/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
synkroniser kalendre
Fra : kbhob
Vist : 615 gange
55 point
Dato : 25-04-07 22:23

hvordan synkronisere jeg min outlook 2003 kalender med min google kalender

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 22:42

Du skal eksporte din outlook kalender (csv-format) og importere den i google kalender....

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-04-07 23:00

En decideret synkronisering med Google Kalender er ikke mulig i Outlook 2003.

Du kan, som REFI skriver, eksportere din Outlook-kalender og importere den i Google, og du kan importere din Google-kalender i Outlook. Men du kan ikke lave en automatisk synkronisering.

Dette er dog muligt i blandt andet Mozilla Sunbird og i den nye version af Outlook 2007, hvor man kan "abonnere" på fjernkalendere, som ligger på nettet i iCalendar-format (som eksempelvis Google Kalender).

Et problem med sådan en "abonnering" er, at du ikke kan se din kalender, når du er offline og derfor ikke har forbindelse til internettet. Jeg bruger selv Google Kalender og har lavet et VB-script til Samurize ( http://www.samurize.com ), som hvert kvarter downloader mine iCalendar-filer ned fra Google til min computer. Her kan jeg så hele tiden (også når offline) se min kalender i Mozilla Sunbird (ved at "abonnere" på de downloadede iCalendar-filer). Det er dog ikke muligt at redigere i kalenderen på computeren og overføre ændringerne til Google Kalender.

Hvis du vil vide mere om Samurize og VB-scriptet, så skriv til mig.

Simon

Kommentar
Fra : kbhob

Dato : 25-04-07 23:14

jeg ved at der findes et program som hedder syncmycal, som tilbyder en decideret synkroniserings funktion for outlook 2003 og google calendar, men det program koster 25 dollars og jeg ville helst slippe for at betale... så det jeg ledte efter var et gratis program, som kunne gøre det samme...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 37 point
Dato : 25-04-07 23:20

Det er også korrekt, men det er til Office 2007

http://www.syncmycal.com/

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-04-07 23:24

Jeg har selv søgt efter sådan et gratis program, men altså uden held.

Det bliver spændende at se, om der kommer nogle positive tilbagemeldinger i denne tråd.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-04-07 23:30

--> Refi

Det virker vist også med Outlook 2003. Logoet på http://www.syncmycal.com/home.htm siger i hvert fald "Works with Outlook 2003 Basic".

Simon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 23:33

Citat
We have finally made a release which puts us on the path for releasing versions for the previous versions of Outlook. We recently released a version which will run on Outlook 2003 Basic. Next week, we should be releasing support for Outlook XP, and then Outlook 2000 soon after.

Denne er fra 4-4-2007

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 23:35

Så du må betale de 160.- kr. ellers kan du kun bruge det i 7 dage....

http://www.syncmycal.com/compare_versions.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 23:37

Det er det samme program både til 2003 og 2007

Kommentar
Fra : kbhob

Dato : 03-05-07 20:56

syncmycal virker fint med 2003... det eneste problem som jeg har er, at den gratis version kun tillader, at jeg synkronisere mine aftaler fra outlook tre dage ud i fremtiden, men det tillader at jeg henter alle mine googlekalenderaftaler ned... jeg ville dog stadig gerne slippe for at betale de 160,- kr., især fordi betalingsproceduren er så besværlig...

Godkendelse af svar
Fra : kbhob

Dato : 28-06-07 23:41

Tak for svaret refi.