/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Maxipølser
Fra : Fynboerne
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 26-04-07 09:54

Hej.
Her på Fyn havde vi engang et sted, hvor vi kunne få nogle maxi hotdogs ca. 1/2 m. lamge. Jeg ved ikke hvor de købte pølserne henne, stedet er lukket og jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af, hvor de kan købes. Jeg vil gerne lave nogle hotdogs af den størrelse selv. De var kanon gode.
Er der nogen der ved, hvor de kan købes?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 12:16

Du henvender dig til din slagter......

Om han skal trykke på tarmen efter 15-20 cm eller efter ½ meter er nok underordnet - hvis bare han kan sælge dem....

Ellers kan du nok købe tarmene og selv gå igang....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 12:16

Citat
De var kanon gode

Det har intet med længden at gøre

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 16:11

Jeg har engang købt sådan en maxihotdog ved en pølsevogn men da var det kun brødet, der havde den længde, selve pølsen var 'bare' almindelig størrelse og så blot flere af dem ;)

Bon appetit :)

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 26-04-07 16:15

Det skal være nogle pølser som dem vi køber i grill kiosker.
Jeg ved de findes et eller andet sted, men bare ikke hvor og det er det jeg gerne vil have hjælp til at finde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 16:29

Citat
Det skal være nogle pølser som dem vi køber i grill kiosker

De er da ikke anderledes end andre pølser - højst fabrikatet.....

Men snak da med din slagter.....

Det er med sikkerhed kun noget specialforretninger kan sælge/lave da de jo ikke har ubegrænset holdbarhed - tværtimod

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-07 18:38

Jeg var for to år siden til et julemarked i DK, hvor de solgte sådan nogle lange hotdog/pølser.

Boden hvor de blev solgt fra, var ejet af en tysker

Jeg har fundet dette link, men ved ikke om jeg forstår det rigtigt, men ellers så søg på google under Wurst

http://www.1a-webtools.de/preisvergleich/suche/alle/0/-/0/-/1/wurst_50_cm.html

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 01-05-07 14:16

Hej,

De sælger dem faktisk i Tyskland i et stort shpping centre lige over grænsen ved Padborg.
Kan desværre ikke huske hvad butikken hedder. tror at det hedder real.

velbekomme

Kommentar
Fra : butik

Dato : 28-05-07 22:00

Tican i Thisted har nogle de kalder "berlinerpølse"

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-06-07 16:13

butik
tican pølser er sgu ikke værd at spise,de er lavet af tryner og alt det andet de ikke kan bruge

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-07-07 19:18

Nu har jeg fundet pølserne, de er fra
ECB Kød "Kødbyen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 19:23

Og hvad specielt er der så¨ved dem.....

Hvor sælger de dem....

Pris....

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-07-07 19:42

De har bare en rigtig god smag, og så er det lidt sjovt at kunne serverer så lange pølser.
Prisen har jeg ikke fået endnu.