/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
fiskeri
Fra : ZentaFreja
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 26-04-07 21:26

Hej alle sammen

Er der nogen der kan fortælle mig hvornår her i maj
måned man skal fiske efter hornfisk og hvor man
fisker efter hornfisk

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-07 21:30

Er de ikke her?
Jeg synes der er megen aktivitet i vandene, under og over.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-07 21:45

De plejer at komme i slutningen af maj måned, men om de allerede er kommet nu pga det gode vejr??

Men ellers kan jeg anbefale Kronborgpynten, der kan man næsten fange dem med hænderne, i hvert tilfælde er der bid hver gang man smider snøren ud.

Kronborgpynten er i Helsingør - Nordsjælland - men hvor bor du??

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-04-07 21:49

Sæson

Hornfisken ankommer til Nordsøen, Kattegat og Bælterne i april-maj og forlader farvandene igen om efteråret.

http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=316

Citat
På Aalborg Havn i det smalle fjordstræde kan der fanges hornfisk. Ja, det kan der hele fjordvejen ud til Hals og Egense. Og ved Aggersund-broen ses stimer af lystfiskere på jagt efter hornfisken. Ved smalle stræder og på lavt vand langs kysterne i de indre danske farvande er der næsten garanti for hornfisk forår og sommer. Havet syd for Læsø, Aalborg Bugt, Bælthavet og Smålandsfarvandet i Sydøstdanmark er hornfiskens vugger. En hornfisk kan lægge op imod 35.000 æg, som er en garanti for, at arten lever talstærkt videre, og at lystfiskerne også næste år har hornfisk i vente. Den torpedoformede hornfisk kan minde om en sværdfisk, men den er i nær familie med flyvefisken. Hornfisken holder sig bare under overfladen
.

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-04-07 21:52

Scrol lidt ned på dette link og du kan se alle relevante fiskesteder i Dk

http://sportsfiskerforbundet.dk/info/fiskearter/hornfisk/

Ziggy99

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 27-04-07 20:41

Hej alle sammen
Tak for alle de gode svar.
jeg mente nok at det bedste sted var i helsingør der er
bare så langt når jeg bor i ballerup men det er jo bare
ærgeligt så må jeg køre til helsingør det er godt jeg har
bil

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-07 21:21

Hornfisk i Ballerup.
Det har jeg dog ikke hørt om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-07 21:25

Tag med fra Rungsted kyst

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 27-04-07 21:56

hvorfor lige Runsted

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 27-04-07 21:57

stavefejl Rungsted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-07 22:19

Du vil ikke fortryde at du tager til Helsingør, du tjener transportudgiften hjem lynhurtigt, husk at tage mange plasticposer med til fangsten.

Vi har gerne fanget så mange, at vi har delt ud af dem til højre og venstre bagefter, det er noget folk ka li'. Desværre ser man også dem, der fanger bare for at fange, for så at smide fiskene på stenene bagefter

Rigtig god fornøjelse/fangst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 16:53
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-07 17:15

Teil det er godt nok nogle flotte skibe, men det skulle ikke være nødvendigt - tror jeg da - jeg plejer selv at stå på de store sten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 17:17

Rigtigt Nordsted1
Men nogle skippere sejler ud hvor fangsten er.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 17:24

På sådan en dejlig fisketur er der altid nogen der brækker sig lige ned i en andens madpakke.
En anden får en krog i fingeren og hyler som en stukken gris. Husker en læge der var døden nær p.g.a. en bette krog.
Man oplever noget på havet/Øresund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-07 17:39

Ha ha, kun en tåbe frygter ikke havet, eller er det haven

Når der er hornfisk ved Kronborg, kan man bare gå ud i vandet og fange dem med hænderne, men der er selvfølgelig en risiko for at få en andens krog i nakken.