/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
myrer overfalder os
Fra : gamle61
Vist : 3141 gange
100 point
Dato : 26-04-07 21:46

vi er flyttet til et dejlig hus med terrasse og det gode vejr er kommet , men vi er plaget af mange myrer , de er røde og lige så store som en cigaret er bred og der er mange
ved godt at maan ikke kan få alt , vi har en dejlig ugenert grund med skov på to sider , sydvestvendt terrasse , og naturen skal jo også være her , men findes der ikke et middel så myrerne ihvertfald holdt sig fra vores terrasse og lod os drikke kaffe i fred
håber i kan hjælpe - m.v. h. og på forhånd tak - gamle61

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-07 21:48

Myrerlokkedåser fra Matas

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-07 21:51

Der bliver også skrevet sådan

Myrer aflives med myredåser, eller sukker og borax blanding. sukker lokker og borax cementerer sig i fordøjelsen – og så er livsforløbet slut for myrerne. nok det samme som »lokkedåserne«, men billigere – og selvtilfredsstillende for os i ka’selvalderen.

herfra http://www.havenyt.dk/forum/drivhuset/1817.html

Held og lykke med det, det er da møj irriterende at i ikke kan få lov at nyde jeres nye hus og gode vejr

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-04-07 22:04

Nordsted1 har ret ...sukker og borax blanding billigst og mest effektivt.

Myrelokkedåser er penge ud af lommen

Ziggy99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-07 22:08

Ja jeg ved nu snart ikke, prøv at se hvad der bliver skrevet i linket om borax

Borax er optaget på Miljøstyrelsens liste over uønskede
stoffer, fordi det kan forårsage skader på forplantningsevne og
fostre. Se evt. listen på www.greeninfo.dk eller www.mst.dk

Jeg har efter et indlæg på denne side forsøgt mig med gær og sirup – Jeg har lave en ketchup flaske om til en myre lokkedåse ved at fylde blandingen i og skrue låget på igen. Vend flasken med bunden op og skær nogle hulle 5–8 cm fra bunden – Flaske halsen kan nu stikkes ned i jorden og myrerne enten drukner i væsken eller dør pga. luft i mavsen fra gæren.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-04-07 22:11

Jeg ville købe borax og det må ikke forhandles mere sige de i forretningerne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-04-07 22:27

Sirup og borax er godt, så det er nok lobbyisterne fra Bayer, der har fået det forbudt. Jeg har heldigvis en pose stående endnu, så Herkulesmyrerne får sig en skøn død næste gang de forsøger at invadere mit feriehus. Sidste gang bar jeg fire skovlfulde på komposten.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-04-07 22:28

gamle61 kalder du dig. Uanset om det er alder eller årgang, er du da ret ung!
Medmindre det er 1861 altså

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 22:37

Her i huset bliver der kun brugt de helt almindelige myrelokkedåser - de er bare SÅ effektive!

Myrer benytter sig af en bestemt 'rute' - find deres rute og placer et par dåser på den.

Dåserne er uartigt dyre MEN - her bruger vi dem år efter år
Når sæsonen er overstået bliver de pakket ned i plastposer og sat væk, når de skal bruges igen, får de et par dråber vand i hver åbning - på dén måde rækker en dåse til maaaange gange!

Uhh man får myrekryb af det småskidt, de er væmmelige og irriterende og... og... og....

God jagt

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 22:38

Øhm..jeg glemte at skrive at jeg køber dåserne i Brugsen - måske der er prisforskel Brugsen/Matas - det aner jeg ikke.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-04-07 22:46

jamen livet er farligt.

Da jag skulle dræbe hvipse købte jeg myrepulver fordi der bagpå står "kan være farligt for bier"....og det er fandme også farligt for hvipse...de dør sgu...et pust op under taget og boet var udryddet efter 2 dage
ziggy99

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-07 00:02

hmm..jeg ville sq nødig være nabo til det hvepsebo i to dage, det er alt for lang tid....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-04-07 02:30

Hej Gumle61

Før du begynder at "behandle" naturen med diverse giftstoffer, så gå ind på:

http://www.dpil.dk/

og find noget ordentlig hjælp.

Venlig/Naturlig hilsen

AJ

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 27-04-07 08:09

arne.jakobsen - hvorfor kalder du mig "gumle" , hvad har jeg gjort dig , nok er jeg gammel , men mener jeg spiser almindelig - i øvrigt går dit indlæg ud på hvad der er rigtigt og pænt overfor myrerne - er slet ikke spørgsmålet - som går ud på at jeg er sgu ligegladhvad der sker med myrerne , bare de forsvinder fra min terrasse - om de går et andet sted hen og leger eller dør er deres problem , bare jeg må få min kaffe i fred - m..v.h. gamle61

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-04-07 08:52

Gumler du aldrig morgenbrød til kaffen? Lad nu være med at være så morgenkaffesur, det var jo kun en ordlegs-spøg

Du kan jo sagtens bruge mit link alligevel. DER findes folk der ved hvad de snakker om og er vant til at hjælpe folk med dit problem.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 27-04-07 09:49

køb: gift 810.
virker på alt kryp på 20 sek. og 8 uger inde i læ for regn. de fleste tømmerhandler sælger dem.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-04-07 09:53

Når det er invasion fra røde skovmyrer, så forslår en lokkedåse som en skræder i Helvede. Da jeg havde invasion, tog det ca. 150 gram sirup og lige så meget borax, og så skulle jeg bruge skovl til ofrene bagefter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-04-07 10:08

Netop p.g.a. de røde skovmyrers størrelse og antal var det at jeg foreslog at spørge specialister til råds. De fleste andre nævnte midler er beregnet til den alm. havemyre og er slet ikke nok når det drejer sig om Rød Skovmyre.

