/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
liste med ord fra et dokument
Fra : thorkil1
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 26-04-07 13:39

Jeg har brug for at lave en liste over de ord der er brugt i et dokument (eksempelvis ord). Det er altså ikke ordtæller funktionen, men en funktion der kan lave en liste med alle de forskellige ord, der er brugt i et dokuement. Findes en sådan funktion.
(jeg bruger det i forbindelse med noget søgefunktion og php)

mvh
thorkil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 13:45

Hvis du mener....

Du = 6
Jeg = 8
er = 16

osv. - så nej.....

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 26-04-07 14:08

jeg mener:

eksempel:
"Det her er min tekst, som er en tekst, der indeholder tekst...."

teksten i mit eksempel indeholder ordene:
det
her
er
min
tekst
som
en
indeholder

- hvordan genererer man den liste ud fra et dokument??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 14:56

Det kan du ikke....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 16:06

Refi - er det ikke en lidt kontant udmelding? Vha. noget programmering kan det sikkert godt lade sig gøre.

En rutine sættes igang med at checke hvert eneste ord fra start til slut af dokumentet.

For hvert ord, gennemløbes en liste med ord fra dokumentet. Er der ikke match, så tilføjes ordet til listen.

Tiden for gennemløb vil afhænge af dokumentets datamængde, og selvfølgelig af processorkraft m.m.

Jeg kan IKKE kode i php - men ovenstående burde kunne lade sig gøre......selvfølgelig er det også afgørende hvilken dokumenttype det er du vil checke, af hensyn til tilgængeligheden af data (ord).

mvh berpox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 16:21

Citat
Refi - er det ikke en lidt kontant udmelding

Jo...

Men det er fakta....

Citat
men en [B]funktion[/B] der kan lave en liste med alle de forskellige ord

Altså en plugin

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 16:23

...så må man jo kode sig en funktion der kan det ønskede ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 16:35

Ja - en programmør kan da sikkert lave det og sælge det - næppe tjene penge på det.....

Så stort er behovet næppe....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-07 17:03

Selvfølgelig kan det laves med lidt programmering i Visul Basic.
Men der skal nok gumles lidt over det.
Eyvind.

Ps. Det er ikke mig der laver det.
Måske skal der listes ord som ikke er listet.