/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hvordan fortløbende nr i word?
Fra : martinussen
Vist : 4395 gange
100 point
Dato : 25-04-07 22:53

Hej,

Jeg er igang med at lave en skabelon i word. Men vil gerne have at hver gang man laver et dokument efter min skabelon så får dokumentet et nyt nummer. Gerne fortløbende nr.?

Men hvordan laver man dette i word?

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 23:25

Det kan du ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 23:28

Dvs.

Du kan jo indsætte et datofelt....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-07 23:31

Du kan måske lave en lille database i Acces der ved med oprettelse af Nyt word dokument bruger autonummer fra acces. Jeg ved at man kan integrere visse funktioner imellem Acces og Word - men har dog ikke selv forsøgt lige den kombination.
Hvis det er til et rapporterings dokument var det nok letteste at oprette det helt i Acces - den er ikke så giftig når man først kommer igang.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-07 00:19

Mon det kan gøres med en macro?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 02:37

Jep - makroer er vejen frem i den slags tilfælde

Men, for at du kan starte med næste nummer i rækken, så er man jo nødt til at gemme det sidst brugte nummer et eller andet sted.

Der er så 2 (eller måske 3) oplagte muligheder:

1: Sidst brugte nummer gemmes i en skjult tekstfil et kendt sted på din computer/netværket.
2: Sidst brugte nummer gemmes i registreringsdatabasen på DIN computer, altså er netværksbrug her ikke en mulighed.
3: Vha. makroen tælles nummeret et bestemt sted i skabelonen 1 op første gang du gemmer dit nye dokument.

Nr. 3 har jeg ikke prøvet at lave. Men de to første er relativt nemme at have med at gøre. Det eneste der kræves af brugeren er, at dokumentet første gang gemmes vha. en speciel knap, der aktiverer de bagvedliggende makroer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-07 10:58

uha, det lyder indviklet - men spændende!

Hanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-07 17:27

Start word
vis sidehoved/side fod
brug autotekst.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-07 18:24

Office 2000
Start word
vis sidehoved/side fod
brug autotekst.
sti og filnavn
gem som
filtype skabeloner.

Desværre tæller den kun med word åben, men "glemmer" optællingen ved lukning af word.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-05-07 22:21

Jeg har et eksempel på hvordan du kan gøre det i Excel (fortløbende fakturanumre) - koden kan relativt let omskrives så den virker i Word.
Det er det jeg beskrev som 1) i mit tidligere indlæg.

Hvis du er interesseret, så kan jeg maile den til dig. Stik mig en mailadresse i private meddelelser, og den er på vej

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-05-07 21:53

martinussen - har du selv fundet ud af det? Eller ønsker du fortsat hjælp?