/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
tak det var dejligt at høre...
Fra : halvdum
Vist : 666 gange
300 point
Dato : 26-04-07 21:24

hej alle sammen.
Nej dette er ikke et spørgsmål, ganske indiskutabelt :D
Bare lidt havre til et rart (set med mine øjne) indlæg.
Misteryman du har fuldstændig ret, det kan ikke være meningen at man først skal kigge om spørgsmålet har været stillet tidligere.
Skulle dette være tilfældet, kan man jo alligevel ikke være 100% sikker på om svaret er rigtigt ;)
. har du spurgt på "biblioteket", er jo ikke noget svar.
...se dette tidligere spørgsmål. er jo ikke meget bedre.
Snup pointene og videre synes at være hvad nogen mener her.
Men mange bruger faktisk meget energi på at forsyne folk med rimelige svar.
Når det så ikke er svært for "gamle" brugere at finde frem til "gamle" svar.
Så gør det da.... nemme point og glade brugere.
Hvor svært kan det være ?
mvh halvdum
Ps. glem ikke at smile
De 300 er dine Misteryman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-07 21:29

Aner ik' li' hvad det drejer sig om hér?

...ud over lidt bytten påængår

..men et godt svar kan ik' gi's for tit !!!

Jeg har personligt hentet mange fuldgode super-påængår på dén konto

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 21:34

ihhh dig og dine poængår Molo

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 26-04-07 21:44

Jeg tror det er dette tip, som halvdum vil belønne

http://www.kandu.dk/tip15956.aspx

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 21:45

Se her er et godt svar: 42

Så mangler vi bare et godt spørgsmål

-------------------------------------------------------------------

- Gode tips: Ja tak, men overvej altid om det vitterligt er et tip eller om det i virkeligheden er set spørgsmål.
- "Genudsendelse" af tips fra andre nyhedskanaler: Okay - bare man husker kildeangivelsen!
- Tips der blot består af et link: Nej tak!
- Tips der har meget tydelige præg af reklame: Nej tak!

Et tip bør efter min mening altid indeholde:
1) Selve tippet, og hvad fordelen er - og for at tippe mener jeg, at man selv bør have prøvet tippet af.
2) Afprøvningen af tippet - hvilke omstændigheder var til stede. Uanset om det er software, regnvejr, eller en depression der er "omstændigheden".
3) Kildeangivelse hvis det ikke er noget man selv har fundet ud af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-07 22:18

Jeg vil da godt slå et slag for ..øeh? ..mig selv ..som ... ... : Den Store Informator

berpox ->

ad. 1 ..KORREKT !!!

ad. 2 .. Huhmmm... ikke alt kan efterprøves i 'felten' ( Vi sér ik' verden ens ...Gud ske lov !)

ad. 3 ..ofte er det da selve linket til informationen eller citatet, som er 'kilden' ...oder?

Det er nu engang den informationsbærende del af 'tippet', som gerne skulle formidles. Hvem som har opfundet 'den dybe tallerken' kan da i dén forbindelse være fuldkommen ligegyldigt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-04-07 01:25

ad. ad. 2
Måske kan ikke alt efterprøves, men lad os sige, at jeg har en onkel der er dybt alkoholiseret.
En bestemt afvænningskur hjælper min onkel så han så at sige får livet igen, modsat de tidligere og andre afvænningskure.
Et tip om denne bestemte kur, er da et godt tip, hvis man beskriver lidt om baggrunden, og hvad der hjalp. Indeholder tippet alene kurens overskrift og et link, så er tippet i sig selv jo ikke noget værd.
Det vil svare til at jeg linkede til Bilka's hjemmeside, og skrev, at der kan man få billige havemøbler!

- hvis jeg derimod tilføjer et bestemt havemøbelsæt som jeg selv har købt, og fortæller lidt om kvalitet osv. ja, så bli'r tippet pludselig noget værd for andre, uanset om det er en god, eller en dårlig oplevelse.

ad ad. 3
Yes - et link til informationen/citatet eller lignende er en fin kildeangivelse.

Men det er bestemt ikke ligegyldigt, når man slet og ret kopierer fra et site (f.eks. "experten", "comon" ell. lign.) til Kandu og selv tager æren, uden at angive at det er gengivet derfra.
Her er et eksempel: http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=15913
Tippet kan da være et godt tip - men man skal ikke selv tage "credit" for det.... et link til comom havde løst det problem her.

- og her kommer så en hyldest til "den store informator":

Hil, oh du store informator. Vi underdanige netafhængige undersåtter hilser dig, og takker ærbødigst for din linde CSS-strøm af nyttige informationer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-07 08:22

Ad. 3 ser vi så forskelligt på, så det kommer vi nok ikke nærmere.

Mht. Ad. 2 så mener jeg ikke som i eksemplet med Bilka, at det er et tips opgave hverken at sælge et budskab eller gøre reklame for en sag.

Det er alene et tips opgave at være af informativ karakter. Om onkel Bent er kurreret for sit alkoholproblem eller om Dr. Olsen har 'opfundet' kuren ...kan være bedøvende. Tippet ligger i at kuren findes, hvad den går ud på og evt. hvor man kan finde mere information derom. Lange forelæsninger om kurens virkning på denne eller hin personage finder jeg ganske irrelevant.

Ps. Sidste nyt fra Informatioren står at læse i hans udmærkede tråd omhandlende brugerorienteret webudvikling i kategorien Hjemmesider: Kommentarer og feedback.

Jeg vil i den forbindelse gerne fremhæve min 'opdagelse' af den noget alternative brug af <object> markøren.

</INFORMATOR>

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 27-04-07 21:45

molo der er 500 point på vej....
mvh halvdum
Du har ret, det er rent fodder.
"Vi" er jo alle ligeglade med pointene.
;)
Min enighed lå i at, et hurtigt svar nogen gange, er vigtigere end hvor det oprindelig kom fra :D
mvh halvdum
igen :)