/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af Fisk til Sø
Fra : DJfrakja
Vist : 2697 gange
100 point
Dato : 26-04-07 15:02

hvor kan man købe græs karper..jeg har en sø hvor jeg gerne skulle have nogle fisk i.
og hvordan får man dem transporteret...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-04-07 15:17

Prøv www.degulesider.dk eller www.krak.dk efter sættefisk, og hvis det ikke gir noget, så google, msn eller yahoo efter enten sættefisk eller græskarper
mvh
pbp

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-04-07 15:44

Jeg købte mine i Plantorama.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-04-07 15:48

der er mange planteskoler der har dem
dyrehandler m.m

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-04-07 15:49

Hvis søen er stor nok til at trækkende ænder lander i den, og hvis vandkemien ikke er helt umulig, har du ingensomhelst problemer med at få fisk. Jeg fik gravet søer i oktober 2000. i sommeren 2001 svømmede der fine små yngel ag gedde, aborre og ente skalle eller løje eller begge rundt i den. Forrige år blev der fanget 2 gedder på 45 cm i den ene, og i fjor én til på 50.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-04-07 20:48

du kan bare hente de fisk du vil have i min sø. jeg bor i næeheden af nibe

Kommentar
Fra : nobishuset

Dato : 04-05-07 22:56

Hej.

Det er bedst at købe privat. Gerne af en besætning der er et par år gammel. Så er der bedre styr på bakterier osv.
Kan du ikke skrive hvor i landet du befinder dig ? Jeg kender en del omkring holbæk der sikkert gerne vil sælge karper.

Henrik, Holbæk