/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
plastikslange
Fra : jes-a
Vist : 6466 gange
20 point
Dato : 26-04-07 01:10

Hvor kan man købe klar blød plastikslange som er meget tynd. Lidt ligesom de katetre man for sat op ved indlæggelse. Tynde som sugerør.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-07 01:44

Slange af den tykkelse er ikke i almindelig handel.
Du kan i elektronikbutikker købe tynd eleltrisk monterings ledning , og så trække metallederen ud, så der efterlades en tom plastslange. Måske kan du også få den tomme isolering, der så kaldes flex. Den er beregnet til at trække over nøgne tilledninger, hvor isolering er nødvendig.

Du må ikke bruge den slags til medicinske formål.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 01:53

Man kan osse købe forskellige slags plastikslanger på apotekerne.
Fortæl personalet hvad du skal bruge det til, så kan de sige om de har noget passende.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 02:26

Hvad skal du bruge slangen til? Og hvilke dimensioner? (Udvendige og indvendige mål)
Hvilke øvrige tekniske krav som kemisk resistens, flammehæmmende, bøjeradius, tryk/vakuum, farve osv. der kan have betydning for materialevalget?

Kateterslanger er som regel fremstillet af PUR eller PVC.
Trykluftslanger kan materialemæssigt fås som bl.a. PA, PE, PUR, PVC og PTFE.

Så du kan nok se, at du er nødt til at være mere specifik mht. dine krav

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-04-07 07:00

Kan du bruge cykelventilslange, du har ikke oplyst om deminsion ol.. Det kan du købe i metermål i f.eks. Biltema, eller ved enhver cykelhandler.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-07 08:57

V Burchardt i Odense har så vidt huskes alle mulige forskellige slags slanger

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-07 08:58
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 09:20

Det har rigtig mange værktøjsgrossister

Men det er nu nemmest at vejlede, hvis man kender kravene

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-04-07 10:50

Der er såmænd ikke de store krav. Slangen skal bruges til at føre noget farvet væske gennem under mindre tryk. Cykelventilslange dur derfor ikke. Det er også alt for blødt. Det skal kunne købes på minimum 50 cm og gerne mere. ned til 1-2 mm Ø indvendig.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 10:59

Hvilken væske? Hvilket tryk? Skal slangen være klar, mat, farvet?

Der er jo forskel på om det er koldt saftevand, skoldhed kaffe, rødsprit eller kulørt lampeolie du skal transportere via slangen.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-04-07 11:03

bare farvet vand med kølig temperatur. Slangen skal være klar for at kunne se væsken.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-04-07 13:46

Hvad så med knallertbenzinslange, det kan også købes i Bauhaus, samt knallertrep.værksteder og alle mulige steder.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 26-04-07 14:26
Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 26-04-07 15:45

super duper, mange tak for hjælpen, det er lige den slags jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 16:07

Velbekomme

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-04-07 16:08

Det ser ikke ud til at private kan købe der? Hvis det er tilfældet, så prøv at skrive varenummeret på den slange du skal bruge og tag det med på apoteket, så kan de måske få det hjem til dig :)

Held og lykke.

Venlig hilsen Dorthe