsetip

Du må mene hvad ud vil ..som sagt, men du tager fejl ...søde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-07 18:23

Lad os brænde hende på bålet... eller se om hun kan flyde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-04-07 18:57

Jeg har nu prøvet at blackliste en hel bunke, og der var ingen som brokkede sig i tråden.
Men det var ligefør, at jeg ikke kunne ophæve alle de sorte igen.
Det var nu rart kun at se sine egne "guldkorn" men det blev nu lidt kedeligt, for der var ikke så mange som gad kigge på.

Tedd - hvis nu jeg sortlister dig - må jeg så stadig skrive i din tråd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-07 22:09

Citat
mulberry

Dato : 30-04-07 09:49

--------------------------------------------------------------------------------
Et privat indlæg Creamy skrev til mig, da jeg lavede en sjov kommentar i hendes tråd, mens jeg havde hende blacklistet fra mine egne. Og nederst hendes blackliste, bemærk at Tedd står som nummer et.UPS!

mulberry bemærk lige at en bruger ikke selv bestemmer hvem, der skal stå nr. 1 på en blackliste. Hvis der er flere end 1 på blacklisten, så er det den bruger, der har været længst på kandu, der kommer til at stå som nr. 1 (det er kandu, der styrer rækkefølgen)

Det var vist en UPSER for mulberry, der ikke havde sat sig ind i reglerne.

I får lov til at skændes videre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-05-07 07:18

Snøft! Gad vide om man kan forbyde brugen af lommetørklæder?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-07 07:48

Jeps! Det er en bakteriebombe... og går under kemisk krigsførelse USA ku' komme forbi og tro du er en "celle" - brug engangs lommetørklæder.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-07 07:51

Pizt Når 2de" kommer, så bare sig, at hende der du ved nok, er medlem af gruppen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-05-07 08:42

Citat
[B]Er vi nuts?[/B]

JA

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-07 09:56

Det er 1. maj og jeg har iført mig mit oldgamle røde og hvide partisantørklæde

Ps. De kan sgu stadig købes. Bl.a. her: http://www.karma.dk/merchandise.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-07 12:04

Molo... husk rygsækken til de kolde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-05-07 15:47

De har været in længe molo..........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-07 17:58

KaraktérMoster -> ..OG ???

SKÅL ( http://www.qimmit.com/glkaffe.htm ) ..hilsen; Kalaallit Nunaat, Ama´r, und so weiter...

..og go' 1. maj

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-05-07 19:00

Det havde du bare opdaget, søde molo

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 500 point
Dato : 02-05-07 14:36

Citat
Hvorfor undrer dette udsagn mig ikke stort?

Måske fordi du ik' fatter en meter

Så er det jo heldigt vi har genier som dig med den helt unikke evne, at tildeele dig selv respektotive skulderklap - og "visse vasse" af den/dem med andre meninger/holdninger end dine.

I virkeligheden har du jo nok bare et perceptionelt problem i forhold til hvad jeg og andre med en anderledes tankegang end din tillader sig at ytre. Der er i hvert fald som sædvanligt intet belæg for dit indlæg om, at jeg ikke fatter en meter..

Jeg bekymrer mig til din orientering temmelig meget for al den meningsløse kriminalitet, der sker mod muslimske kvinder i Danmark, når de forsøger at frigøre sig, og fravælge tørklædet.

Klædningsstykket som sådan, er jeg bedøvende ligeglad med, hvis man betragter det som et trekantet stykke stof (som du åbenbart gør). Men jeg er bestemt ikke ligeglad, når et tørklæde som det Asmaa ifører sig, er et symbol der sætter et skarpt skel mellem mænd og kvinder, drenge og piger, hvor kvinderne i værste fald er mandens ejendom - I bedste, har de langt færre rettigheder i en mandsdomineret muslimsk samfundsorden.

Ja, rigtigt gættet. Jeg er stærk tilhænger af kvindefrigørelse - også blandt etniske minoriteter i Danmark!