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 27-04-07 11:07

slå en ihjel så kommer resten til begravelsen!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 13:24

Hvis ikke det ligger for tæt på noget BRÆNDBART___
Så overhæld tuen med SPRIT og sæt en tændstik til skidtet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-04-07 13:50

Det eneste effektive er at fælde den skov, og fjerne alle myretuer i den Nå man bliver for gammle til træfældning, ikke Jeg så et skilt hos en slagter "Hunde formenes adgang" Noget lignende kan gøres med myrer. Det er nogenlunde lige så effektivt som myrelokkedåser, de kan fange op til tre myrer i døgnet. Sirup og andet sødt er jo nam nam for myrer. De gamle husråd med et bælte af rabarbersaft eller kanel er effektivt. Men her ved en skov? Jeg vil lige nævne Statens skadedyrsbekæmpelse.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 14:31

Hørte/ så dette i DR Rabatten

1 ormepille ''til hund/kat'' blandet med med lidt SØDT og 1/4 liter vand.

Det skulle efter sigende virke særdeles GODT, PÅ FLUER.

Men et forsøg værd...
Virkningen skulle holde op til 14 dage.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-07 14:34

Ups, jeg læser vist indlæg som Fanden læser bibelen - jeg trækker mig ydmygt tilbage, jeg havde overset at det drejer sig om de små røde skovuhyrer - til dém tror jeg heller ikke at myrekolledåserne er anvendelige...desværre.

Jeg undskylder og flover mig

God weekend til alle (med undtagelse af røde skovmyrer )

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-07 15:02

- og så gik der åbenbart lidt 'bakkesnavvendt' snak i det, der skal selvfølgelig stå 'myrelokkedåser'

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-04-07 15:48

Køb en lavlandsgorilla. De spiser myrer Så blir du myrerne kvit og har samtidig et sødt kæledyr

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-04-07 15:55

Nååå den går vist ikke. Gorillaen er fredet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-07 16:31
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-07 16:57

af erfaring, så klares ærterne ved at "vande" boet, og eller ind/udgange med benzin
Fandt ud af det ved et tilfælde, da plæneklipperen blev overfyldt
Lugten er væk efter 12-24 timer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-07 16:59

... og nej! De køre ikke race hele natten
men det fungere... for ikke at tæske i en anden reklame... prøv det!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-04-07 17:49

Ukrutsbrænderen?

God kamp!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-04-07 17:54

Damprenseren/højtryksspuler

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 18:00

Spritten VIRKER, også BENZIN, men ikke så
miljø-venlig....

Damprenseren/højtryksspuler::::
Håber du kan LØBE hurtig, ellers kan det blive en meget
blive temmeligt ubehageligt, hvis du nøjes !! med vand.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-04-07 23:53

Prit og/eller benzin på boet - der da vist ret farligt med den varme og tørke vi har nu! I øvrigt vil jeg voldsomt opponere mod benzin på eller i jorden. Npget af det ender i DRIKKEVANDET!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-04-07 00:07

Jae pbp-et ligesom boraxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-04-07 00:56

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-07 07:46

Gi dem en gang kogende vand, så ka' de sq lære det

Måske med en ordentlig gang salt i??

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 28-04-07 08:27

Tak for svaret Nordsted1. - købte borax igår og har blandet det ½&½ med sukker og spredt det med en gl. knorr dåse , de synes slet ikke om det - samtidig er konen gået igang med det kogende vand, og det kan de heller ikke lide - jeg tror de kan få det indtryk at de ikke er velkomne - mange tak og fortsat go'weekend - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-07 08:39

selv tak, så er der da en stor sandsynlighed for, at i kan komme til at nyde det gode vejr på terrassen.

Føle sig velkommen, -- de var heller ikke inviteret ---

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-04-07 13:38

Nu kan jeg ikke lige huske, hvormange millioner der udklækkes i en alm. skovmyretue i døgnet Fortsat god kamp

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 21-04-11 17:08

Er I mon klar over at vægten af samtlige myrer på jorden overstiger vægten af alle mennesker på Jorden!
Jeg har selv 1000.000 myrer i en afstand af 7 m fra sommerhuset. Lige i dag er de begyndt at indvadere huset, så jeg må desværre i gang med at bruge de gode råd. Myregift til udvanding er bare ret dyrt til 1000.000 myrer.