/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
køb af mobil dankort - men....
Fra : lillelyst
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 25-04-07 23:04

Hej alle. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og evt. gode råd. Vi står nemlig og skal investere i en mobil dankortterminal til brug i vores nye salgsbil som starter op her den 1. maj. Jeg er normal meget skeptisk p.g.a. diverse dårlige erfaringer indenfor teleområdet, så derfor syntes jeg det kunne være en god idè at lægge en tråd ind i forummet her hvor jeg håber at kunne få belyst evt. faldgrupper.
Jeg har indhentet tilbud hos bl.a. ctcoin, digitalkassen, ebm, il kortsystemer og ikke mindst leif dige. Vores gårdbutik har p.t. en teleterminal fortronic F95 som er købt hos leif dige og som jeg godt nok skal have sat til salg..
Jeg har et godt øje til den her løsning: http://www.ldb.dk/Default.aspx?ID=1437
da prisen ser rigtig fornuftig ud. Når jeg så kikker på denne her: http://www.ldb.dk/Default.aspx?ID=1438, har jeg mega svært ved at finde ud af om der kommer ekstra regninger efter et evt. køb. Jeg tænker bl.a. her på SIMkort- dataopkobling osv.
Hvordan fungerer SIM-kortet egentlig i praksis? Hvordan overføres transaktionerne? Kan jeg ikke bruge min egen mobiludbyder eller er jeg henvist til specielle udbydere? Har ikke kunne finde et klar svar via nettet eller udbyderne af terminalerne. Vil I mene at det er pengene værd at ofre et serviceabonnement?

På forhånd tak for svar.

Venlig hilsen
Jørgen Ries
www.lillelyst.dk

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-07 05:03

Der findes flere slags af mobile dankort terminaler. Der er flere taxaer her i byen der har en terminal.
For at kunne sende alle de data du samler i løbet af dagfen skal du have et simm kort med et telefonnummer. Det er lige meget hvilken udbyder du bruger. Når dagen er slut kalder du et bestemt nummer op og overfører alle dataerne som ligger i terminalen oig dagen efter har du pengene på din konto.
En sådan terminal kan næsten modtage alle typer kort, dankort, masterkort, visakort, electron kort m.m.

Det fungere udemærket.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 27-04-07 20:25

Tak for svaret hawaii7. Det blev terminalen jeg linkede til. Der ud til at være et rigtig godt valg.