Jeg er sikker på, at der nok skal komme en indvandrerkvinde i folketinget, og jeg håber det. Hun må endda hjertens gerne være muslim, for vi kunne godt bruge en god rollemodel for de mange unge muslimske kvinder, der prøver at rive sig fri at kvindeundertrykkende traditioner. Jeg mener bare at Asmaa vil have den stik modsatte virkning. Lidt ærgerligt egentlig, for hun er irriterende velformuleret og provokerende at høre på! ....Lige noget for mig *L*

Der findes muslimske kvinder, der har frigjort sig fra tørklæder og snærende rituelle religiøse bånd – og jeg ser hellere én sådan i Folketinget, end en pseudopolitiker, der er tilmed er fuld af løgn.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-05-07 14:39

Og så synes jeg egentlig det er lidt morsomt (ikke haha-morsomt, men pudsigt), at du og jeg i samme tråd, som oftest udspiller sig som nedenstående.

Creamy: Rød.
Molo:Grøn?!
Creamy: Nej, rød.
Molo: Nåh, grøn!
Creamy: Nej, rød.
Molo: Ok, grøn.
Creamy: Nej, jeg mener rød.
Molo: Hvorfor mener du grøn?!
Creamy: Det gør jeg heller ikke, jeg mener rød.
Molo: Jamen, du skriver jo grøn.
Creamy: Så har du forstået det anderledes end det var tænkt. Jeg mener rød.
Molo: Du mener altså grøn?!

Kedeligt og forudsigeligt, hvilket jeg gerne vil spare andre for. Så bye bye Molo *vinke smiley*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-07 15:45

creamygirl ->
Citat
Så er det jo heldigt vi har genier som dig..

For en gang skyld ..er jeg tilbøjelig til ...at give dig ret !!!

..og begrebet: Meningsløs krimminalitet ..eller som nogen siger : Meningsløs vold...

Sig mig: Hvornår er krimminalitet ..eller vold MENINGSFULD ?

Vaskeægte retorik og tomgangssnak

Din slutreplik omkring vordende politikere:
Citat
..der er tilmed er fuld af løgn.

..må stå for egen regning

..som ikke umiddelbart lader til eller giver udtryk for, at være sig umagen værd at debatere yderligere ..endsige åbne for en for dialog. Du hár taget dit standpunkt.
Dét kan vi så konstatere ...

*IMHO* </MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-07 08:16
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-05-07 09:04

Det er jo som danmark for mange år sidan, hvor mændene blev opstemte, bare de så en ankel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-05-07 12:56

taunusanden -

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-07 17:16

Jeps! Nu vil vi helst se lidt mere
Nå jeg vil atter snige mig ud i solen og "glo" med en "kold"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-07 17:17

en "glo-kold"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-07 07:58

Bare rolig. Jeg har ikke glemt jer! Skulle bare lige ha min nye pc op og då!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-07 09:44

Hvorfor nævner ingen de mandlige muslimers store skæg? Det er i mange muslimske samfund påbudt manden at bære skæg.

Skal vi forbyde muslimer denne hårpragt ...som mange etniske danske mænd ellers 'pynter' sig med?

Præcis som vi vil forbyde de tørklæder ...som mange etniske danske kvinder bærer?

Er det ikke et udtryk for kvindeundertrykkelse, at den muslimske mand har skæg?

Think twice....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-07 22:06

Hvad med næsepilleri... hånden skjuler da også en del af ansigtet

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 10-05-07 07:19

Tak for svaret creamygirl. Så er det sagt, men tvivler på Asmaa hører dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-07 08:01

Danske kvinder kæmper også med oprejst pande, tunge tasker og skæve tæer mod ulighed, men jeg har aldrig hørt tale om et make-up forbud (--joeh ..i folkeskolens mindste klasser), et smykke forbud eller et nylonstrømpe og høje hæle forbud. Der har nogen ganske få gange været forsigtige pip om forbud mod skolepigers visen navle, 'sexet' undertøj til mindreårige og 'pornoficering' af kvindebilledet i reklamer.

Der findes masser af undertrykte og voldsramte etniske danske kvinder, men har det ført til indskænkelser af hvorledes den voksne danske kvinde må klæde sig under påstand om hendes påklædning sender signaler i retning af, ..og er symbol på, kvindeundertrykkelse? NEJ. En sådan påstand gælder KUN muslimske kvinders hovedtørklæde.

Jeg græmmes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-07 14:36

Citat
Tak for svaret creamygirl. Så er det sagt, men tvivler på Asmaa hører dig

Næ det gør hun nok ikke. Tørklædet har indbygget en mekanisme med selektiv hørelse, tror jeg